Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 3 |
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 4 |
2503778 Relacions Internacionals | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El coneixements que resulten d'haver cursat l'assignatura "Economia política", es a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l'economia i un coneixement dels grans trets de l'evolució de l'economia mundial i les relacions internacionals.
Aquest curs té com a objectiu proporcionar una visió general de les teories modernes de l'economia internacional des del punt de vista empíric i teòric així com de les eines d'anàlisi mes esteses.
La primera part del curs se centra en els temes més rellevants de la teoria del comerç internacional i les polítiques monetàries bàsiques. Es tracta de la teoria del comerç internacional des dels seus orígens (la teoria de Ricardo) a l'estat actual de la tècnica. El curs també introdueix als estudiants les qüestions actuals de la teoria del comerç, sobretot el que es refereix al paper de les polítiques comercials al desenvolupament econòmic i el seu impacte a nivell macro.
La segona part s'ocupa dels problemes principals associats amb les transaccions monetàries i els mercats financers internacionals.
Finalment, el curs també s'ofereix informació general sobre les institucions internacionals que participen en la presa de decisions de l'aplicació del comerç i les polítiques comercials.
La teoria del comerç de Ricardo. La teoria del comerç de Heckscher-Ohlin i la seva evolució. La nova teoria del comerç en condicions de competència imperfecta i la seva aplicació empírica. El moviment dels factors i les inversions estrangeres directes. Les polítiques de comerç i integració econòmica. Institucions a nivell mundial de comerç: del GATT a l'OMC; Institucions i dimensió de gènere . Problemes monetaris i el sistema de pagaments internacional. Les crisis monetàries internacionals. Alguns casos d'estudis sobre l'evidència empírica actual.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Autònomes | 88 | 3,52 | 5, 2, 6, 3, 11, 9, 12, 8, 37, 13, 16, 15, 17, 14, 19, 21, 22, 7, 26, 25, 27, 28, 4, 24, 18, 23, 32, 29, 20, 31, 30, 33, 36, 10, 34, 35 |
Avaluació | 8 | 0,32 | 5, 2, 6, 3, 9, 12, 8, 37, 16, 15, 17, 19, 21, 22, 7, 26, 25, 27, 28, 4, 32, 29, 20, 31, 30, 33, 36, 10, 34, 35, 1 |
Dirigides | 35 | 1,4 | 6, 3, 11, 9, 12, 8, 13, 15, 17, 14, 21, 22, 27, 28, 24, 23, 32, 29, 20, 33, 34, 35 |
Supervisades | 15 | 0,6 | 8, 22, 24 |
Classes teòriques
Classes pràctiques
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres activitats d'avaluació (exercicis, informes, presentacions) | 20% | 1 | 0,04 | 9, 13, 27, 28, 23, 29, 33, 35 |
Examen Final | 50% | 2 | 0,08 | 6, 3, 11, 9, 12, 8, 13, 15, 17, 14, 21, 22, 27, 28, 23, 32, 29, 20, 33, 35 |
Prova intermedia d'avaluació | 30% | 1 | 0,04 | 5, 2, 6, 3, 11, 9, 12, 8, 37, 13, 16, 15, 17, 14, 19, 21, 22, 7, 26, 25, 27, 28, 4, 24, 18, 23, 32, 29, 20, 31, 30, 33, 36, 10, 34, 35, 1 |
L'avaluació de l'aprenentatge (qualificació final) serà la mitjana ponderada de les següents activitats:
- 50% examen final que inclou el temari que s'indicarà a classe (que es farà el dia oficial programat per la Facultat)
- 30% avaluació intermèdia tal com el professor indicarà a classe.
- 20% altres activitats d'avaluació (exercicis, informes, presentacions...)
La qualificació final mínima per aprovar l'assignatura és de 5. La qualificació final és la mitjana ponderada de les puntuacions de les totes les activitats proposades durant el curs.
Si la qualificació global final és inferior a 3.5, la/l'estudiant/a haurà de repetir tot el curs del proper any.
Els/Les estudiants/des amb una qualificació entre 3.5 i menys de 5 podran fer un examen de reavaluació. Aquest examen és organitzat per la Facultat durant la sessió d’exàmens oficials. L'examen de reavaluació atorga com a màxim 1.5 punt. Si un/a estudiant/a passa l'examen de reavaluació, la seva qualificació final global serà de 5.
Un/a estudiant/a és considerat/da com "no avaluable" per a la qualificació final global, si no participa en cap activitat d'avaluació. Per tant, un/a estudiant/a que participi en una o més de activitats serà qualificat d'acord amb els resultats d'aquestes activitats, encara que no es presenti a l'examen final.
L’estudiant/a que vol optar per l’avaluació única haurà de sol·licitar-ho a la gestió acadèmica de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia dins dels terminis i modalitats establerts pel reglament de la Facultat.
L’avaluació única serà exclusivament presencial.
En el cas d’escollirl’avaluació única el/la estudiant/a haurà de lliurat al professor de l’assignatura totes els documents de les activitats d’avaluació del curs el dia de prova d’examen final tal com queda programat pel calendari acadèmic de la Facultat. Addicionalment, el mateix dia, el/la estudiant/a haurà de participar a la prova d’examen final que inclourà tot el temari de l’assignatura a més de realitzar la presentació oral d’un informe o treball de recerca tal com s’estableix dins de les altres activitats d’avaluació de l’assignatura (modalitat: avaluació continuada).
La duració total de l’avaluació única serà al voltant de quatre hores.
En el cas de l’avaluació única, la nota final del curs serà el resultat de l’avaluació de tot al material presentat pel alumne amb la mateixa ponderació establerta per les activitats d’avaluació continuada.
El/la estudiant/a que s’aculli a l’avaluació única té dret a la recuperació amb les mateixes condiciones que s’estableixen per l’avaluació continuada.
Bibliografía basíca:
Th. Pugel (2020): “International Economics”, Mc Graw Hill
(versión e-book https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9781260568547)
Bibliografia complementària:
Baldwin, R. and Ch. Wyplosz (2021): Economics of European Integration, 6th Editions, Mc Graw Hill.
Gopinah, G. (2020): Reopening from the Great Lockdown: uneven and uncertain recovery (IMF; https://meetings.imf.org/en/IMF/Home/Blogs/Articles/2020/06/24/blog-weo-update-reopening-from-the-great-lockdown-uneven-and-uncertain-recovery)
Nicolini, R (2019): Tools in Applied Economics, UAB DDD (https://ddd.uab.cat/record/203608)
Rebollo Sanz, Y. and de la Rica, S. (2020): From gender gaps in skills to gender gaps in wages: Evidence from the PIAAC (https://ideas.repec.org/p/pab/wpaper/20.09.html)
Rodrik, D. (2011): “The Globalization Paradox. Democracy and the Future of the World Economy”, Norton.
Lectures addicionals seran indicades al llarg del curs
Programari bàsic d’escriptura (exemple Microsoft Word) i de full de càlcul (exemple Microsoft Excel).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 51 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |