Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar l’assignatura es recomana formació musical prèvia.
S'espera que després de cursar l'assignatura l'alumnat podrá:
Modalitat i tonalitat
Acords de triada i les seves funcions bàsiques
Timbre, Dinàmica i Textura
Ritme, Pulsació i Tempo
Tècnica vocal
Els fonaments de la notació musical i el xifrat americà
Transcripció i improvisació
Conceptes teòrics del desenvolupament de l'oïda musical i la capacitat musical
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi d'estructures i textures musicals | 15 | 0,6 | 1, 5, 2, 3, 6 |
Lectura rítmica i melòdica | 15 | 0,6 | 2, 4 |
Pràctica d'entonació | 15 | 0,6 | 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'anàlisi i pràctica musical en grups reduïts | 13 | 0,52 | 1, 2, 4, 6 |
Utilització de software informàtic en laboratoris docents específics | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi del repertori proposat a classe | 26 | 1,04 | 1, 2, 4, 3, 6 |
Pràctica virtual de dictats musicals | 26 | 1,04 | 1, 2, 4 |
Realització de melodies, xifrats, cadències, funcions harmòniques | 26 | 1,04 | 1, 2, 4, 6 |
La metodologia que es durà a terme al llarg de l'assignatura es basarà en aquests principis:
• La pràctica reflexiva, la co-avaluació i l’auto-avaluació
• La connexió entre l'escolta, l’auto-diagnòstic, la interpretació i la creació musical.
• El treball pràctic en grup i de manera individual.
• La utilització de software específic a nivell individual
Es trobarà al Moodle material de suport per poder realitzar activitats de:
Educació auditiva
Lectura i anàlisi d'obres musicals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis continuats a l'aula | 25% | 0,4 | 0,02 | 1, 2, 4, 6 |
Prova oral | 35% | 0,85 | 0,03 | 5, 4, 3, 6 |
Proves escrites | 40% | 0,75 | 0,03 | 1, 5, 2, 4, 3, 6 |
L'avaluació serà continuada i es dividirà en els següents àmbits:
Identificació i escriptura de notació musical (partitura, xifrats)
Reconeixement d’elements auditius (alçada de to, ritme, timbre, pulsació, dinàmica etc.)
Reproducció d’elements auditius (alçada de to, ritme etc.)
Auto-avaluació i co-avaluació de l’oïda musical
Transcripció i Improvisació musical
La reflexió i comentari sobre la evolució de la capacitat musical
EXERCICIS CONTINUATS A L’AULA 25%
Hauran exercicis a l’aula de manera continuada per treballar les capacitats requerides de l’assignatura. No seran de compliment obligatori i no es podran recuperar. Inclourà elements de auto-avaluació i co-avaluació.
PROVES ESCRITES 40%
Es realitzarà diferents exercicis del temari essencial de l’assignatura. Seran de compliment obligatori i es necessitarà una puntuació mínima de 4 per poder fer mitjana de nota final. En cas d’obtenir una nota inferior l’alumne podrà presentar-se a les recuperacions de febrer.
PROVA ORAL 35%
Es realitzarà diferents entregues i exercicis a aula relacionats amb la reproducció oral durant el curs. Serà de compliment obligatori amb una nota mínima per fer la mitjana final de 4 sobre 10. En cas d’obtenir una nota inferior l’alumne podrà presentar-se a les recuperacions de febrer.
Es podrá accedir a la reavaluació sempre que la mitjana ponderada arribi al 3/10.
Es podrá accedir a la reevaluació sempre que s'hagi presentat a les proves, únicament recuperant les proves que estiguin suspeses.
L'estudiant serà considerat "no avaluable" si no ha completat cap examen escrit.
En el cas de que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduirauna variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Els estudiants seran notificats sobre la data i lloc de revisió d'elements d'avaluació i les seves qualificacions.
Tots els detalls restants de l’avaluació s’exposarà al principi del trimestre al campus virtual de l’assignatura.
Candé, R. (1967). Diccionari de la música. Barcelona: Edicions 62
Edlund, L. (1963?). Modus Vetus, Sight singing and ear training in Major/Minor tonality. Stockholm; AB Nordiska Musikförlaget/Edition Wilhem Hansen.
Edlund, L. (1963). Modus Novus, Studies in reading atonal melodies. Stockholm; AB Nordiska Musikförlaget/Edition Wilhem Hansen.
Kühn,C. (1998). Tratado de la forma musical. Madrid: Span Press universitària
Michels, U.(1985). Atlas de la música 1 i 2. Madrid: Alianza
Segarra, I (2003). Llenguatge musical/Harmonia. Grau Mitjà. Primer Curs/Segon Curs El meu llibre de músic. Barcelona: Publicacions Abadia de Montserrat.
Thackray, R. (1995) The seeing ear: exercises in aural musicianship. Nedlands: The University of Western Australia Press
Toch, E. (2001). Elementos constutivos de la música. Armonía, melodia, contrapunto y forma. Barcelona: Idea Books S.A
Zamacois, J. (1986). Teoria de la música, libros I/II. Barcelona: Labor
Musescore
Audacity
Software propi desenvolupat per l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |