Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Aquesta assignatura s’emmarca dins del grup d’assignatures del Grau en Turisme que tenen a veure amb la gestió i desenvolupament de persones en les organitzacions, concretament la gestió de Recursos Humans (RRHH) a les empreses del sector turístic. D’altra banda la present assignatura és una continuació de l’assignatura “Introducció a l’empresa” (assignatura de 1er curs) on es tracten temes relacionats amb l’estructura organitzativa i l’estratègia de les empreses turístiques, representant una continuïtat pel que fa als seus continguts fonamentals.
L’enfocament de l’assignatura és molt pràctic i es pretén que els continguts teòrics s’apliquin en forma d’exercicis, simulacions de casos, així com d’altres activitats complementàries.
A) LA FUNCIÓ DIRECTIVA
El mercat laboral actual.
La cultura organitzacional. Les persones com a element clau.
Concepte, elements, tasques i tipus de direcció.
Estratègia, estructura, procés i gestió de recursos humans.
Dirigint empreses del sector turístic.
B) LA GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS (RRHH)
Anàlisi, descripció i valoració dels llocs de treball.
Processos de reclutament i selecció de persones.
La gestió i l’avaluació de l’acompliment.
Formació i desenvolupament del personal.
Remuneració, compensació i beneficis.
Les polítiques de RRHH a les empreses turístiques.
C) EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU
Relacions laborals i poder disciplinari.
Gestió de seguretat i salut.
La gestió de la diversitat.
La comunicació i la gestió de la informació.
Estils de direcció i lideratge, gestió d'equips.
La motivació i eines de reconeixement.
Processos de socialització.
La dimensió ètica a les organitzacions: Responsabilitat Social Corporativa, Gènere i Sostenibilitat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 31 | 1,24 | 1, 4, 6 |
Presentació pública de treballs | 4 | 0,16 | 3, 6, 5, 8 |
Resolució casos pràctics | 30 | 1,2 | 3, 7, 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 25 | 1 | 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 6, 7, 5, 8 |
Estudi | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Resolució casos pràctics | 15 | 0,6 | 2, 3, 4 |
Idiomes d’impartició: Grau de Turisme: Castellà; Grau de Turime en Anglès: Anglès
L’assignatura funciona en base a tres metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
Metodologia de la part teòrica de l’assignatura:
Classes presencials amb una explicació sobre els diferents temes de l’agenda. Autoestudi dels materials teòrics. Les classes comptaran sovint amb suport audiovisual (visionat d’algun vídeo de suport a la teoria, presentacions en PowerPoint, etc.).
Metodologia de la part pràctica de l’assignatura:
Realització i exposició a classe d’exercicis, de casos pràctics i/o de treballs (individuals i en equip) relacionats amb les explicacions teòriques (alguns exercicis es realitzaran fora d’horari de classe). Tots els exercicis, els casos i el treball caldrà fer l’entrega en un document en paper o format digital per a avaluació.
Metodologia de la part no presencial de l’assignatura (Aula Moodle):
L’Aula Moodle s’emprarà com a complement d’informació i mitjà de comunicació alternatiu a l’aula entre alumnes i professor. A l’Aula Moodle hi haurà la fitxa de l’assignatura, el material complementari a la teoria en format digital, els exercicis i casos, enllaços a pàgines web, etc.
Nota. 15 min de l'última classe es dedicaran a fer l'enquesta d'avaluació de la UAB.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 50% | 2 | 0,08 | 3 |
Treball de camp | 30% | 3 | 0,12 | 7, 5, 8 |
Treballs pràctics | 20% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6 |
1. Avaluació contínua:
Per aprovar l'assignatura cal obtenir una puntuació superior a 5 (cinc) de mitjana. Cal participar en cadascuna (1a, 1b i 1c) de les activitats d'avaluació contínua per calcular la nota final de l'assignatura. En cas contrari, haurà d'anar a l'examen final.
2. Avaluació única:
3. Re-avaluació
Si la nota és entre 3.5 i 4.9 en l'examen final, hi ha la possibilitat de repetir l'examen, d'acord amb el calendari d'activitats acadèmiques, que s'informa a la guia de l'alumnat o a la web del centre.
La recuperació de l'assignatura per avaluació única serà el mateix que el resto del grup i per presentar-se a la reevaluació serà necessari obtenir al menys un 3.5 en el conjunt de les evidències que consten de l'avaluació única.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Bibliografia Bàsica (no obligatoria)
Burke, Ronald & Hughes, Julia C. (2018). Handbook of Human Resource Management in the Tourism and Hospitality Industries. Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781786431370
Bibliografia Addicional
LAZER, Edward P., Gibbs, M. (2015): “Personnel Economics in Practice,” Wiley.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |