Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 3 |
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 4 |
2503778 Relacions Internacionals | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest curs no te requisits acadèmics previs. Tot i això, és molt recomanable que els alumnes hagin adquirit una formació bàsica en Relacions Internacionals i Ciències Polítiques.
A més, els estudiants han de tenir l'hàbit de llegir i consultar diferents mitjans de comunicació i seguir les darreres notícies sobre política internacional.
També cal que els estudiants tinguin capacitat per analitzar críticament diferents fonts i tipus d'informació.
La majoria dels principals textos acadèmics sobre anàlisi de política exterior estan en anglès i espanyol, per la qual cosa cal un molt bon nivell de comprensió lectora en ambdós idiomes.
En aquesta assignatura es persegueixen dos objectius concrets:
a) Proporcionar un marc conceptual i una visió detallada de les eines teòriques i instrumentals que permeten analitzar i explicar els diversos factors, actors i contextos de les polítiques exteriors;
b) Aplicar el marc i les eines a diferents estudis de cas.
De manera específica, es busca que al final del curs l'alumnat puguin:
INTRODUCCIÓ: Presentació dels objectius de l'assignatura, de la metodologia de treball i dels mètodes d'avaluació.
La rellevància pràctica de l'anàlisi acadèmic de les polítiques exteriors
La política exterior com a política pública
Orígens i evolució de l'àrea d'estudi
Conceptes clau: interessos nacionals, nivells d'anàlisis, interaccions agent-estructura, i implementació de les polítiques
Models analítics (1): El model d'actor racional
Models analítics (2): El model de política burocràtica
Models analítics (3): El model de l'actor individual i aproximacions psicològiques
Models analítics (4): El nivell societal: el pes de la cultura política i els valors socials en la formulació de la política exterior
9. L'impacte de l'opinió pública i els mitjans de comunicació en la formulació de les polítiques exteriors
10. La política exterior dels actors governamentals no centrals (paradiplomàcia)
11. Estudi de cas: La política exterior de la República Islàmica de l'Iran
12. Presentació oral dels estudis de cas dels alumnes
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 16, 17, 20, 21, 26, 27, 30, 32, 33, 34 |
Seminaris | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15, 16, 17, 20, 21, 26, 27, 30, 31, 32, 33, 34 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats, discussions i quizzes | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 21, 23, 26, 29, 30, 31, 34 |
Estudis de cas | 15 | 0,6 | 3, 9, 14, 18, 20, 21, 26, 28, 32, 33 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 31, 32, 33, 34 |
Treball autònom per a la preparació del exercici en grup | 30 | 1,2 | 13, 14, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 32 |
El curs consta de 6 crèdits ECTS, cosa que implica una dedicació d'un total de 150 hores per part dels alumnes. Aquestes es distribueixen de la següent manera:
Activitats dirigides: activitats a l'aula (o en línia) amb presència del professor i que poden consistir a classes magistrals (amb el suport de les TIC i amb la possibilitat de desenvolupar debats en gran grup); seminaris per discutir les lectures obligatòries en grups més reduïts i en sessions més orientades a qüestions pràctiques; en aquest cas, s'analitzaran problemes i exemples relacionats amb el temari de l'assignatura (també en línia). Per a aquestes sessions, les lectures obligatòries s'assignaran amb antelació. Aquestes activitats representen aproximadament un terç del treball total requerit (50 hores).
Activitats supervisades: activitats realitzades per l'alumne fora de l'aula segons un pla de treball dissenyat i posteriorment supervisat i avaluat pel professor. Així mateix, durant el curs, l'alumne haurà de llegir articles breus en relació als quals podrà comentar el text i, a més, participar activament en debats sobre el material de lectura. També s'hi inclouen les tutories i altres activitats similars de seguiment del curs (20 hores).
Activitats autònomes: totes aquelles activitats que duen a terme els alumnes pel seu compte i d'acord amb els requisits per superar amb èxit el curs, poden incloure les lectures obligatòries i complementàries, l'estudi dels apunts de classe o totes aquelles altres activitats que complementin la formació que s'assoleix aquest curs. Aquestes activitats representen la meitat del temps de treball dels alumnes (80 hores).
La metodologiadocent s'adapta a aquesta distribució de treballs i activitats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 35% | 0 | 0 | 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 21, 26, 28, 30, 33, 34 |
Examen parcial | 35% | 0 | 0 | 6, 7, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 27, 28, 29, 32 |
Participació a classe | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 29, 30, 31, 33, 34 |
Pràctica grupal | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 30, 31, 32, 33, 34 |
L'avaluació d'aquest curs consisteix en:
1. Un examen parcial que cobreixi la primera part del programa del curs a meitat del mateix: 35% de la nota final.
2. Un examen parcial sobre la segona part del programa de lassignatura al final del curs (el darrer dia de classe): 35% de la nota final.
3. Un exercici en grup: 20% de la nota final.
4. Avaluació contínua: participació a classe i activitats programades pel professorat, com ara debats, comentaris de text, etc.: 10% de la nota final.
Consideracions importants:
Per aprovar l'assignatura cal obtenir una qualificació mínima de 5 a cadascun dels exàmens parcials i que la nota mitjana ponderada final de l'assignatura també resulti en una qualificació mínima de 5. En cas de no superar el llindar, els estudiants podran presentar-se a un examen de recuperació si han participat en activitats d'avaluació equivalents al 60% de la nota final. L'examen de recuperació tindrà lloc a la data de l'examen de recuperació programat per la facultat.
Avaluació única:
Els alumnes que ho hagin sol·licitat en temps i forma podran participar en una única activitat d'avaluació consistent en un examen (70% de la nota) i una activitat pràctica (30% de la nota). Aquesta activitat d'avaluació única tindrà lloc el darrer dia de classe al final del quadrimestre. Per superar l'activitat d'avaluació única cal obtenir una qualificació mínima de 5. En cas de no superar el llindar, es podrà tornar a realitzar l'activitat d'avaluació a la data de l'examen de recuperació programat per la facultat.
Lectures generals sobre APE
Journals acadèmics
Reviews o Magazines
Podcasts:
Altres recursos
Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |