Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana un bon nivell de llenguatge musical
Dotar l'alumnat d'aquells coneixements teòrics i pràctics que li permetin llegir, transcriure i interpretar la música de l'Edat Mitjana escrita a través de les seves principals notacions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions presencials de caire teòric-pràctic | 45 | 1,8 | 1, 2, 6, 4, 9, 8, 13, 5, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta i lectura de bibliografia especialitzada (llibres i articles) | 7 | 0,28 | 8, 10, 3, 7, 11 |
Estudi personal de la matèria de l'assignatura | 32 | 1,28 | 1, 2, 6, 4, 9, 8, 10, 13, 5, 3, 12, 7, 11 |
Realització d'exercicis de transcripció | 62 | 2,48 | 6, 9, 13, 5, 3, 12, 7, 11 |
Desenvolupament del temari mitjançant classes pràctiques basades en els fragments musicals manuscrits proposats, prèvia explicació dels principis teòrics i pràctics en què es basen.
Resolució, amb la participació activa de l'alumnat, de tots els exercicis de transcripció que s'encarreguin.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 6, 4, 9, 8, 10, 13, 5, 3, 12, 7, 11 |
Prova escrita 1 | 25% | 1 | 0,04 | 9, 10, 13, 5, 3, 12, 7 |
Prova escrita 2 | 25% | 1 | 0,04 | 9, 10, 13, 5, 3, 12, 7 |
Avaluació
Aclariments
- Per a poder calcular la nota final de l'assignatura s'hauràn d'aprovar els dos exàmens parcials independentment
- Els exàmens parcials suspesos i els no realitzats per motius degudament justificats es reavalueran a l'examen de recuperació
- En cap cas es podrà aprovar l'assignatura amb exàmens suspesos
- Per poder optar a recuperació s'haurà d'haver realitzat els dos exàmens parcials i l'examen final i haver obtingut una nota mitjana mínima de 3,5
- A l'examen de recuperació s'avalueran únicament els continguts suspesos
- No es realitzeran exàmens individuals fora del dia i l'hora assignats, llevat casos de força major degudament justificats
- En el cas de que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En el cas de que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- En el cas de que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació)ales possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
- Un estudiant serà considerat "no avaluable" si no ha assistit als exàmens parcials o al l'axamen final de l'assignatura
AVALUACIÓ ÚNICA
- En un mateix dia es duran a terme 3 activitats: 2 transcripcions del pes del 30% cadascuna i 1 activitat de ompliment d'un questionari de preguntes de història de les notacions i dels repertoris que transmeten corresponent al 40% de la nota final
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
- S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada
Per la data de l'examen final s'ha de consultar al llistat d'informació del Grau
Apel, W., The Notation of Polyphonic Music 900-1600 (Cambridge, 1953/5ª edic., etc.)
Bradley, C., Poliphony in Medieval Paris: the art of composing with plainchant, ed. Cambridge University Press (2020)
Caraci M., Sabaino D., Aresi S., Le notazioni della polifonia vocale dei secoli IX-XVII, ed. ETS, 2007
Colette M. N. - Popin M.– Vendrix PH., Histoire de la notation du Moyen Âge à la Renaissance, Paris, Minerve, 2003
Hiley D. - Szendrei J., Notation, § III.1, Plainchant, in Groveonline
Kelly TH. F., Capturing Music. The Story of Notation, New York, W.W. Norton, 2014
Laudario di Cortona (Il). Cortona, Biblioteca del Comune e dell’Accademia Etrusca, ms. 91, ed. Libreria musicale italiana, 2015
Luisi F., Gozzi M., Scotti A., Il canto fracto. L’altro gregoriano, ed. Torre d’Orfeo, 2005
Paléographie musicale: les principaux manuscrits de chant grégorien, ambrosien, mozarabe, gallican, Solesmes, 1889-.
Schimd M.E., La notazione musicale. Scrittura e composizione tra il 900 e il 1900, a cura di A. Cecchi, Roma, Astrolabio, 2017
No hi ha
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |