Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Presentació
L’assignatura té l’objectiu de situar l’estudiant en la comprensió dels processos de configuració dels productes turístics, amb un enfocament pràctic, basat en el tractament d’exemples rellevants. Durant el semestre es presentaran, analitzaran i debatran diferents casos que permetran a l'estudiant aprofundir en alguns tipus de turisme (genèric i específic) i abordar qüestions relatives.
Els aspectes lligats a la sostenibilitat i principalment l’accessibilitat universal tenen un pes molt important a l’assignatura. L’accessibilitat és un element transversal en la creació i comercialització de tota tipologia de turisme. Així l’alumne rebrà una formació integral en la comprensió i aplicació d’aquest concepte. També es tractarà la importància de la tecnologia en la transformació digital del sector turístic.
Objectius
L’estudiant al final del curs ha de ser capaç de:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 32 | 1,28 | 3, 8, 11, 10, 7 |
Resolucio de casos practics | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 8, 11, 10, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 6, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 6, 8, 11, 10, 7, 14, 15, 18 |
Treballs | 40 | 1,6 | 2, 3, 6, 8, 11, 10, 7, 13, 14, 18 |
La metodologia d’aprenentatge es basa en l’avaluació continua, combinant conceptes teòrics, i activitats pràctiques a classe, investigació i anàlisis, presentacions i treball final. L’assistència i participació a classe es considera important i també s’avaluarà.
Estructura de l’assignatura
Cada classe es composarà de:
Experts convidats
1 o 2 experts convidats de la indústria i/o de l’administració pública.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assitència i participació | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 5, 4, 6, 16, 8, 17, 11, 10, 7, 9, 13, 14, 15, 12, 18 |
Exercici 1 (individual): Fitxa tècnica | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 4, 6, 16, 8, 17, 11, 7, 13, 15 |
Exercici 2 Presentació (grup): Productes turístics, oportunitats y reptes de futur | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 5, 4, 6, 16, 8, 17, 11, 10, 7, 9, 13, 14, 15, 12, 18 |
Exercici 3 Informe (grup): Defineix el teu projecte de producte turístic | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 5, 4, 6, 16, 8, 17, 11, 10, 7, 9, 13, 14, 15, 12, 18 |
L’avaluació és continuada, i inclou tres exercicis (un individual, i dos en grups reduïts) i l’assistència i la participació a classe.
Per aprovar l’avaluació continua, els estudiants han de tenir un mínim de 3.5 sobre 10 a cada un dels tres exercicis. Sinó, els estudiants hauran de fer l’avaluació final al final del semestre.
Avaluació final
L’avaluació final inclou les següents tres parts:
Re avaluació
La re-avaluació inclou les següents tres parts:
Australia Council for the Arts (2018). International arts tourism. Connecting cultures. Australia Council for the Arts.
Buhalis, D., Darcy, S., and Ambrose, I. (Eds.). (2012). Best practice in accessible tourism: Inclusion, disability, ageing population and tourism. Channel View Publications.
Central Intelligence Agency (CIA): the world factbook: https://www.cia.gov/the-world-factbook/
Commonwealth of Australia (2015). Australia’s International Tourism Industry. Productivity Commission Research Paper. Commonwealth of Australia.
Darcy, S. (2006). Setting a research agenda for accessible tourism. CRC for Sustainable Tourism.
Darcy, S., Cameron, B., and Pegg, S. (2010). Accessible tourism and sustainability: a discussion and case study. Journal of Sustainable Tourism, 18 (4), 515-537. DOI: 10.1080/09669581003690668
Darcy, S., McKercher, B., and Schweinsberg, S. (2020). From tourism and disability to accessible tourism: a perspective article. Tourism Review, 75 (1), 140-144. DOI: 10.1108/TR-07-2019-0323
Datzira-Masip, J. (2006). Tourism product development: a way to create value. The case of La Vall de Lord. Paper presented at the XV International Leisure and Tourism Symposium. Doctoral Colloquium. Esade.
Datzira-Masip, J. (2006). Cultural heritage tourism - opportunities for product development: the Barcelona case. Tourism Review, 61, 1, 13-20. DOI: 10.1108/eb058466
du Cros, H., Bauer, T., Lo, C., and Rui, S. (2005). Cultural Heritage Assets in China as Sustainable Tourism Products: Case Studies of the Hutongs and the Huanghua Section of the Great Wall, Journal of Sustainable Tourism, 13:2, 171-194, DOI: 10.1080/09669580508668484
Dwyer, L., Edwards, D., Mistilis, N., Roman, C., Scott, N., and Cooper, C. (2008). Megatrends underpinning tourism to 2020: analysis of key drivers for change. CRC for Sustainable Tourism.
Faulkner, B. (2006). Rejuvenating a maturing tourist destination: the case of the Gold Coast. CRC for Sustainable Tourism.
Gillovic, B., and McIntosh, A. (2020). Accessibility and Inclusive Tourism Development: Current State and Future Agenda. Sustainability, 12(22). DOI: https://doi-org.are.uab.cat/10.3390/su12229722
Harriott, V. J. (2002). Marine tourism impacts and their management on the Great Barrier Reef. CRC Reef Research Centre Technical Report Nº 46. CRC Reef Research Centre: Townsville.
Jones, D. N., and Buckley, R. (2001). Birdwatching tourism in Australia. Wildlife tourism research report series Nº 10. CRC for Sustainable Tourism.
Konu, H. (2015). Developing a forest-based wellbeing tourism product together with customers – An ethnographic approach. Tourism Management, 49, 1-16. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.02.006
Lamers, M., Steins, N. A., and Bets, L. (2024). Combining polar cruise tourism and science practices. Annals of Tourism Research, 107, 103794. https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103794
MacKay, K. J., and Campbell, M. (2004). An examination of residents’ support for hunting as a tourism product. Tourism Management, 25, 443-452. doi:10.1016/S0261-5177(03)00127-4
McKercher, B. (2015). Towards a taxonomy of tourism products. Tourism Management, 54, 106‐208. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.008
Novelli, M. (2005). Niche tourism, contemporary issues, trends and cases. Oxford: Elsevier.
Read, M. (2013). Socio-economic and environmental cost–benefit analysis for tourism products — A prototype tool to make holidays more sustainable. Tourism Management Perspectives, 8, 114-125. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2013.09.003
Ren, C., Jóhannesson, G. T., Ásgeirsson, M. H., Woodall, S., and Reigner, N. (2024). Rethinking connectivity in Arctic tourism development. Annals of Tourism Research, 105, 103705. https://doi.org/10.1016/j.annals.2023.103705
Saarinen, J. (Ed.). (2020). Tourism and sustainable development goals: research on sustainable tourism geographies. Routledge.
Schmitz, S., and Tsobgou, D. L. (2016). Developing tourism products and new partnerships through participatory action research in rural Cameroon. Geographical Research, 54(2), 143-152. DOI:10.1111/1745-5871.12174
Sgroi, F. (2021). Food products, gastronomy and religious tourism: The resilience of food landscapes. International Journal of Gastronomy and Food Science, 26. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2021.100435
Shrestha, R. K., and L’Espoir Decosta, P. (2023). Developing dynamic capabilities for community collaboration and tourism product innovation in response to crisis: Nepal and COVID-19, Journal of Sustainable Tourism, 31:1, 168-186, DOI: 10.1080/09669582.2021.2023164
Sisto, R., Cappelletti, G. M., Bianchi, P., and Sica, E. (2021). Sustainable and accessible tourism in natural areas: a participatory approach. Current Issues in Tourism, 25, 1-18. DOI: 10.1080/13683500.2021.1920002
Tremblay, P. (2006). Desert Tourism Scoping Study, A report by Charles Darwin University, in conjunction with Curtin University for Desert Knowledge Cooperative Research Centre: Alice Springs.
United Nations Sustainable Development Goals: https://sdgs.un.org/goals
United Nations World Tourism Organisation (UNWTO): https://www.unwto.org/
United Nations World Tourism Organisation (UNWTO) and European Travel Commission (ETC) (2011). Handbook on Tourism Product Development. UNWTO: Madrid.
Vongvisitsin, T. B., Huang, W. J., and King, B. (2024). Urban community-based tourism development: A networked social capital model. Annals of Tourism Research, 106, 103759. https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103759
World Travel and Tourism Council (WTTC): https://wttc.org/
Xu, J. B. (2010). Perceptions of tourism products. Tourism Management, 31, 607-610. doi:10.1016/j.tourman.2009.06.011
No es requereix un programari específic per a aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |