Logo UAB

Organització de congressos i esdeveniments

Codi: 101222 Crèdits: 3
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2500894 Turisme OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Raquel Rodríguez Escriche
Correu electrònic:
raquel.rodriguez.escriche@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No es necessita experiència prèvia en la gestió d'esdeveniments ni requisits previs.


Objectius

L’assignatura, tal i com indica el seu nom, tracta d’oferir als estudiants tots aquells elements imprescindibles per organitzar qualsevol tipus d’esdeveniment en les seves diferents modalitats i dimensions (online/offline), tant si es desenvolupen en un complex hoteler, en un centre de convencions, online o en un cert espai autoritzat per organitzar aquest tipus d’esdeveniments.

En aquesta classe analitzarem lel procediment complet d'organització d'un esdeveniment, gestionat amb eficàcia i tenint en compte les possibles problemàtiques que poden haver-hi segons el context de cadascun d'aquests. 

Al final de l'assignatura, l'estudiant ha de ser capaç de:

  1. Identificar els elements clau en la planificació i el disseny d'un esdeveniment.
  2. Comprendre les principals habilitats necessàries per gestionar un esdeveniment, com, per exemple, la comunicació, l'organització i la dedicació.
  3. Avaluar correctament (internament i externa) qualsevol esdeveniment i determinar el seu èxit mitjançant mesures de ROI.

 


Competències

  • Aplicar els conceptes relacionats amb els productes i empreses turístiques (econòmic i financer, recursos humans, política comercial, mercats, operatiu i estratègic) en els diferents àmbits del sector.
  • Definir i aplicar els objectius, les estratègies i les polítiques comercials en les empreses i entitats turístiques.
  • Demostrar iniciativa i actitud emprenedora en la creació i la gestió d'empreses del sector turístic.
  • Demostrar que coneix i entén el fenomen turístic en el marc de la sostenibilitat i la gestió de la qualitat.
  • Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  • Identificar el marc legal que regula les activitats turístiques i les entitats que les desenvolupen.
  • Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  • Proposar solucions alternatives i creatives a possibles problemes en l'àmbit de la gestió, la planificació, les empreses i els productes turístics.
  • Tenir orientació de servei al client.
  • Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  • Treball en grup.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar els conceptes d'empresa relacionats amb els productes i les organitzacions turístiques en els diferents àmbits del sector i de les seves activitats.
  2. Aplicar la iniciativa i l'esperit emprenedor a un altre tipus de departaments, activitats, funcions i entitats, diferents als de referència, per fomentar la creació i la millora de la gestió turística.
  3. Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  4. Desenvolupar els principis i els criteris de la sostenibilitat i la gestió de qualitat del fet turístic i estendre'ls a altres activitats.
  5. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  6. Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  7. Identificar i aplicar els elements del dret públic (administratiu, fiscal i turístic) i els del dret privat que regulen determinades activitats i funcions i entitats turístiques.
  8. Identificar i aplicar els sistemes de certificació de la qualitat com a estratègia empresarial.
  9. Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  10. Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  11. Proposar solucions alternatives de manera creativa als problemes en la planificació i en la gestió de departaments, activitats o serveis de noves àrees del sector turístic, així com en entitats i productes turístics singulars.
  12. Tenir orientació de servei al client.
  13. Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  14. Treball en grup.

Continguts

1-    Anàlisi del sector: tipus d'esdeveniments

2-    Producció d'esdeveniments

3-    Protocol, invitacions i programa de l'acte

4-    Proveïdors, transport i allotjament

5-    Càtering

6-    Comunicació efectiva en l'organització d'esdeveniments

7-    Sponsors i brand ambassadors

8-    Congressos

9-    Pressupost i cotitzacions

10-    Anàlisi post-esdeveniment 

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes pràctiques amb ponents externs 0 0 1, 4, 8, 7, 11, 2
Classes teòriques 0 0 1, 4, 8, 7, 11, 2
Planificació d'esdeveniments, execució i assistència 0 0 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 7, 6, 10, 11, 2, 9, 14
Tipus: Supervisades      
Tutories 0 0 1, 3, 13, 11, 2, 14
Tipus: Autònomes      
Casos pràctics 0 0 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 10, 11, 2

Idioma d'impartició; Anglès

Classes teòriques

Classes centrades en l'ensenyament dels conceptes bàsics utilitzats en la indústria de l'esdeveniment (principals associacions, formes de comunicació, eines d'organització, anàlisi d'esdeveniments, desenvolupament de ROI, etc.)

Classes pràctiques

Els estudiants treballaran conjuntament amb el professor casos reals a classe i faran l'anàlisi de les necessitats per aprendre l'habilitat esperada i aplicar-la correctament per a la gestió futura dels esdeveniments.

Estudis de casos i presentacions

La classe es dividirà en comissions, assignades pel professor, i es proposarà un cas per analitzar, desenvolupar i presentar a classe. Els casos seran referents a la indústria de l’esdeveniment i es centraran en els temes tractats a classe.

Planificació d'esdeveniments, execució i assistència

El professor de l'assignatura coordinarà l'organització d'un esdeveniment. Aquesta organització serà a càrrec dels estudiants, supervisats en tot moment pel professor. Això permetrà posar en pràctica els continguts explicats pel professor a l'aula.

Tutories presencials

L'organització de l'esdeveniment requerirà que els comitès es trobin amb el professor per tal de revisar les tasques atorgades, desenvolupar l'organització i planificar en conseqüència l'esdeveniment.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Casos pràctics i presentacions 30% 25 1 3, 5, 13, 6, 11, 2, 9, 14
Participació i assistència 10% 7 0,28 1, 5, 12, 13, 8, 6
Planificació d'esdeveniments 40% 28 1,12 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 7, 6, 10, 11, 2, 9, 14
Presentació de la contra-proposta 20% 15 0,6 1, 3, 5, 4, 12, 13, 8, 7, 6, 10, 11, 2, 9, 14

 

AVALUACIÓ CONTINUA

Tots els estudiants que trien la avaluació continua han d'assistir de forma obligatòria a un mínim d'un 80% de les classes i organitzaran com a projecte final d'assignatura un esdeveniment. 

El sistema d'avaluació continua consisteix en els requisits següents:

A) Assistència i participació a classe (10%) - assistència a un mínim d'un 80% de les classes teòriques i pràctiques (Màxim 3 absències).

B) Casos d'estudi i presentacions (30%) - La professora dividirà la classe en grups, els quals treballaran conjuntament durant el curs en diversos projectes. S'analitzaran, desnvoluparan, avaluaran i presentaran casos pràctics/reals de la industria dels esdeveniments. 

C) Organització d'un esdeveniment i execució (40%) - La organització d'un esdeveniment amb l'ajuda del professor i personal UAB si fós necessari. L'assistència a la sessió final de presentacions de projectes serà obligatòria per a tots els estudiants per poder aprovar l'assignatura. 

D) Contra- proposta (20%) - preparació d'una proposta pel teu client amb la finalitat de tenir la seva aprovació i poder començar amb la organització de l'esdeveniment. 

  

INFORMACIÓ IMPORTANT: La comunicació oficial ONLINE del professor amb els alumnes durant el curs es realitzarà mitjançant MOODLE o el correu oficial de la UAB.   

 

AVALUACIÓ ÚNICA

Un estudiant que tria continuar amb la avaluació única NO formarà part de la organització d'un esdeveniment com a projecte final. 

Els estudiants que trien la avaluació única estan obligats a presentar un document signat especificant el seu desig de continuar en aquesta modalitat i presentar-lo a secretaria. L'avaluació única consistirà en la presentació de dos exercicis (que la professora us indicarà a través del campus virtual i un examen final. Tot s'haurà de lliurar el dia de l'examen d'avaluació única, establert per la FUAB. 

 

EXAMEN FINAL / RE-AVALUACIÓ

Només es podran presentar a examen final aquells estudiants que no hagin passat l'avaluació continua amb una nota superior a un 3,5. L'examen final consistirà en una part teòrica i una part pràctica. Aquest examen serà el 100% la nota de l'assignatura. 

La data i l'hora serà establerta per la FUAB al calendari oficial del curs. 

 

NO AVALUABLE 

La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a la sessió de presentacions finals. 


Bibliografia

QUINN, Bernadette (2013) Key Concepts in Event Management. Publisher: Sage Publications Ltd

EDVI GRACIA, Ardani (2017) The Importance of the Venue Selection in an Event Organization Case Study: Special Event Organization Rencontre Alumni Enterprise 1 & 2. E-Journal of Tourism, Vol 4, Iss 1 

Cheryl MALLEN and Lorne ADAMS (2013) Event management in sport, recreation and tourism: theoretical and practical dimensions.  Publisher: Routledge

FENICH, George G. (2015) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events and Conventions, Global Edition. eBook

GETZ, Donald (2018) Event Evaluation: Theory and Methods for Event Management and Tourism. eBook

LUNDERGER, Erik; AMBRECHT, John;ANDERSSON, Tommy D.; GETZ, Donald (2017) The Value of Events. eBook 

 

No es pot establir una correlació de text-subjecte rigorosa, ja que la major part de la classe es basa en un cas pràctic actual i en el que passa, ja que són aplicables al tema en general.

 


Programari


Subjecte a esdeveniment a ser elaborat. El professor el comentarà en classe


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 2 Anglès primer quadrimestre matí-mixt