Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es necessiten, com mínim, coneixements equiparables a haver aprovat Llenguatge musical I
Aquesta assignatura aprofundeix en el coneixement del Llenguatge musical amb un treball conscient i individualitzat de reconeixement i reproducció dels elements musicals. Ofereix eines per entrenar l'oïda y per entendre millor el discurs musical.
Després de cursar l'assignatura s'espera que l'alumnat podrá:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Entrenament auditiu | 21 | 0,84 | 1, 2, 4, 3, 6 |
Escolta i lectura d'obres musicals | 22,5 | 0,9 | 5, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'anàlisi i pràctica musical, informàtica i moodle | 34 | 1,36 | 1, 2, 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball de reconeixement auditiu i visual de diversos elements musicals | 26 | 1,04 | 2, 4, 6 |
Treball de reproducció de diferents elements musicals, com alçada de to, ritme etc. i realització harmònica | 40 | 1,6 | 1, 2, 4, 6 |
La metodologia que es durà a terme al llarg de l'assignatura es basarà en aquests principis:
• La pràctica reflexiva, la peer-review i l’auto-avaluació
• La connexió entre l'escolta, l’autodiagnòstic, la interpretació i la creació musical.
• El treball pràctic en grup i de manera individual.
• La utilització de software informàtic a nivell individual
L'estudiant tindrà al moodle el material de suport per a realitzar activitats de:
Educació auditiva
Lectura i anàlisi d'obres musicals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Controls de reconeixement i escriptura | 45% | 5,5 | 0,22 | 1, 5, 2, 4, 3, 7, 6 |
Examens Orals | 25% | 1 | 0,04 | 4 |
Treball de creació | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 3, 7, 6 |
L'avaluació serà continuada i es dividirà en els següents àmbits:
El calendari d'avaluació consta de diverses activitats:
CONTROLS DE RECONEIXEMENT I ESCRIPTURA 45%
Hauran exercicis de differents parts del temari essencial de l’assignatura. Seran de compliment obligatori i es necessitarà una puntuació mínima de 4 a cada exercici per poder fer mitjana de nota final. Inclourà elements de auto-avaluació i co-avaluació. En cas d’obtenir una nota inferior l’alumne podrà presentar-se a les recuperacions de juny.
EXAMENS ORAL 25%
Consistirà de diversas tasques relacionades amb la reproducció de diferents elements musicals en partitures i audicions durant el curs. Serà de compliment obligatori amb una nota mínima per fer la mitjana final de 4 sobre 10. En cas d’obtenir una nota inferior l’alumne podrà presentar-se a les recuperacions de juny.
TREBALL DE CREACIÓ 30%
S’haurà d’entregar un treball de creació amb una realització harmònica d’una melodia popular i una interpretació pròpia de laobra. Serà de compliment obligatori però sense nota mínima.
Tindran dret d'accedir a la recuperació del percentatge de qualificació corresponent a la part escrita els alumnes qui tinguin una mitjana ponderada de 3/10.
El/la estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi entregat més de 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
En el cas deque l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En el cas de que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Tots els detalls restants de l’avaluació s’exposarà al principi del quatrimestre al campus virtual de l’assignatura.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Musescore/Finale/Sibelius
Audacity o semblant
Apps d'entrenament auditiu
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |