Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per a cursar l'assignatura
PRESENTACIÓ
Aquesta matèria parteix del convenciment que la gestió cultural és un instrument idoni i privilegiat per a la transformació i cohesió social a la nostra societat. Els seus continguts giren entorn a aquest principi i el professorat d’aquesta matèria desenvolupa la seva acció professional fora l’UAB, en contextos de complexitat i des de la gestió de projectes de naturalesa sociocultural i educativa. Les sessions es desenvolupen en tot moment combinant aspectes bàsics de naturalesa teòrica amb experiències i projectes reals i de base aplicada. D’aquesta forma, els processos d’aprenentatge es realitzen en paral·lel i combinant processos inductius i deductius. Tanmateix i al llarg de les sessions, es té previst convidar a professionals de la gestió cultural per tal d’aprofundir o ampliar els continguts de la matèria.
TEMARI
BLOC 1: Contextualització de la gestió cultural en un context de complexitat.
BLOC 2: La planificació com a element clau i transversal en la gestió cultural.
BLOC 3: Algunes variables pel diagnòstic de les organitzacions en el marc de la gestió cultural.
BLOC 4: El disseny, implementació i avaluació d’accions socioculturals en el marc de la gestió cultural.
BLOC 5: Escenaris de la Gestió Cultural a Catalunya.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades (suport treball en equip, tutories) | 50 | 2 | 3, 2, 4, 7, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes (estudi, lectura i preparació dels treballs) | 25 | 1 | 5, 8, 1 |
La metodologia combina els següents elements i espais:
Espais de classe magistral
Activitats pràctiques dirigides
Espais de treball supervisats per a la realització d'un projecte prototip de gestió cultual
Intervencions de professionals de la gestió cultural
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PORTAFOLI INDIVIDUAL I AUTOAVALUACIÓ | 10% | 3 | 0,12 | 3, 8 |
TREBALL EN GRUP (disseny i tutories) | 40% | 40 | 1,6 | 3, 2, 4, 7, 6 |
TREBALL EN GRUP (preparació i defensa) | 20% | 10 | 0,4 | 2, 6, 8 |
TREBALL INDIVIDUAL | 30% | 22 | 0,88 | 5, 7, 8, 1 |
PROPOSTA:
Hi haurà com a mínim tres ítems d'avaluació, d'almenys dues tipologies diferents, cap dels quals no suposarà més del 50% de la nota final. Els detalls es publicaran al campus Moodle de l'assignatura.
Cal entregar les evidències de la Prova individual i del Treball en grup per tal de superar l'assignatura amb una nota mínima de 5 a cada evidència.
AJUNTAMENT DE BARCELONA (1999). Manual de gestió de les organitzacions no lucratives. Barcelona: Staff Empresarial.
ARAMENDI, J. (2004). Organizaciones socioeducativas y competencias profesionales. Universidad del País Vasco.
ALBERICH, T. (1998): Guía fácil de asociaciones. Manual de gestión parabla creación, desarrollo y dinamización de entidades sin ánimo de lucro. Madrid: Dykinson.
BAUMAN, Z. (2005). Vidas desperdiciadas: la modernidad y sus parias. Barcelona: Paidós.
BECK, U. (2007). Cómo los vecinos se convierten en judíos: la construcción política del extraño en una era de modernidad reflexiva. [en línia]. Papers : revista de sociologia. núm. 84. 2007. p. 47-66 http://ddd.uab.cat/pub/papers/02102862n84p47.pdf
BENHABIB, Seyla (2006). Las Reivindicaciones de la cultura: igualdad y diversidad en la era global. Buenos Aires : Katz.
BOIX, T. (1990). Animación y gestión cultural. València: Grup dissabte.
CONNORS, T.D. (Ed.) (1998). Manual de les organitzacions no lucratives (Volum I). Barcelona: Edicions Pleniluni
DELGADO, M. (2008). La identidad en acción. La cultura como factor discursivo de exclusión y de lucha [en línia]. Eikasia: revista de filosofía. núm. 17. p. 261-274 < http://www.revistadefilosofia.com/17-08.pdf >
DiMAGGIO, P. (1987). Managers of the Arts: Careers and Opinions of Senior Administrators of U.S. Art Museums, Symphony Orchestras. Redident Theatres, and Local Arts Agencies.Washington: Seven Locks Press.
DRUCKER, P. (2000). Organitzacions sense ànim de lucre. Gestió: teoria i pràctica. Barcelona: Edicions UOC-ECSA.
FANTOVA, F. (2001). La gestión de organizaciones no lucrativas. Madrid: Editorial CCS.
FERRANDEZ, A. (1987). Cultura, Educación y Municipios, a Gairín, J,; Antúnez, S. y Pérez Guede, A.: Temas actuales en educación. Barcelona: PPU.
FERRANDEZ, A. y Puente, J.M. (1990). Materiales AFFA. Madrid: Fondo de Promoción de Empleo.
FRANCH, J. Y MARTINELL, A. (1986). La animación de grupos de tiempo libre y vacaciones. Barcelona: Laia.
FROUFE, S. (1994). Construir la animación sociocultural. Salamanca: Amarú.
GAIRÍN, Joaquín (1994).Dinámica organizativa. En GAIRÍN, Joaquín; DARDER, Pere. (coord.): Organización y gestión de centros educativos. Barcelona: Praxis.
IBAR, M. (1992). Cómo organizar y gestionar una entidad de animación sociocultural. Madrid: Narcea.
LAAKSONEN, A. (2006). La cultura comprometida: los derechos y deberes culturales. Periférica: Revista para el análisis de la cultura y el territorio. núm. 7. 2006. p. 105- 119
MARTINELL, A. (1999). Los agentes culturales ante los nuevos retos de la gestión cultural. Revista Iberoamericana de Educación. 20, 201-215.
MUNILLA, G. (Coord) (2000). Introducció a la gestió d’organitzacions culturals. Barcelona: UOC.
NUTT, P. i BACKOFF, R.W. (1992). Strategic management of public ans third sector organizations. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
PAREKH, B. (2005). Repensando el multiculturalismo: diversidad cultural y teoría política. Tres Cantos: Istmo.
POSE PORTO, H. (2007). La cultura en las cuidades. Barcelona: Graó.
ROSELLÓ, D. (2004). Diseño y evaluación de proyectos culturales. Barcelona: Ariel.
TONO, J. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Secretaría General Técnica. Ministerio de Cultura.
ÚCAR, X. (1992). El teatro en la animación sociocultural. Madrid: Diagrama.
UNESCO (2009). Informe Mundial de la UNESCO. Invertir en la diversidad cultural y en el diálogo intercultural. Informe Executiu, París.
UNESCO (2007). Convenció sobre la protecció i la promoció de la diversitat de les expressions culturals. UNESCOCAT – Comissió Nacional Andorrana per a la UNESCO. Barcelona: Angle Editorial.
VECIANA, J.Mª (1995). Función directiva. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB.
VERNIS, A. et al. (1997). La gestió de les organitzacions no lucratives. Treballant per las millora de les associacions. Barcelona: Proa-Columna.
Microsoft Office; Canva i Genially.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |