Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L´assignatura cerca descriure i explicar el desenvolupament de la música i del fenomen musical des de l'acabament del darrer Barroc fins a les primeres dècades del segle XIX. Així doncs, es farà un recorregut contextualitzat pels compositors, formes, gèneres, instruments, pràctiques musicals i teories més significatives que configuren l'activitat musical durant aquest període de la història.
1. Conceptes preliminars
2. L'estil galant i la seva evolució
3. El Classicisme vienès:
4. Altres classicismes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi comentat d'obres musicals | 37 | 1,48 | 3, 1, 11, 15, 16, 21, 6 |
Classes magistrals amb explicació del contingut teòric | 50 | 2 | 3, 1, 13, 14, 18, 11, 15, 16, 21, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi d'obres | 30 | 1,2 | 3, 1, 2, 8, 13, 14, 9, 17, 18, 20, 19, 15, 21, 23, 6, 25, 27, 28, 29 |
Tipus: Autònomes | |||
Tasques autònomes al Moodle | 30 | 1,2 | 2, 4, 7, 9, 11, 10, 15, 16, 23, 26, 31, 12, 27, 28, 29 |
El contingut temàtic de l'assignatura es desenvoluparà mitjantçant classes magistrals amb participació dels alumnes. S'incidirà, també, en el comentari analític d'obres musicals, audicions comentades, així com lectura i comentari de textos.
En cas de no poder-se realitzar presencialment, es farà via virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 3, 1, 2, 30, 5, 7, 22, 8, 13, 14, 9, 17, 18, 11, 20, 19, 15, 16, 21, 23, 31, 12, 6, 24, 25, 27, 28, 29 |
Segon examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 7, 8, 13, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 25, 27, 28, 29 |
Tasques de Moodle i participació a classe | 10% | 0 | 0 | 4, 7, 22, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 20, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 6, 25, 27, 28, 29 |
Treball grupal d'anàlisi musical | 30% | 0 | 0 | 3, 1, 2, 8, 13, 14, 18, 21, 6, 25, 27, 28, 29 |
L'avaluació es realitzarà a partir de les següents activitats:
Per superar l'assignatura s'han d'haver aprovat els exàmens i el treball per separat.
A la reavaluació, fixada per la Facultat, l'alumne s'haurà d'examinar de la part o de les parts suspeses.
Es considerarà un alumne no avaluable quan no s'hagi presentat a cap examen.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Per superar l'assignatura s'han d'haver aprovat les tres parts per separat.
La data es farà pública al Campus Virtual.
BONDS, M. E. (2014), La música como pensamiento. El público y la música instrumental en la época de Beethoven, Madrid: Acantilado.
BONDS, M. E. (2020). The Beethoven Syndrome: Hearing Music as Autobiography, New York: Oxford University Press.
BONDS, M. E. (2020). Beethoven: Variations on a Life. New York: Oxford University Press.
BOYD, M., CARRERAS, J.J. (eds.) (2000). La música en España en el siglo XVIII, Madrid: Cambridge Univ Press.
CARSE, A. (1964). The History of Orchestration, New York: Dover.
CAPLIN, W. E. (2000): Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven, Oxford: Oxford University Press.
CODINA, D.; DOLCET, J.; RIFÉ, J.; VILAR, J. M. (1999). Història de la Música Catalana, Valenciana i Balear. Barroc i Classicisme. Vol II, Barcelona: Edicions 62.
DENORA, T. (1995). Beethoven and the Construction of Genius: Musical Politics in Vienna 1792-1803, Berkeley, Los Angeles and London: University of California Press, 1995.
DOWNS, P. (1998). La Música Clásica, Madrid: Akal.
ELIAS, N. (1998). Mozart: sociología de un genio, Barcelona: Península.
FEIST, R. (2001). L´école de Mannheim, Genève: Editions Papillon.
GEIRINGER, K. (1962). La familia de los Bach. Siete generaciones de genio creador, Madrid: Espasa-Calpe.
GEIRINGER, K. i I. (1982). Haydn, Berkeley: University of California Press, 1982.
GJERDINGEN, R. O. (2007), Musicin the Galant Style, New York: Oxford University Press.
HEARTZ, D. (2003). Music in European Capitals. The Galant Style1720-1780, New York-London: WW. Norton & Company.
HEARTZ, D. (2006). Mozart, Haydn and Early Beethoven, 1781-1802, W.W. Norton, 2006.
HEINE, C.; GONZÁLEZ, J. M. (coords.) (2016). The String Quartet in Spain, Peter Lang.
HEPOKOSKI, J.; DARCY, W. (2006): Elements of Sonata Theory. Norms, Types, and Deformations in the Late-Eighteenth-Century Sonata, Oxford University Press.
HOCQUARD, J.-V. (1991). Mozart, una biografía musical (1791-1991), 2 vols., Madrid: Espasa-Calpe..
IGOA, E. (2014). La cuestión de la forma en las sonatas de Antonio Soler, Madrid: Universidad Complutense de Madrid.
KIRKPATRICK, R. (1985). Domenico Scarlatti, Madrid: Alianza (1ª ed.: Princeton: Princeton University Press, 1953).
KEEFE, S. P. (ed.) (2009). The Cambridge History of Eighteenth-Century Music, Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
LEZA, J. M. (coord.) (2014). Historia de la música en España e Hispanoamérica. Vol. 4: La música en el siglo XVIII, Madrid: Fondo de Cultura Económica.
MARTÍN MORENO, A. (1985). Historia de la música española, 4. Siglo XVIII, Madrid: Alianza, 1985.
MANGANI, M.; LABRADOR, G.; GIUGGIOLI, M. (2019). Le sinfonie di Luigi Boccherini: contesti, fonti, analisi, Olschki.
MARÍN, M. Á. (2014). Joseph Haydn y el cuarteto de cuerda, Madrid: Alianza.
MARÍN, M. Á.; BERNADÓ, M. (coords.) (2014). Instrumental Music in Late Eighteenth-Century Spain, Kassel: Reichenberger.
MASSIN, J. i B. (1987a). Ludwig van Beethoven, Madrid: Turner.
MASSIN, J. i B. (1987b). Wolfgang Amadeus Mozart, Madrid: Turner.
NEWMAN, W. S. (1983). The Sonata in the Classic Era. New York: W. W.Norton & Company, 1983.
RATNER, L. (1980). Classic Music. Expression, Form and Style, London: Macmillan.
RICE, J. A. (2019). La música en el siglo XVIII, Madrid: Akal.
ROBBINS LANDON, H.C.; NORWICH, J. J. (1992). Cinco siglos de música en Venecia, Barcelona: Destino.
ROBBINS LANDON, H.C. (dir.) (1991). Mozart y su realidad, Barcelona: Labor.
ROSEN, C. (1986). El estilo clásico: Haydn, Mozart y Beethoven, Madrid: Alianza.
ROSEN, C. (1987). Formas de sonata, Barcelona: Labor.
SADIE, S. (1985). Mozart, Barcelona: Muchnik.
SPECK, C. (ed.) (2016). The String Quartet from the Private to the Public Sphere, Brepols.
SPITZER, J.; ZARLAW, N. (2004). The Birth of the Orchestra. History of an Institution, 1650-1815, Oxford: Oxford University Press.
SUTCLIFFE, W. D. (2003). The Keyboard Sonatas of Domenico Scarlatti and Eighteenth-Century Musical Style. Cambridge: Cambridge University Press.
TARUSKIN, R. (2010). Music in the Seventeenth and Eighteenth Centuries, Oxford History of Western Music, OUP.
WILL, R. (2002). The Characteristic Symphony in the Age of Haydn and Beethoven, Cambridge: Cambridge University Press.
ZASLAW, N., (ed.) (1989): The Classical Era. From the 1740s to the end of the 18th century, London: Macmillan, 1989.
no es necessita.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |