Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Grup 51: Gustau Folch
Grup 01: Xavier Garriga
Idioma; Castellà
Es recomana haver cursar: Economia de l’Empresa, Contabilitat i Organització d'empresa.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
Impartir i practicar els coneixements i les tècniques relatives a la direcció estratègica de l'empresa, amb la finalitat que el participant -dirigent i /o dirigit- s'involucri eficaçment en els processos de formulació, implantació de l'estratègia empresarial i la presa de decisions.
Tema 1. Estratègia d'empresa: Concepte de política o estratègia d'empresa .- Contingut de l'estratègia empresarial .- Objectius i nivells estratègics .- La unitat estratègica de negoci .-El procés estratègic .- Enfocaments del pensament estratègic.
Tema 2. Diagnòstic estratègic (I): Anàlisi externa: Concepte i nivells de l'entorn .- Anàlisi de l'entorn general .- Anàlisi de l'entorn sectorial i de la competència .- Els grups estratègics .- Segmentació de demanda.
Tema 3. Diagnòstic estratègic (II): Anàlisi interna: Anàlisi funcional i de perfil estratègic .- Cadena de valor .- Corba d'experiència .- Anàlisi dels recursos i capacitats .- El benchmarking.
Tema 4. Estratègies de negoci: Naturalesa i fonts de l'avantatge competitiu .- Anàlisi de l'avantatge competitiu en cost i en diferenciació .- El rellotge estratègic.
Tema 5: Estratègies de negoci en diferents contextos sectorials: Cicle de vida .-Estratègies per a sectors emergents, en maduresa i en declivi .- Estratègies d'innovació.
Tema 6. Estratègies corporatives: Direccions del desenvolupament estratègic .- Estratègies corporatives de: diversificació, integració vertical, internacionalització i cooperació .- Direcciói tècniques de gestió d'empreses diversificades.
Tema 7. La formulació de l'estratègia en la pràctica empresarial: Criteris d'avaluació i tècniques de selecció d'estratègies .- El pla estratègic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 15 | 0,6 | 9, 12, 13, 6 |
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 9, 12, 6 |
Presentació de casos | 5 | 0,2 | 9, 13, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 9, 12, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts | 45 | 1,8 | 9, 12, 13, 6 |
Recerca de informació, preparació i resolució de casos | 30 | 1,2 | 9, 12, 13, 6 |
“La docència de l’assignatura serà presencials.
“La metodologia docent i l’avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries”.
Per a assolir els objectius de l’assignatura, es combinarà la següent metodologia docent:
1. Classes magistrals amb suport TIC: En aquestes sessions el professorat desenvoluparà els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar elseu aprenentatge es posaran exemples d’empreses i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Sessions de treball centrades en un cas: S’utilitzarà la metodologia del cas per conèixer millor els diferents conceptes teòrics treballats en les sessions magistrals.
3. Activitats diverses de suport: Amb l’objectiu d’apropar l’estudiant al món de l’empresa durant el curs es proposarà la lectura de articles de premsa i/o de revistes especialitzades on surtin notícies relacionades amb els conceptes que es treballant a l’assignatura.
4. Realització d’activitats pràctiques per part dels alumnes: Per cada un dels blocs temàtics es facilitarà un dossier d’activitats pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 50% | 3 | 0,12 | 8, 9, 10, 14, 13, 3, 7, 6, 15 |
Prova Parcial | 25% | 2 | 0,08 | 8, 10, 12, 13, 3, 7, 6, 15 |
Seguiment del curs | 25% | 0 | 0 | 8, 5, 11, 9, 2, 4, 10, 12, 14, 13, 3, 6, 1, 15, 16 |
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l’assistència a classe i la realització dels exercicis i activitats programades durant el curs per cada un dels temes. Al llarg delcurs es controlaran tots aquests aspectes i que resultaran en una nota que representarà el 25% de la nota final del curs.
2. Parcial. A meitat del curs es realitzarà un examen sobre els continguts de la primera part del curs. La nota de l’examen representarà el 25% de la nota final del curs.
3. Examen final (veure calendari exàmens de la facultat). S’avaluarà a l’alumnat en base als continguts de la segona part del curs. La nota de l’examen representarà el 50% de la nota finaldel curs.
Per superar l’assignatura és necessari:
a) Treure en l'examen final una nota igual o superior a 4.
b) La mitjana ponderada de les tres notes sigui superior a 5.
Es considera l'alumnat com a no presentat qui no participi en cap de les activitats d’avaluació.
Al final del curs cada professor publicarà les qualificacions finals i el dia, hora i lloc de revisió de l’examen.
Per a l'alumnats que en l'avaluació del curs hagin obtingut una nota que sigui igual o superior a 3 i inferior a 5 hi haurà una re-avaluació. Elsprofessorat de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta re-avaluació. La nota de la re-avaluació tindrà dues possibles opcions: Apte o No-apte. Si l'alumnat obté una nota d'Apte es considera que ha superat l'assignatura amb una nota numèrica màxima igual a 5. Si l'alumne obté una qualificació de No-apte, no supera l'assignaturai la nota final serà igual a la nota obtinguda abans de la re-avaluació.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable”.
Avaluació única: Consistirà en un examen especial que es farà el mateix dia i hora que l'examen final. Consistirà en preguntes de tota l'assignatura i un exercici pràctic. S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada. S’aplicarà el mateix criteri de no avaluable que per l’avaluació continuada.
Obligatòria:
GRANT, R.M. (2013): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
Article: "Guerra d'estàndards" Gustau Folch (2020). Inclòs al Campus Virtual.
Video; "Planeta Zara" link al Campus Virtual.
Recomendada:
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2013): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2008): Dirección estratégicA. Madrid: Pearson Prentice Hall.
GIMBERT RÀFOLS, X. Gestionar estrategicamente (2021). Deusto.
Video; Conferència de Steve Jobs a la Universitat de Staford. Link Campus Virtual.
No hi ha programari específic, nomes coneixements d'office.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |