Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500252 Bioquímica | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tot i que no hi ha prerequisits oficials, és convenient que l’estudiant repassi:
1) La combinatòria i el binomi de Newton.
2) La probabilitat i la estadística que s'hagi estudiat a la Educació Secundària.
Les funcions elementals (exponencial, logaritme), l'ús de sumatoris en la notació matemàtica, derivació i integració.
Es tracta d’una assignatura de segon curs, de formació bàsica, que desenvolupa els fonaments del pensament científic modern.
És la base per a comprendre l’adquisició del coneixement a través de l’experimentació.
Objectius formatius de l’assignatura: es pretén que l’alumne:
- Sigui capaç d’utilitzar amb fluïdesa el llenguatge propi de la probabilitat i de la estadística que es fan servir a las biociències.
- Aprengui a explorar amb mètodes descriptius diferents conjunts de dades, resultants de la realització d’experiments.
- Sigui capaç de plantejar el model probabilístic més adequat en diferents situacions, i sàpiga fer servir les propietats de la probabilitat per a calcular la probabilitat dels esdeveniments que interessin.
- Conegui i entengui el concepte de variable aleatòria, i conegui els exemples clàssics de variable aleatòria i en quines situacions es fan servir per a la modelització.
- Aprengui a utilitzar els mètodes de la Inferència Estadística (Tests d’hipòtesis) per a poder arribar a conclusions sobre una població a partir de la informació parcial continguda a una mostra.
- Conegui eines informàtiques (software adequat) pel tractament estadístic de dades.
- Apliqui el sentit comú i desenvolupi un esperit crític a l’hora d’enfrontar-se amb els problemes que haurà de resoldre, tant en el moment del seu planteig i resolució, com en el moment de extraure’n conclusions i prendre decisions.
1.- Estadística descriptiva
2.- Probabilitat:
Definició i propietats. Probabilitat condicionada. Independència d'esdeveniments.
Variables aleatòries (discretes i contínues amb èmfasi en els models Binomial i Normal).
Independència de variables aleatòries. Teorema Central del Límit.
3.-Inferència - tests d’hipòtesis:
Estadístics que mesuren posició i dispersió. Distribucions mostrals. Intervals de confiança.
Introducció als tests d'hipòtesis. Tests per a la mitjana i per a la variància de poblacions Normals. Tests per proporcions.
Tests de comparació de mitjanes per a dues poblacions normals. Tests de comparacions de dues proporcions.
Test d'independència de la khi-quadrat.
4.- Introducció a l'análisi de la variància (ANOVA):
Comparació de mitjanes de 3 o més poblacions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de resolució d'exercicis | 4 | 0,16 | 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Classes de teoria | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 26 | 1,04 | 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 |
Treballs pràctics | 14 | 0,56 | 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 |
En el procés d’aprenentatge de la matèria és fonamental el treball de l’alumne o alumna, qui en tot moment disposarà de l’ajut del professor. A part de les hores presencials corresponents a les activitats dirigides pel professor, l’alumne o alumna haurà de dedicar un temps a les tutories, que són activitats supervisades, i un temps al treball autònom.
Les hores presencials d’Activitats dirigides es distribueixen en:
Teoria: es tracta de classes magistrals a les quals el professor introdueix els conceptes bàsics corresponents a la matèria de l’assignatura, tot mostrant exemples de la seva aplicació. L’alumne o alumna haurà de complementar les explicacions del professor amb l’estudi personal autònom per tal d’assimilar els conceptes, els procediments i les demostracions, per tal de detectar dubtes i per realitzar resums i esquemes de la matèria.
Problemes: les classes de problemes es fan en grups reduïts. En elles es treballa la comprensió dels conceptes introduïts a teoria amb la realització de problemes. Els alumnes treballaran de manera individual o en grup, sota la supervisió del professor, resolent els exercicis o treballs proposats. Això ho faran tant a la classe de problemes com de manera autònoma.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Exercicis | 20% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Prova Parcial | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 6, 8, 10, 11 |
L'avaluació de l'assignatura consta d'una part d'avaluació contínua de les competències adquirides que es realitzarà durant el període lectiu, amb un control intermedi, la presentació de problemes resolts o la realització de treballs pràctics.
Aquesta part tindrà un pes d’un 50% en l’avaluació final de l’assignatura. El 50 % restant de l’avaluació de l’assignatura s’obté fent un examen escrit final. Aquest 50% es podrà reavaluar en la data decidida per la Facultat. La part corresponent a l'avaluació continuada no es podrà recuperar.
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Qui s'hagi acollit a l'avalució única farà una única prova dividida en dues parts.
R, MS Excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 321 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 322 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 32 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |