Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver superat les assignatures Economia de l’Empresa i Introducció a l’Economia.
L'objectiu de l'assignatura és impartir i practicar els coneixements i les tècniques relatives a la teoria i disseny de l’organització, un camp que tracta de descriure, explicar i orientar el funcionament de les organitzacions.
1. L'estudi de les organitzacions
1.1. Concepte d'organització
1.2. Evolució del pensament organitzatiu
1.3. Principals enfocaments teòrics
2. El disseny organitzatiu
2.1. Diferenciació i integració d’activitats
2.2. Dimensions de l’estructura organitzativa
2.3. Factors condicionants de l'estructura
3. Formes organitzatives
3.1. Classes d’estructures organitzatives
3.2. Configuracions organitzatives
3.3. Noves formes organitzatives
4. El disseny del treball
4.1. Dimensions del lloc de treball
4.2. Tècniques de (re)disseny del treball
4.3. Mètodes i temps de treball
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 5, 6, 7, 10, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari, tutories i seguiment | 22,5 | 0,9 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball extern de l'alumnat | 100 | 4 | 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 14, 17 |
La metodologia docent i l’avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Per tal d'assolir els objectius de l’assignatura, s’utilitzaran les següents metodologies docents:
1. Classes magistrals: En aquestes sessions els professors desenvoluparan els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar el seu aprenentatge es posaran exemples d’empreses i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Estudi de casos i activitats de suport: S’utilitzarà la metodologia del cas per conèixer millor els diferents conceptes teòrics.També es proposarà la lectura d’articles de premsa i/o de revistes especialitzades relacionats amb els conceptes que es treballen a l’assignatura, així com també l'assistència a conferències i xerrades.
3. Tutories presencials: L’estudiant disposarà d’unes hores on els professors de l’assignatura podran ajudar-lo/la a resoldre els dubtes que se li presentin en l’estudi de la matèria i en la resolució de problemes.
Donada l'interacció entre estudiants i professors, és molt important l'asistència a clase. Per tant, es recomena la participació activa dels estudiants.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 17 |
Prova parcial | 25% | 1 | 0,04 | 1, 5, 6, 7, 10 |
Pràctiques | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes: 1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l'assistència a classe i la realització dels exercicis i activitats programades per cadascun dels temes. Al llarg del curs es tindran en compte totes les pràctiques que resultaran en una nota que pesarà el 25% de la nota final del curs. 2. Prova parcial. Cap a la meitat del curs es realitzarà una prova. La nota d'aquest examen representarà el 25% de la nota final del curs. 3. Examen final (veure calendari d'exàmens de la Facultat). S'avaluarà a l'alumne en base als continguts de l'assignatura. La nota de l'examen representarà el 50% de la nota final del curs. Per tal de superar l'assignatura és necessari treure en aquest examen una nota igual o superior a 4. Es considerarà un alumne com a no avaluable en el cas que no participi en cap de les activitats d'avaluació. Al final del curs cada professor publicarà les notes i el dia, hora i lloc de revisió de l'examen. En el cas d'una nota inferior a 3, l'estudiant haurà de tornar a fer l'assignatura en el següent curs. Hi haurà una re-avaluació per a aquells estudiants que hagin obtingut una nota igual o superior a 3 i inferior a 5. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta re-avaluació. En cas de superar la re-avaluació, la nota final serà d'un 5. Un alumne que copiï o intenti copiar a un examen tindrà un 0 en l'assignatura i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en la que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació. Avaluació única L'avaluació única tindrà en compta les mateixes activitats així com el mateix pes que l'avaluació continuada: Pràctiques (programat pel docent, 25%), prova parcial (programat pel docent, 25%) i examen final (programat per la facultat, 50%). S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada.
|
Obligatòria:
BUENO, E. (2007): Organización de empresas: estructura, procesos y modelos. Pirámide, Madrid.
JONES, G. (2013): Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones. Pearson, México.
Recomenada:
AGUIRRE de MENA, J. M.; RODRÍGUEZ, Mª. M.; TOUS, D. (2002): Organización y métodos de trabajo, Ed. Pirámide, Madrid
FERNÁNDEZ GUERRERO, R. (1998): Organización y métodos de trabajo. Civitas, Madrid.
FUENTE, J. M.; GARCÍA-TENORIO, J.; GUERRAS, L.A.; HERNANGÓMEZ, J. (2002): Diseño organizativo de la empresa. Civitas, Madrid.
GALÁN, J.I. (2014): Diseño organizativo. Paraninfo, Madrid.
HODGE, B.J., ANTHONY, W.P., GALES, L.M. (2005): Teoría de la organización Un enfoque estratégico. Prentice-Hall., Madrid. 6ª edició.
MINTZBERG, H. (1984): La estructuración de las organizaciones. Ariel, Barcelona.
RIALP, A. (2003): Fundamentos teóricos de la organización de empresas: un enfoque interdisciplinar. Pirámide, Madrid.
ROBBINS, S.P. (2013): Comportamiento organizacional. Pearson Educación, México.
L'assignatura no requereix un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |