Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | OT | 3 |
2500240 Musicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Són necessaris els coneixements bàsics impartits a “Llenguatge musical I” i “Llenguatge musical II”. Aconsellable un bon nivell d’anglès.
L’objectiu primordial de l’assignatura és que l’estudiant adquireixi una visió panoràmica de les principals aplicacions tecnològiques orientades a la creació i producció musical. Per aquesta raó es presenten diverses possibilitats per a la creació i producció musical en un estudi d'enregsitrament.
En acabar l’assignatura l’estudiantat ha de ser capaç de:
TEÒRICS:
PRÀCTICS:
PROJECTE FINAL:
Composició, arranjament, enregistrament, edició i mescla d'un tema propi a l’estudi d’enregistrament.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessió expositiva | 20 | 0,8 | 5, 3, 2, 4, 6 |
Sessió pràctica | 25 | 1 | 1, 5, 3, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació | 15 | 0,6 | 3 |
Treball autònom pràctiques i projecte final | 50 | 2 | 1, 5, 3, 4, 7, 9 |
L'assignatura combina sessions teòriques i pràctiques. En les sessions teòriques s'expliquen els conceptes històrics, teòrics i aplicats. En les sessions pràctiques es treballen les funcionalitats bàsiques del programari emprat a l'assignatura. Per a les sessions pràctiques l'estudiant disposarà̀ d'un document que el guiarà̀ pas a pas al llarg de cada pràctica. El projecte final es basarà en un enregistrament d'estudi i l'entrega d'una memòria final.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada a l'aula (online) | 30% | 3,5 | 0,14 | 1, 5, 3, 4, 7, 8, 9 |
Projecte final | 30% | 28 | 1,12 | 1, 5, 3, 2, 6, 7, 8, 9 |
Prova de continguts conceptuals | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 6, 7, 8, 9 |
Al llarg de l'assignatura es faran diverses activitats d'avaluació continuada a través de la plataforma Nearpod amb un pes d'un 30% sobre la nota final.
Es farà una prova final de síntesi de continguts teòrics i pràctics que tindrà un pes d'un 40% sobre la nota final. El 30% restant de nota sortirà de la qualificació obtinguda en el projecte final de l'assignatura.
L'estudiantat que no superi l'assignatura disposarà d'una prova de revaluació de tota la matèria. El projecte no disposa de recuperació.
Si no es presenta el projecte de l'assignatura, aquesta es considerarà no avaluable.
L'estudiantat que s'aculli a l'avaluació única hauran d'entregar tres exercicis específics: a) síntesi de conceptes sobre els
articles de l'assignatura (30%) b) treball individual assimilable al projecte de l'assignatura (40%) i c) qüestionari proposat pel professor (30%).
BLANQUEZ, Javier y MORERA, Omar (2002): Loops, una historia de la música electrónica. Barcelona: Resevoir Books.
BUTLER, Tom (1994): Manual de audio Fender. Trad. d’Alberto Gutiérrez Marín. Fender musical instruments corporation
CHANNAN, Michael (1995): Repeated takes: A short history of recordings and his effects on music. Londres: Verso.
COX, Cristoph & WARNER, Daniel (Eds.). (2004). Audio culture: Readings in modern music. Bloomsbury Publishing USA.
CUNNINGHAM, Mark (1996): Good Vibrations. Londres: Sanctuary Productions.
FRITH, Simon; ZAGORGKI-THOMAS, Simon (eds.). (2012).The Art of Record Production: An Introductory Reader for a New Academic Field. Farnham: Ashgate.
GIBSON, David (2019). The art of mixing: a visual guide to recording, engineering, and production. Routledge.
KATZ, Mark. (2004): Capturing Sound: How Technology Has Changed Music. Berkeley: University of California Press.
MARTIN, George (1979): All you need is ears. New York: St. Martin’s Griffin.
______________(1997): Summer of love. The making of Sgt. Peppers. Londres: Macmillan
MILES, Huber David (2007): The MIDI Manual. Abingdon: Focal Press.
LEVITIN, Daniel (2007). How recordings are made I: analog and digital tape-based recording. In Audio Anecdotes III (pp. 3-14). AK Peters/CRC Press.
_____________(2014): Modern Recording Techniques. Abingdon: Focal Press.
RUDOLPH, Thomas E. (1996): Teaching Music With Technology. Chicago: GIA Publications.
RUDOLPH, Tom; RICHMOND, Floyd; MASH, David and WILLIAMS, David (2002): The Technology Strategies for Music Education. Londres: Hal Leonard Publishing.
SIMONS, Dave (2004). Studio Stories: How the Great New York Records Were Made: From Miles to Madonna, Sinatra to the Ramones. Hal Leonard Corporation.
THEBÉRGE, Paul (1997): Any Sound You Can Imagine: Making Music/Consuming Technology. Middletown: Wesleyan University Press.
TRYNKA, Paul (Ed)(1996): Rock hardware: 40 years of rock instrumentation. London: Balafon Books.
WACHOLTZ, Larry E. (1996): Star tracks. Principles for success in the music and entertainment business. Nashville: Thumbs up Publishing.
WARNER, Timothy (2003): Pop music, tecgnology and creativity. London: Asgate.
AUDACITY Programari d'àudio gratuït, de codi obert i multiplataforma
https://www.audacityteam.org
REAPER Digital Audio Workstation. Programari d'àudio gratuït, de codi obert i multiplataforma
https://www.reaper.fm
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |