Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500004 Biologia | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Seria aconsellable haver aprovat l'assignatura de Genètica
Objectius
És una assignatura de segon curs, de formació general, que desenvolupa el tema de l'herència en termes d'estructures moleculars. L'objectiu global de l'assignatura és proporcionar coneixements actualitzats de la biologia molecular sobre l'estructura i funció dels gens, replicació, trascripción i traducció de proteïnes, així com dels diversos mecanismes que controlen cadascun d'aquests processos. Així mateix, proporcionar coneixements pràctics de les principals tècniques d'anàlisis i manipulació del material genètic. En aquesta assignatura s'aprofundirà a les bases moleculars de l'herència introduïdes en l'assignatura de Genètica cursada en primer curs.
Els objectius formatius serien els següents:
1) Adquisició dels conceptes bàsics en genètica molecular, així com la composició dels àcids nucleics i les funcions que exerceixen cadascun en els processos moleculars.
2) Obtenció dels coneixements necessaris sobre els processos que dirigeixen el flux de la informació genètica des de la replicació, la trascripción i la traducció del DNA en els organismes.
3) Conèixer els processos que regulen l'expressió dels gens.
1. Introducció a la Genètica Molecular.
2. Naturalesa del material genètic.
3. Estructura del cromosoma.
4. Replicació del material genètic i enzims de la replicació.
5. Recombinació i reparació del DNA.
6. Transcripció.
7. Tipus de RNA i el seu processament.
8. El codi genètic i la traducció.
9. Regulació gènica en procariotes i eucariotes.
10. Organització del genoma
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases de problemas-seminarios | 3 | 0,12 | 4, 15, 16, 17 |
Clases de teoría | 35 | 1,4 | 13, 14, 15, 18 |
Prácticas de laboratorio | 12 | 0,48 | 4, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
tutorias | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Búsqueda de bibliografía | 3 | 0,12 | 4 |
Estudio | 77 | 3,08 | 4, 13, 14, 16, 18 |
Resolución de problemas | 6 | 0,24 | 4, 17 |
Classes Teòriques: Tutories: Es tracta de tutories personalitzades en les quals l'alumne té la possibilitat de plantejar dubtes específics relacionats amb algun contingut de l'assignatura. Es tracta d'un complement docent molt valuós que permet individualitzar i personalitzar la docència. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega de actividades | 5% de la notas global | 0 | 0 | 2, 3, 4, 6, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Evaluación de prácticas | 20% de la nota global | 2 | 0,08 | 1, 4, 7, 11, 12, 13, 15 |
Pruebas individuales a lo largo del curso | 75% de la nota global | 6 | 0,24 | 5, 8, 9, 10, 13, 15, 16 |
L'avaluació de les competències es realitza com segueix: 1. Proves d'avaluació de l'adquisició de continguts de l'assignatura. Es realitzaran 2 proves parcials eliminatòries per avaluar els continguts de teoria i problemes de l'assignatura. Per poder aprovar l'assignatura és necessari obtenir una nota ≥5 en cadascuna de les proves parcials. La nota corresponent a les proves d'avaluació és la mitjana de les notes de les proves parcials. La qualificació obtinguda per aquest concepte representa el 75% de la nota final de l'assignatura. L'alumne podrà recuperar les proves parcials suspeses o millorar la nota a través d'una prova de recuperació. Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. En cas de presentar-se a millorar nota, es prendrà com a vàlida la nota obtinguda en aquesta avaluació final. 2. Avaluació de les pràctiques. Es realitzarà una prova per a cada mòdul de les sessions pràctiques. La nota de pràctiques és la nota mitjana d'aquestes proves i representa el 20% de la nota final de l'assignatura. Per poder aprovar l'assignatura és necessari haver realitzat qüestionaris de pràctiques i obtenir una nota mitjana igual o major a 5. Els qüestionaris no realitzats tindran una puntuació de zero. L'alumnat podrà recuperar les proves de les sessions de pràctiques realitzades i suspeses a través d'una prova de recuperació. L'assistència a les sessions pràctiques és obligatòria. L'alumnat no aprovarà l'assignatura quan la seva absència en pràctiques sigui superior al 20% de les sessions programades. 3. El lliurament de les activitats relacionades amb el contingut teòric representa el 5% de la nota final de l'assignatura. És necessari obtenir una nota≥5 en les avaluacions parcials de teoria per poder fer la mitjana amb les notes obtingudes en el lliurament d'activitats i les pràctiques. L'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final. Avaluació única L’avaluació única consisteix en una única prova de síntesi en la que s’avaluaran els continguts de tot el programa de teoria i problemes de l'assignatura. La prova constarà de preguntes del mateix tipus que l'examen de l'avaluació continuada. Per a aprovar l'assignatura cal obtenir una nota ≥5 a la prova de síntesi. La nota obtinguda en aquesta prova de síntesi suposarà el 75% de la nota final de l’assignatura. L'assistència a les sessions pràctiques és obligatòria. L’avaluació d'aquesta part seguirà el mateix procés de l’avaluació continuada. La nota obtinguda suposarà el 20% de la nota final de l’assignatura. El lliurament de les activitats relacionades amb el contingut teòric seguirà el mateix procés de l’avaluació continuada i representa el 5% de la nota final de l'assignatura. La prova d’avaluació única es farà coincidint amb la mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació continuada i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada. |
Teoria:
1) Pierce, B.A. 2016. Genética. Un enfoque conceptual. (5ª edició). Ed. Médica Panamericana. Accés online Biblioteca Biociències (https://www.uab.cat/biblioteques)
2) Watson, J.D.; Baker, T.A.; Bell, S. P.; Gann, A.; Levine, M.; Losick, R. 2016. Biología Molecular del Gen. (7ª Edició). Editorial Médica Panamericana. Accés online Biblioteca Biociències (https://www.uab.cat/biblioteques)
3) Krebs, J.E.; Goldstein, E. S.; Kilpatrick, S.T. 2017. Lewin's Genes XII (12ª edició). Jones and Bartllet Publishers.
4) Brown, T.A. 2007. Genomes. (3ª Edició). Ed. Médica Panamericana.
Enllaços web:
-Campus virtual interactiu https://cv2008.uab.cat/
No
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 121 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 122 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 121 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 122 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 123 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 124 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 12 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |