Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessita experiència prèvia en la gestió d'esdeveniments ni requisits previs.
L’assignatura, tal i com indica el seu nom, tracta d’oferir als estudiants tots aquells elements imprescindibles per organitzar qualsevol tipus d’esdeveniment en les seves diferents modalitats i dimensions (online/offline), tant si es desenvolupen en un complex hoteler, en un centre de convencions, online o en un cert espai autoritzat per organitzar aquest tipus d’esdeveniments.
En aquesta classe analitzarem lel procediment complet d'organització d'un esdeveniment, gestionat amb eficàcia i tenint en compte les possibles problemàtiques que poden haver-hi segons el context de cadascun d'aquests.
Al final de l'assignatura, l'estudiant ha de ser capaç de:
1- Anàlisi del sector: tipus d'esdeveniments
2- Producció d'esdeveniments
3- Protocol, invitacions i programa de l'acte
4- Proveïdors, transport i allotjament
5- Càtering
6- Comunicació efectiva en l'organització d'esdeveniments
7- Sponsors i brand ambassadors
8- Congressos
9- Pressupost i cotitzacions
10- Anàlisi post-esdeveniment
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques amb ponents externs | 0 | 0 | 1, 4, 8, 7, 11, 2 |
Classes teòriques | 0 | 0 | 1, 4, 8, 7, 11, 2 |
Planificació d'esdeveniments, execució i assistència | 0 | 0 | 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 7, 6, 10, 11, 2, 9, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 0 | 0 | 1, 3, 13, 11, 2, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Casos pràctics | 0 | 0 | 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 10, 11, 2 |
Idioma d'impartició; Anglès
Classes teòriques
Classes centrades en l'ensenyament dels conceptes bàsics utilitzats en la indústria de l'esdeveniment (principals associacions, formes de comunicació, eines d'organització, anàlisi d'esdeveniments, desenvolupament de ROI, etc.)
Classes pràctiques
Els estudiants treballaran conjuntament amb el professor casos reals a classe i faran l'anàlisi de les necessitats per aprendre l'habilitat esperada i aplicar-la correctament per a la gestió futura dels esdeveniments.
Estudis de casos i presentacions
La classe es dividirà en comissions, assignades pel professor, i es proposarà un cas per analitzar, desenvolupar i presentar a classe. Els casos seran referents a la indústria de l’esdeveniment i es centraran en els temes tractats a classe.
Planificació d'esdeveniments, execució i assistència
El professor de l'assignatura coordinarà l'organització d'un esdeveniment. Aquesta organització serà a càrrec dels estudiants, supervisats en tot moment pel professor. Això permetrà posar en pràctica els continguts explicats pel professor a l'aula.
Tutories presencials
L'organització de l'esdeveniment requerirà que els comitès es trobin amb el professor per tal de revisar les tasques atorgades, desenvolupar l'organització i planificar en conseqüència l'esdeveniment.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Casos pràctics i presentacions | 30% | 25 | 1 | 3, 5, 13, 6, 11, 2, 9, 14 |
Participació i assistència | 10% | 7 | 0,28 | 1, 5, 12, 13, 8, 6 |
Planificació d'esdeveniments | 40% | 28 | 1,12 | 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 7, 6, 10, 11, 2, 9, 14 |
Presentació de la contra-proposta | 20% | 15 | 0,6 | 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 7, 6, 10, 11, 2, 9, 14 |
AVALUACIÓ CONTINUA
Tots els estudiants que trien la avaluació continua han d'assistir de forma obligatòria a un mínim d'un 80% de les classes i organitzaran com a projecte final d'assignatura un esdeveniment.
El sistema d'avaluació continua consisteix en els requisits següents:
A) Assistència i participació a classe (10%) - assistència a un mínim d'un 80% de les classes teòriques i pràctiques (Màxim 3 absències).
B) Casos d'estudi i presentacions (30%) - La professora dividirà la classe en grups, els quals treballaran conjuntament durant el curs en diversos projectes. S'analitzaran, desnvoluparan, avaluaran i presentaran casos pràctics/reals de la industria dels esdeveniments.
C) Organització d'un esdeveniment i execució (40%) - La organització d'un esdeveniment amb l'ajuda del professor i personal UAB si fós necessari. L'assistència a la sessió final de presentacions de projectes serà obligatòria per a tots els estudiants per poder aprovar l'assignatura.
D) Contra- proposta (20%) - preparació d'una proposta pel teu client amb la finalitat de tenir la seva aprovació i poder començar amb la organització de l'esdeveniment.
INFORMACIÓ IMPORTANT: La comunicació oficial ONLINE del professor amb els alumnes durant el curs es realitzarà mitjançant MOODLE o el correu oficial de la UAB.
AVALUACIÓ ÚNICA
Un estudiant que tria continuar amb la avaluació única NO formarà part de la organització d'un esdeveniment com a projecte final.
Els estudiants que trien la avaluació única estan obligats a presentar un document signat especificant el seu desig de continuar en aquesta modalitat i presentar-lo a secretaria. L'avaluació única consistirà en la presentació de dos exercicis (que la professora us indicarà a través del campus virtual i un examen final. Tot s'haurà de lliurar el dia de l'examen d'avaluació única, establert per la FUAB.
EXAMEN FINAL / RE-AVALUACIÓ
Només es podran presentar a examen final aquells estudiants que no hagin passat l'avaluació continua amb una nota superior a un 3,5. L'examen final consistirà en una part teòrica i una part pràctica. Aquest examen serà el 100% la nota de l'assignatura.
La data i l'hora serà establerta per la FUAB al calendari oficial del curs.
NO AVALUABLE
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a la sessió de presentacions finals.
QUINN, Bernadette (2013) Key Concepts in Event Management. Publisher: Sage Publications Ltd
EDVI GRACIA, Ardani (2017) The Importance of the Venue Selection in an Event Organization Case Study: Special Event Organization Rencontre Alumni Enterprise 1 & 2. E-Journal of Tourism, Vol 4, Iss 1
Cheryl MALLEN and Lorne ADAMS (2013) Event management in sport, recreation and tourism: theoretical and practical dimensions. Publisher: Routledge
FENICH, George G. (2015) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events and Conventions, Global Edition. eBook
GETZ, Donald (2018) Event Evaluation: Theory and Methods for Event Management and Tourism. eBook
LUNDERGER, Erik; AMBRECHT, John;ANDERSSON, Tommy D.; GETZ, Donald (2017) The Value of Events. eBook
No es pot establir una correlació de text-subjecte rigorosa, ja que la major part de la classe es basa en un cas pràctic actual i en el que passa, ja que són aplicables al tema en general.
Subjecte a esdeveniment a ser elaborat. El professor el comentarà en classe
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |