Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
En la present assignatura, s’explicaran les principals decisions associades a les variables que composen el mix de marketing; a saber, les decisions associades al desenvolupament de nous productes, les estratègies de preus, les estratègies de comunicació i, per últim, les estratègies associades a la distribució dels productes turístics.
Al final del curs, l’alumnat disposarà d’un conjunt de eines teòriques necessàries per a la formulació de les estratègies comercials competitives. Al mateix temps, serà capaç de decidir els diferents elements que configuren el pla de marketing i avaluar les interrelacions que es produeixen entre ells.
Durant el desenvolupament dels projectes de màrqueting, les estudiants incorporaran els coneixements adquirits al curs de Marketing turístic (primer semestre) i prestaran una atenció especial a la integració de les ODS en les seves estratègies corporatives. Alienta als estudiants i estudiantes a integrar perspectives de gènere al desenvolupar estratègies STP per als seus projectes finals.
1. LA GESTIÓ DELS PRODUCTES TURÍSTICS
1.1 Característiques del producte turístic.
1.2 Decisions sobre la marca.
1.3 Desenvolupament de nous productes.
1.4 Estratègies de producte
1.5 Satisfacció del client.
2. LES DECISIONS ASSOCIADES AL PREU DE VENDA
2.1 Les variables associades a la fixació del preu.
2.2 Principals criteris de fixació de preus.
2.3 Estratègies associades a la variable preu.
3. LA ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ.
3.1 Les fases de la estratègia de comunicació
3.2 Determinació del pressupost de comunicació..
3.3 La publicitatr i perspectives de gènere
3.4. El marketing Online
3.5. La promoció de vendes.
3.6. Les relacions públiques i la Imatge empresarial.
3.7. La venda directa.
4. LA GESTIÓ DELS CANALS DE DISTRIBUCIÓ
4.1 Funcions dels canals de distribució..
4.2 Els intermediaris de la distribució.
4.3 Organització del canal de distribució
4.4 Decisions associades al disseny del canal de distribució.
4.5 Avaluació de la eficàcia del canal
5. FUTUR DE MARKETING DE TURISME
5.1 Turisme sostenible
5.2 Seguiment del mercat de turisme
6. EL PLA DE MARKETING.
6.1. Objectius del pla de marketing.
6.2. Les fases de la planificació de marketing..
6.3. Control i implementació del pla.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 32 | 1,28 | 5, 4, 7, 8, 15, 27, 25 |
Presentació pública de treballs | 4 | 0,16 | 4, 8, 31, 30 |
Resolució casos pràctics | 12 | 0,48 | 2, 4, 13, 22, 26, 18, 27, 30 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 19 | 0,76 | 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 30 | 1,2 | 2, 5, 4, 7, 14, 12, 22, 23, 31, 16, 30 |
Estudi | 26 | 1,04 | 14 |
Resolució casos pràctics | 12 | 0,48 | 1, 8, 14, 13, 22, 17 |
Idioma d'impartició: Anglès
Part Presencial teòrica:
a) Classes Magistrals del professorat
Part Presencial pràctica:
a) Presentació de resolucions de casos per part dels alumnes i les alumnes
b) Discussió de notícies econòmiques del sector
c) Discussió de casos pràctics
Part no Presencial:
a) Resolució de casos per part dels alumnes i les alumnes
b) Tutories individualitzades pel que fa els casos de treballa individuals
c) Tutories en grup pels casos de que es treballen en grup
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens | 40% | 5 | 0,2 | 2, 3, 5, 4, 6, 14, 20 |
Pla de Marketing | 40% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 5, 4, 6, 7, 8, 12, 11, 13, 15, 28, 29, 22, 20, 21, 19, 17, 26, 18, 27, 25, 30 |
Treballs pràctics | 20% | 5 | 0,2 | 2, 10, 9, 8, 14, 11, 13, 22, 24, 23, 31, 26, 25, 16 |
L’avaluació d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
a) La realització de exàmens parcials alliberatoris, que valdran un 40% de la nota final (20% cada examen) i queinclouran la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) La realització de treballs pràctics proposats al llarg del curs i lliurats dins del termini fixat, que valdran un 20% de la nota final (5%-10% cada treball).
c) La elaboració del pla de màrqueting estratègic per a un nou producte turístic (Projecte transversal): 40% nota final. Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
Per a superar la assignatura, l'alumne o alumna necessita una puntuació mínima de 5 sobre 10 (de mitjana) a cadascuna de tres parts (separats) per calcular la nota final de curs. En cas contrari, cal anar a examen final.
Avaluació única: Examen final (100% nota final).
En cas de no superar l’examen final, havent obtingut una puntuació entre 3.5 i 4.8, cal realitzar l’examen de reevaluació per superar la assignatura.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
KOTLER, P., BOWEN, J., MAKENS, J., BALOGLU, S.:”Marketing for Hospitality and Tourism” Global Edition, Pearson, 8th Edition, 2021.
KOTLER, P., AMSTRONG, G.: “Principles of Marketing” 18th Global Edition, Pearson, 2020.
Miro board https://miro.com/
Genial.ly https://www.genial.ly/
AhaSlides https://ahaslides.com/
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |