Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 3 |
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 4 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal que l'estudiant hagi cursat les assignatures "Ciència Política" de 1r de Grau i "Administració i polítiques públiques" de 2n. També es dona per suposat que l'estudiant llegeix habitualment diaris de premsa generalista i té interès en els conflictes i negociacions polítiques que siguin d'actualitat. Finalment, el tipus d'activitats i avaluació d'aquesta assignatura fa imprescindible la presencialitat en la majoria de les seves sessions. Altres formes de seguiment es consideraran excepcionals i hauran de ser acordades prèviament amb la professora.
La negociació és un element clau en el procés d'elaboració i gestió d'una política pública. L'objectiu d'aquesta assignatura és oferir als i les estudiants els recursos teòrics i pràctics per entendre i gestionar controvèrsies públiques, i introduir a l'estudiant a la teoria i les tècniques de negociació en el marc dels processos de política pública.
L'assignatura combinarà les dimensions teòrica i pràctica. Al llarg del curs s'analitzaran controvèrsies públiques i s'exploraran diferents modalitats de negociació mitjançant simulacions i casos pràctics, des de les més simples fins a les més complexes i combinant perspectives de diferents nivells de govern.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques: exposicions per part de la professora amb recolzament de TIC i debat en gran grup. | 20 | 0,8 | 6, 5, 9, 10, 13, 1, 21 |
Presentació pública de treballs: presentacions individuals i de grup i ronda de valoracions. | 5 | 0,2 | 8, 5, 17, 18, 16, 14, 20, 21, 22, 25, 23, 24 |
Seminaris de discussió de textos i de casos: Introducció de la sessió, presentació del text, valoració i discussió. Resolució de casos pràctics. Elaboració de simulacions. Controls de lectura. | 5 | 0,2 | 6, 8, 5, 9, 10, 13, 17, 18, 16, 1, 20, 21, 22, 23, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria: tutories individuals i grupals de recolzament per a la realització dels treballs i de seguiment de la matèria. | 20 | 0,8 | 20, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració del treball de curs i dels treballs escrits de seminari. | 25 | 1 | 6, 8, 5, 9, 10, 13, 17, 18, 16, 14, 1, 20, 21, 22, 25, 23, 24 |
Estudi: Realització d'esquemes i resums sobre els continguts teòrics. | 30 | 1,2 | 6, 8, 5, 9, 10, 13, 18, 1, 22, 23 |
Lectura de textos: exercici individual de lectura comprensiva de textos | 20 | 0,8 | 8, 5, 9, 10, 13, 18, 16, 1, 22, 23 |
L'assignatura Negociació d'Intervencions Públiques té 6 crèdits ECTS, és a dir, un total de 150 hores de dedicació per part de l'estudiant (25 hores per crèdit). Aquestes s'estructuren en els diversos tipus d'activitats formatives i metodologies docents descrites a continuació amb l’objectiu de combinar una aproximació teòrica ben fonamentada amb exercicis pràctics que permetin un acostament directe a la realitat de les negociacions vinculades a la implementació de polítiques públiques.
Els fonaments teòrics seran exposats a les classes, en format de classes magistrals obertes en tot moment a la participació de l'alumnat per a l'aclariment i el debat.
Els fonaments de la teoria s'assentaran en la lectura de textos i l'estudi autònom, a partir del material exposat a les classes i d’altres materials que s'indiquin a classe o a través del Campus Virtual.
El treball d'estudi es complementarà amb els seminaris vinculats a les lectures i casos de les pràctiques d'aula, a partir dels quals es durà a terme un debat entre els i les estudiants dirigit per la docent. Durant el curs es realitzaran un total de 10 pràctiques d'aula que es treballaran únicament de forma oral a classe i en alguns dels quals es demanarà a l’estudiantat que faci lectures prèvies de preparació. Tots les pràctiques d'aula s’avaluaran en base a les aportacions orals a classe. Es comunicarà a través del Campus Virtual amb antelació suficient en quines activitats concretes consistirà cada seminari i la preparació necessària per part dels i les estudiants.
El treball pràctic consistirà en una recerca aplicada sobre un procés de negociació escollit pels i les estudiants. El treball es realitzarà en equips de 3 a 5 persones, amb les excepcions que es puguin considerar per motius laborals o d’altres degudament justificats.
Els dies en els quals es facin exposicions orals de treballs, també es realitzarà una ronda de preguntes de la professora i els i les estudiants. En acabat, s’obrirà un debat sobre el conjunt de qüestions tractades en l’exposició oral.
Durant el curs es realitzaran tutories individuals i grupals per a la realització dels treballs i sobre el seguiment del curs en els horaris que es fixin prèviament a través del correu electrònic tant a petició dels i les estudiants com per indicació de la docent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 30% de la nota final | 4 | 0,16 | 6, 8, 5, 9, 10, 13, 16, 1, 20, 21, 22, 23 |
Participació oral als seminaris | 35% de la nota final | 20,5 | 0,82 | 2, 6, 8, 5, 9, 10, 12, 11, 13, 18, 16, 1, 15, 20, 21, 22, 23, 24 |
Treball de curs | 35% de la nota final | 0,5 | 0,02 | 2, 7, 6, 8, 4, 5, 9, 10, 12, 11, 13, 17, 18, 19, 16, 14, 1, 15, 20, 21, 22, 3, 25, 23, 24 |
L'avaluació d'aquesta assignatura es composa de les següents activitats d’avaluació:
- Examen final: 30% de la nota final.
- Participació oral als seminaris: 35% de la nota final.
- Treball de curs: 35% de la nota final.
Consideracions importants
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar, d'una banda, una prova final que consistirà en un examen de teoria on haurà de desenvolupar diversos temes i contestar una sèrie de qüestions curtes. D'altra banda, haurà de fer una prova pràctica que constarà de dues parts, en primer lloc, l’anàlisi d’una negociació i, en segon, una proposta d'estratègia de negociació ambdues en relació a casos reals que se li indicaran al text de la prova. La qualificació de l’estudiant serà la mitjana ponderada de les dues activitats anteriors (prova teòrica i prova pràctica), on l’examen de teoria suposarà el 50% de la nota i l’examen pràctic el 50%. Si la nota final no arriba a 5, l’estudiant té una altra oportunitat de superar l’assignatura mitjançant l’examen de recuperació que se celebrarà en la data que fixi la coordinació de la titulació.
L'assignatura no té una bibliografia de referència que s'hagi de llegir de manera obligatòria per poder seguir el curs. No obstant, per a la realització de ls seminaris s'hauran de llegir alguns textos que seran indicats i posats a disposició a través del Campus Virtual per la professora durant el curs, amb prou antelació perquè els i les estudiants els puguin treballar.
D'altra banda, per qui vulgui ampliar els seus coneixements sobre la teoria i tècniques de negociació i mediació, proposem la lectura de les següents publicacions:
Fisher, R. (1996). Más allá de Maquiavelo. Barcelona: Granica.
Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2011). Obtenga el Sí. El arte de negociar sin ceder. Barcelona: Ediciones Gestión 2000.
Lebel, P. (1990). El arte de la negociación. Barcelona: CEAC.
Mendieta, C. (2010). Tècniques de negociació i resolució de conflictes. Manual de Consulta. Barcelona: Diputació de Barcelona. Disponible a https://www1.diba.cat/llibreria/pdf/51553.pdf
Moore, C. (1995). El Proceso de Mediación. Buenos Aires: Granica.
Aquesta assignatura no requereix l'utilització de cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |