Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
L’assignatura té l’objectiu principal d'oferir una visió global del marc legal que regeix el patrimoni artístic, tant pel que fa al context català, com espanyol i internacional. S’abordaran totes aquelles qüestions legislatives, de normativa, recomanacions, directrius i convenis dictats per organismes nacionals i internacionals que afectin a la gestió diària del patrimoni i la seva tutela.
1. El patrimoni: definició, tipologies i evolució històrica
2. Legislació i gestió del patrimoni
2.1. La legislació patrimonial i la protecció jurídica a l’Estat Espanyol
2.2. Catalunya i la protecció del patrimoni
2.3. La tutela i gestió del patrimoni a l’administració local
3. Espolis i polítiques internacionals de protecció i conservació del patrimoni
4. La dimensió socioeconòmica del patrimoni cultural: el patrimoni com a recurs turístic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lliçons magistrals, tutories i estudi | 80 | 3,2 | 1, 3, 2, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball de grup, visitas, etc. | 50 | 2 | 1, 3, 2, 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries | 20 | 0,8 | 1, 3, 2, 4, 5, 6 |
Lliçons magistrals, lectures obligatòries, treball de grup, sortides, etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PCAM | 15 | 0 | 0 | 1, 3, 2 |
Proves escrites | 60 | 0 | 0 | 1, 3, 2, 4, 5 |
Treball de curs | 25 | 0 | 0 | 1, 3, 2, 4, 6 |
Perquè els dos exàmens facin mitjana amb la resta de notes, cal aprovar una de les dues proves amb una nota igual o superior a 5 i obtenir com a mínim un 4 a l’altra. A la recuperació, l’alumne només s’haurà d’examinar de la part suspesa.
Recuperació
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Qui no hagi fet els examens, ni entregat el treball no pot aprovar l'assignatura.
Per participar al procés de recuperació el professor/a pot exigir a l'estudiant haver obtingut una qualificació mínima final, que no pot superar en cap cas el 3,5.
Definició del no avaluable
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Bibliografia general
Ballart Hernández, J. i Juan Tresserras, J., Gestión del patrimonio cultural, Barcelona, 2001.
Bolaños, M., La memoria del mundo. Cien años de museología 1900-2000, Gijón, 2002.
Choay, F., Alegoría del Patrimonio(1992), Barcelona, 2007.
Donaire, J. A., Turisme cultural. Entre l’experiència i el ritual, Girona, 2008.
Duncan, C., Rituales de civilización(1995), Murcia, 2007.
Gob, A., Le musée, une institution dépassé?, Paris, 2010.
Gómez Martínez, J., Dos museologías. Las tradiciones anglosajona y mediterránea: diferencias y contactos, Gijón, 2006
González-Varas, I., Patrimonio cultural. Conceptos, debates y problemas, Madrid, 2015.
Hernandez Hernandez, F., El patrimonio cultural: la memoria recuperada, Gijón, 2002.
Iniesta i Gonzàlez, M., Els gabinets del món. Antropologia, museus i museologia, Lleida, 1994.
Lowenthal, D., El pasado es un país extraño, Madrid, 1998.
Martorell, Miguel, El expolio nazi, Madrid: Guttenberg, 2020.
Padrós Reig, C., Derecho y cultura, Barcelona, 2000.
Poulot, D.,Patrimoine et musées. L´institution de la culture, París, 2001.
Recht, R., Pensar el patrimonio. Escenificación y ordenación del arte, Madrid, 2014.
Rico, Daniel, ¿Quién teme a Francisco Franco?, Madrid, Anagrama, 2024.
Rivière, G.–H., La museología, Madrid, 1993.
Settis, S., Italia S.p.A. L’assalto al patrimonio culturale, Turín, 2002.
es faicilitarà el primer dia de classe
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PCAM) Pràctiques de camp | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 13 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |