Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap requisit previ, a pesar que es recomana expressament la possessió de coneixements musicals assimilables als de Grau Mitjà de Conservatori.
Tema 1. Què és la musicologia? Definicions, camps i subdisciplines
Tema 2. Tècniques i mètodes de recerca musicològica
Tema 3. Història de la disciplina
Tema 4. La "nova" musicologia
Tema 5. L'(etno)musicologia en el s. XXI
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris sobre aspectes específics de la recerca musicològica | 3 | 0,12 | 3, 5, 6 |
Sessions presencials de caire teóric-pràctic | 44 | 1,76 | 2, 3, 1, 5, 12, 8, 7, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures obligatòries | 28,5 | 1,14 | 4, 12, 6, 9, 10, 11 |
Tutories individuals i/o grupals | 4 | 0,16 | 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de la matèria de l'assignatura | 25 | 1 | 2, 3, 1, 12, 6, 8, 9, 10, 11 |
Organització d'apunts i de material de classe | 20 | 0,8 | 9, 11 |
Recerca d'informació bibliogràfica | 21 | 0,84 | 6, 11 |
La part principal de l'assignatura consistirà en sessions teòriques presencials amb el format de classes expositives per part del professor, presentacions orals per part dels i les estudiates, així com sessions on es combinaran la teoria i la pràctica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita (lectures) | 35% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 1, 4, 5, 12, 6, 8, 7, 9, 10, 11 |
Prova teorica | 30% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 1, 4, 5, 12, 6, 8, 7, 9, 10, 11 |
Trabajo | 35% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 1, 4, 5, 12, 6, 8, 7, 9, 10, 11 |
Per a aprovar l'assignatura, s'haurà d'obtenir una mitjana total de 5/10.
Beard, David and Gloag, Kenneth. Musicology: the Key Concepts (London/New York: Routledge, 2005.
Carreras, Juan José. “Hijos de Pedrell. La historiografía musical española y sus orígenes nacionalistas (1780-1980)”, Il Saggiatore musicale Vol. 8, No. 1, (2001), pp. 121-169
López Cano, Ruben. “Decolonizar el Canon en la Música Clásica 1, Sonus Litterarum 2 (noviembre 2021).
López Cano, Ruben. “Decolonizar el Canon en la Música Clásica 2, Sonus Litterarum 2 (enero 2022).
Chiantore, Luca; Domínguez, Aurea; Martínez, Silvia. Escribir sobre música. Barcelona: Musikeon, 2016.
Cook, Nicholas et al (eds.). The Cambridge companion to music in digital culture. Cambridge: Cambridge University Press, 2019.
Cook. Nicholas. Music. A Very Short Introduction. 2nd edition. Oxford: Oxford University Press, 2020.
Harper-Scott, J. P. E. and Samson, Jim. An Introduction to Music Studies. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Mendívil, Julio. En contra de la música. Herramientas para pensar, comprender y vivir las músicas. Buenos Aires: Gourmet Musical 2016.
Ramos, Pilar. Feminismo y música: Introducción crítica. Madrid: Narcea, 2003.
Shuker, Roy. Popular Music. The Key concepts. 2nd edition. London and New York: Routledge, 2005.
Tagg, Philip. Music’s Meanings. A modern musicology for non-musos. MMMsp Publications, 2015.
Rice, Timothy. Ethnomusicology. A very short introduction. Oxford: Oxford University Press, 2014.
Rodríguez Suso, Carmen. Prontuario de Musicología. Música, sonido y sociedad. Barcelona: Clivis, 2002.
No ve al cas.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |