Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Seria convenient tenir coneixements bàsics d'economia i ES IMPRESCINDIBLE una certa base matemàtica que inclou: resoldre equacions polinòmiques i derivar funcions senzilles.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
Es tracta d’una assignatura de primer curs, primer semestre, per tant els alumnes tenen el primer contacte amb la Universitat.
La procedència dels alumnes es molt diversa, per això els seus coneixements son molt variats, ja que no tots tenen els mateixos. Òbviament l’objectiu no ha de ser molt ambiciós, es tracta de que tinguin uns coneixements molt elementals del que es una empresa, el seu paper en l’entorn econòmic i social, les diferents formes de gestionar-la, les diferents formes d’anàlisi del seu finançament i de les seves inversions.
També es tracta de que tinguin uns coneixements suficients per poder fer l’assignatura de Organització d’Empreses que s’imparteix al segon semestre del 2on. curs.
En resum els objectius de l’assignatura son els següents:
Aportar les bases per poder afrontar l’assignatura d’Organització d’Empreses.
PART 1. L’EMPRESA, NATURALESA I ORGANITZACIÓ
PART 2. L’ACTIVITAT FINANCERA DE L’EMPRESA
PART 3. L’ACTIVITAT PRODUCTIVA DE L’EMPRESA
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluacions | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Discussió d'exercicis i casos pràctics | 25 | 1 | 3, 4, 9, 10, 11, 14 |
Exposició de teoria | 25 | 1 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Resolució de casos i tutories | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, resolució de casos i preparació de les avaluacions | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
La docència de l’assignatura serà mixta: les classes magistrals seran virtuals i els seminaris/pràctiques d’aula seran presencials.
La metodologia docent i l’avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Com ja s’ha exposat en l’apartat 4. es una assignatura de primer curs, per tant els estudiants tenen el seu primer contacte amb la Universitat i, en molts casos, pot ser una mica difícil encaixar les possibles diferencies de metodologia docent en que es poden trobar.
Amb els objectius que es pretenen assolir, la metodologia docent i les activitats a seguir es distribuiran de la següent manera:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Examen | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Participació i proves orals | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Avaluació continuada:
La nota final es basarà en les següents activitats:
- Assistència (10%).
- Participació, realització d'exercicis, i proves orals (40%);
- Examen final (50%).
L'assistència a classe és obligatòria. Una assistència a classe inferior al 80% impossibilita superar l'assignatura.
No hi ha nota mínima per examinar-se en re-avaluació.
Avaluació única:
Les tres activitats corresponents a l'avaluació única són:
- Una llista d'exercicis
- Un resum de l'assignatura
- Un examen final. La nota mínima d'aquest examen és del 45%.
No hi ha nota mínima per examinar-se en re-avaluació.S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada
L’alumnat serà "avaluable" sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
NO HI HA BIBLIOGRAFIA OBLIGATÒRIA.
El professorat facilitarà la part teòrica dels apunts.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Vicente Salas-Fumás. El siglo de la empresa. Fundación BBVA. 2007.
No és imprescindible saber cap programa informàtic. Utilitzarem excel (bàsic), que aprendrem durant el curs.
Potser també fem servir zoom.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |