Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits específics, encara que es recomana haver cursat abans les assignatures d'Art bizantí i Art romànic, ja que els seus continguts seran al·ludits en diferents ocasions durant l'exposició del temari.
Adquirir els coneixements bàsics sobre l'origen, naixement i desenvolupament de l'Art Gòtic en totes les seves manifestacions artístiques i en el marc geogràfic de l'Europa occidental.
Conèixer el context social que va envoltar la producció artística gòtica, amb els seus promotors i promotores i el marc teòric plantejat per historiadors i historiadores de les darreres dècades.
El marc cronològic de l'assignatura recorre més de tres segles, des de les primeres experimentacions arquitectòniques del segle XII fins al Gòtic Tardà del segle XVI.
1. El món del Gòtic. Introducció
2. Desenvolumpament cronològic del Art Gòtic i la teoria dels estils
3. Arquitectura i construcció
4. Teoria de la iimatge al segle XIII
5. Crisi arquitectònica al segle XIV?
6. L'eclosió de la noblesa: L'arquitectura del Gòtic tardà
7. La pintura del gòtic internacional i la renovació escultòrica del segle XIV
8. Entre Flandes i Florencia. La pintura del Gòtic final i l'escultura de l'edat mitjana tardana
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 3, 1, 2 |
Seminari | 21 | 0,84 | 3, 13, 8, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures i altres | 4 | 0,16 | 3 |
Tutories i proves d'evaluació | 5 | 0,2 | 3, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 90 | 3,6 | 6, 12, 4, 11 |
Tota la matèria del curs està integrada pels classes impartides pel professor, i els continguts recollits en les lectures obligatòries, que es discutiran en els seminaris que es realitzaran a classe i activitats via Moodle.
Durant els seminaris, el professor presentarà el problema històric-artístic que es reflecteix en les lectures obligatòries. Els continguts dels seminaris exposats per els/les estudiants formaran part de la matèria general del curs.
Durant els seminaris es valorarà la capacitat de raonament i de plantejar debat entre les diferents opinions expressades per l'alumnat i el professor.
Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Al menys dues proves escrites | 40% | 0 | 0 | 6, 3, 1, 5, 7, 9, 10, 4 |
Participació en seminaris i lectures obligatòries | 30% | 0 | 0 | 2, 4, 14 |
Presentació d'un o més treballs, elaborats individualment o en grup, i exposició oral d'una sinopsi del mateix en hores de tutoria o seminari | 30% | 0 | 0 | 12, 13, 8, 4, 11, 14 |
L'avaluació es realitzarà mitjançant tres evidències principals:
1. La participació en el fòrum o una activitat paral·lela a les classes magistrals.
2. La memòria sobre una lectura o activitat obligatòria.
3. Hi haurà dues proves escrites, corresponents amb cadascuna de les parts del temari impartides per cadascun dels dos professors. Totes dues parts faran mitjana i el respectiu resultat la farà amb les restants activitats avaluatives.
Els percentatges de les activitats seran del 40% per a la prova, 30% per al fòrum i 30% per a la memòria.
Les dates concretes tant de les proves escrites com de les memòries de lectura obligatòria, seran concretades el primer dia de classe.
En tot moment, tant en classe com en les activitats avaluatives, es vetllarà per l'ús d'un llenguatge no sexista.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Per a poder fer mitjana amb la resta, la mitjana de les dues proves escrites mai es realitzarà amb notes per sota de 4.
En el cas d'haver suspès alguna de les dos proves parcials, l'alumne es podrà presentar a la recuperació del bloc corresponent.
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
Per a participar al procés de recuperació es pot exigir haver obtingut una qualificació mínima final, que hade superar el 3,5.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduirauna variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procediment de recuperació
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Avaluació única
Qui opti per l'avaluació única, tindrà tres activitats d'avaluació:
1. Elaboració d'una presentació del contingut de la primera part del temari (temes 1-4)
2. Elaboració d'una presentació del contingut de la segona part del temari (temes 5-8)
3. Examen de curs
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
BANGO, Isidro G., MUÑOZ, María del Carmen, ABAD, Concepción y LÓPEZ DE GUEREÑO, María Teresa, Diccionario de términos artísticos, Madrid, Sílex, 2018.
CABESTANY, Joan F i MATAS, M. Teresa, Diccionari d'arquitectura romànica catalana, Barcelona, 2006.
CAMILLE, Michael, Arte gótico. Visiones gloriosas, Madrid, 2005.
ESPAÑOL, Francesca, El gòtic català, Manresa, 2002.
FRANKL, Paul, Arquitectura gótica, Madrid, 2002.
FULLANA, Miquel, Diccionari de l'art i dels oficis de la construcció, Palma de Mallorca, 1974.
GUILLOUËT, Jean-Marie, L’art du XVe siècle, Rennes: Pressses Universitaires Rennes, 2021
LE POGAM, Pierre-Yves, La sculpture gothique, 1140-1430, Hazan, 2020
MIRA, Ernest y ZARAGOZÁ CATALÁN, Arturo, Una arquitectura del gótico mediterráneo, 2 vols., Valencia, 2003.
YARZA, Joaquín, Los Reyes Católicos. Paisaje artístico de una monarquía, Madrid, 1993
Com citar i elaborar la bibliografia: https://www.uab.cat/web/estudia-iinvestiga/com-citar-i-elaborar-la-bibliografia-1345708785665.html
Si calgués un programari específic s'indicaria oportunament.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |