Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Assignatura pensada per donar coneixements i eines a l'alumnat vers la gestió del patrimoni cultural en general i l’artístic en particular.
Objectius formatius de l’assignatura:
Resultats d'aprenentatge
BLOC I
Introducció. Definició de conceptes. Reflexions sobre la gestió del patrimoni artístic en l’actual context social del segle XXI. Una nova mirada social i crítica en la gestió del Patrimoni.
BLOC II
Gestió del patrimoni historicoartístic. Instruments de protecció dels Béns Culturals: inventaris i catàlegs. Competències legals de les diferents administracions públiques (normativa i procés administratiu). Polítiques i models de gestió del patrimoni cultural. Perfils professionals en la gestió del patrimoni artístic. Creació de producte, comunicació, màrqueting i publicitat. Explotació de drets i mercats.
BLOC III
La gestió de projectes al patrimoni artístic.Disseny, execució i avaluació.
BLOC IV
Models de finançament. Subvencions. Micromecenatge. Contractes-programa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lliçons magistrals, tutories i estudi | 40 | 1,6 | 1, 3, 7, 8, 11, 10, 12, 15, 16, 20, 21, 24 |
Treball autònom dels alumnes | 35 | 1,4 | 3, 7, 10, 13, 14, 16, 22, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Comentari d'articles i textos | 15 | 0,6 | 10, 12, 20, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball de curs | 60 | 2,4 | 8, 12, 22, 23 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 0 | 0 | 1, 5, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 10, 12, 15, 14, 16, 23, 19, 20, 21, 17, 24 |
Lliurament de comentaris d'articles i textos | 20% | 0 | 0 | 1, 5, 2, 3, 4, 7, 6, 8, 9, 11, 10, 12, 15, 13, 14, 16, 22, 23, 19, 18, 20, 21, 17, 24 |
Treball de curs | 30% | 0 | 0 | 5, 2, 4, 12, 15, 19, 18, 20, 21 |
Recuperació
Per participar a la recuperació l'alumnat haurà d'haver estat previament avaluat d'un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 part de la qualificació total. Qui no hagi fet els examens, ni entregat el treball, no pot aprovar l'assignatura.
Per participar al procés de recuperació el professor pot exigir a l'estudiant haver obtingut una qualificació mínima final, que no pot superar en cap cas el 3,5.
Definició del no avaluable
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" quan no hagi entregat més del 30% de les activitats d'avaluació.
L'assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Ballart, J., i Tresserras, J (2010): Gestión del Patrimonio Cultural. Ariel. Barcelona
Bonet, Lluís, González-Piñeiro, Manel (2021), La innovación en la
gestión de la cultura. Reflexiones y experiències, Publicacions de la Universitat de Barcelona.
Campillo Garrigos, R., (1998) La gestión y el gestor del patrimonio cultural. Murica, KR.
Devos, Franky (2006). Jóvenes pero alcanzables: Técnicas de márketing para acercar la cultura a los jóvenes. Editorial: Fundación Autor - Sociedad General de Autores y Editores.
Diversos autors (2011). El patrimonio cultural como símbolo: Actas Simposio Internacional. Fund. Del Patrimonio Histórico, Fundación Del Patrimonio Histórico de Castilla y León.
Diversos autors (2006), Exposiciones temporales. Organización, gestión y coordinación. Ministerio de Cultura. Edita: Secretaria General Técnica. Subdirección General de Publicaciones , Información y Documentación.
Ignacio Henares Cuéllar, I. (ed.) (2010) La protección del patrimonio histórico en la España democrática. Granada, Fundación Cajamadrid y UGR.
Martos Molina, Marta (2016), Herramientas para la gestión turística del patrimonio cultural, Ed. Trea, 2016.
Marzo, Jorge Luis (2013). L'era de la degradació de l'art. Poder i política cultural a Catalunya. Editorial El Tangram.
Palomares Sánchez, Bárvara (2011). " Patrimonio cultural en España: Historia de un modelo de gestión y nuevos modelos de negocio". Portal Iberoamericano de Gestión Cultural.
Prats, Ll. (2004) El patrimonio como construcción social. En Antropología y patrimonio. Barcelona, Ariel.
Querol, Mª A. (2010), Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Madrid: Akal
Roselló Cerezuela, D. (2007). Diseño y evaluación de proyectos culturales. Barcelona. Editorial Ariel. Colección Patrimonio.
Està contemplat a l'apartat continguts
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |