Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500258 Relacions laborals | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits. L'assoliment previ de les competències/resultats d'aprenentatge de Dret Civil (1r curs, 1r semestre) i de Dret Constitucional (1r curs, 1r semestre) és una base necessària per a l'adequada comprensió jurídica de Dret del Treball I. La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
Assolir el coneixement de les nocions jurídiques bàsiques del Dret del Treball. L'assignatura és la base a partir de la qual es desenvoluparan Dret del Treball II i III; Dret de la Seguretat Social, Dret Sindical i d'altres assignatures jurídiques relacionades amb l’àmbit general de les relacions de treball. Es proposa com a contingut bàsic delimitar quines són les relacions jurídiques regulades pel Dret del Treball, conèixer el sistema normatiu de la disciplina i delimitar quins són els subjectes de les relacions laborals.
LLIÇÓ 1. CONCEPTE, CARÀCTERS i FUNCIÓ DEL DRET DEL TREBALL. DELIMITACIÓ (I)
LLIÇÓ 2. DELIMITACIÓ (II). PRESSUPÒSITS DE LA RELACIÓ LABORAL
LLIÇÓ 3. FONTS DEL DRET DEL TREBALL (I)
LLIÇÓ 4. FONTS DEL DRET DEL TREBALL (II). ALTRES INSTRUMENTS REGULADORS DE LA RELACIÓ LABORAL
LLIÇÓ 5 SUBJECTES DE LES RELACIONS LABORALS (I)
LLIÇO 6 SUBJECTES DE LES RELACIONS LABORALS (II)
LLIÇÓ 7 ADMINISTRACIÓ I JURISDICCIÓ LABORALS
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 5, 6 |
Classes pràctiques | 19,5 | 0,78 | 1, 3, 2, 5, 8, 6, 7, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'esquemes. Cerca i lectura de materials per a la resolució de pràctiques avaluables. Redacció a l'aula d'una part dels lliuraments per a les pràctiques avaluables | 20 | 0,8 | 1, 3, 2, 8, 6, 7, 11 |
Localitzar jurisprudència, legislació i bibliografia | 5 | 0,2 | 2, 6, 11 |
Redacció de treballs | 10 | 0,4 | 7, 10 |
Tutorització final | 6 | 0,24 | 1, 2, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 3, 6, 7, 10 |
Lectura de textos jurídics | 10 | 0,4 | 6, 7, 10 |
Redacció/resolució d'una part dels lliuraments per a les pràctiques avaluables | 15 | 0,6 | 1, 2, 8, 6, 7, 10 |
El procés d’aprenentatge en el marc d’aquesta assignatura s’organitzarà a partir dels tres tipus d’activitats formatives que s’exposen a continuació:
Activitats dirigides. Responen a una programació horària predeterminada, que requereix la direcció del docent i que es desenvolupa en grup (classes magistrals) o subgrups (pràctiques a l’aula, seminaris)
Activitats supervisades. Aquelles que, tot i que es poden desenvolupar de manera autònoma, requereixen la intervenció més o menys puntual del personal docent (tutories, etc). Es desenvoluparan individualment o en equips reduïts, i estaran orientades a la preparació de les pràctiques avaluables. Consistiran en la següent tipologia (orientativa)
Elaboració de fitxes-resum de sentències o de normativa. Realització d’esquemes conceptuals d’epígrafs del temari. Cerca i lectura de bibliografia i jurisprudència instrumentals per a la resolució dels casos pràctics.
Activitats autònomes. Són totes aquelles en les quals l'alumnat s’organitza el seu temps i esforç de forma autònoma, ja sigui individualment o en equip, com la recerca i l’estudi, l’elaboració d’esquemes o resums, etc. També la resolució de casos/qüestions pràctiques quan s'hagi de realitzar previament al lliurament i/o debat a l'aula. En aquesta assignatura una part essencial de les activitats autònomes es vincula a completar, analitzar i estudiar els continguts de les classes teòriques i a la preparació de l’examen final teòric.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PRÀCTIQUES AVALUABLES. Es faran 3 proves (1 per cada UNITAT PRÀCTICA. Temps aproximat 1h) | 50 per 100 de la nota | 3 | 0,12 | 1, 2, 5, 8, 6, 4, 11 |
Prova escrita | 50 per 100 de la nota (100 per 100 de la nota si no s'ha aprovat pràctiques per curs) | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 6, 7, 9, 10 |
Conductes fraudulentes: la còpia o intent de còpia en un examen implicarà la qualificació de 0 en l'assignatura i la pèrdua d'un eventual dret a la reavaluació. El lliurament d'una pràctica avaluable en la qual hi hagi indicis de plagi o quan, en el treball en equips, es faci constar una coautoria falsa o inexacta qualitativa i/o quantitativa implicarà un 0 en aquella activitat i un primer advertiment. En cas de reiteració de la conducta la persona o les persones implicades suspendran l'assignatura (0) i perdran el dret a la recuperació.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable
I. AVALUACIÓ CONTINUADA: combina l'avaluació continuada de les classes pràctiques i la resolució d'un examen final.
1 Avaluació continuada de les classes pràctiques.
a) Es faran tres unitats pràctiques puntuables al llarg del curs. Cadascuna tindrà una activitat d'avaluació. La puntuació final de les activitats serà la mitjana de les tres notes obtingudes (entre 0 i 10 punts).
Abans de l’inici de la docència es publicaran al Campus Virtual la data concreta o la setmana de realització de les activitats avaluables, sens perjudici que, excepcionalment i per causes de força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.
b) Desenvolupament de les pràctiques. Cada unitat pràctica es desenvoluparà en principi en dues o tres sessions (una sessió cada setmana) irequerirà una assistència regular al llarg del curs. En cada pràctica, les primeres sessions seran de preparació, en les quals l'alumnat haurà d'haver elaborat individualment o en equips de treball el desenvolupament teoricopràctic de la matèria objecte d'estudi, per al seu debat i/o resolució d'exercicis a l'aula (en equip o individualment). Hi haurà una posterior sessió que consistirà en l'AVALUACIÓ de la unitat pràctica, mitjançant la resolució d'un cas pràctic i/o de preguntes curtes o de tipus test sobre la matèria treballada. Aquesta avaluació podrà tenir una part de resolució individual i una part de resolució en equip.
2 Examen D'AVALUACIÓ: consistirà en la resolució de cinc preguntes de desenvolupament sobre la matèria tractada en la docència teòrica i pràctica. Es valoraran especialment la comprensió i l'expressió jurídiques, així com la capacitat de relacionar i aplicar els conceptes jurídics bàsics de l'assignatura. Cadascuna de les preguntes de l’examen es qualificarà de 0 a 10 punts. La qualificació de l’examen s’obtindrà de la mitjana corresponent.
3 Qualificació de l'assignatura amb el sistema d'avaluació continuada i examen d'avaluació. Càlcul de la nota de l'assignatura si la puntuació de l'examen d'avaluació és igual o superior a 4'5: la puntuació obtinguda en l'avaluació continuada de les pràctiques tindrà un valor del 50% de la nota i la puntuació obtinguda a l'examen final d'avaluació tindrà un valor del 50% de la qualificació de l'assignatura. L'assignatura s'aprovarà amb l'obtenció d'un mínim de punts 5 sobre 10.
Atenció: quan la qualificació de l'examen d'avaluació sigui inferior a 4'5 sobre 10, la nota de l'assignatura serà suspens (a l'acta hi constarà la nota sobre 10 obtinguda a l'examen d'avaluació o la mitjana entre la nota de pràctiques i la de l'examen, si aquesta mitjana és inferior a la nota de l'examen).
II. REAVALUACIÓ en l'avaluació continuada:
ATENCIÓ: l'alumnat que al llarg del desenvolupament de l'assignatura no s'hagi presentat a activitats avaluables que en conjunt sumin un 2/3 parts de la nota de l'assignatura NO TINDRÀ DRET A REAVALUACIÓ.
1. Reavaluació d'alumnes que han aprovat les pràctiques, han fet l'examen d'avaluació i han suspès l'assignatura en el sistema d'avaluació continuada. Se'ls conserva la nota de pràctiques. Faran un examen teòric de reavaluació, amb els mateixos criteris de contingut i qualificació aplicats en el sistema d'avaluació continuada i examen d'avaluació.
2. Reavaluació d'alumnes que han obtingut una nota inferior a 5 en l'avaluació continuada de les pràctiques i que s'hagin presentat a l'examen d'avaluació.
Per a l'alumnat que tingui dret a la reavaluació es realitzarà un examen teoricopràctic que constarà de dues parts:
III. AVALUACIÓ ÚNICA
Només per a l’alumnat que l'ha sol·licitada i li ha estat concedida
Convocatòria/es. Dates, horaris, aules: establerts oficialment per la Facultat
Recuperació
IV. REVISIÓ DE LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ
Exàmens d'avaluació/reavaluació i d'avaluació única: el professorat fixarà dia i hora de revisió publicant una nota al campus virtual i/o mitjançant informació el dia de l'examen.
Activitats d'avaluació continuada fetes al llarg del semestre: l'alumnat interessat a revisar les qualificacions haurà de posar-se en contacte per correu electrònic amb el professor/a corrector de les proves per fixar dia i hora de revisió, dins del termini que s'hagi indicat en la publicació de cadascuna de les notes.
1. BIBLIOGRAFIA GENERAL: a l’inici de la docència el professorat responsable detallarà els aspectes per a la seva utilització sobre la base dels següents materials i criteris.
a) OBLIGATÒRIA (objecte d’avaluació en les parts que indiqui l'equip docent): en format electrònic accessible a través d’internet
Manual ACCESSIBLE ON LINE DES DE LA BIBLIOTECA (és probable que només hi pugueu accedir des de l'entorn UAB). Abans d'accedir al manual us heu de connectar a Biblioteca Virtual Tirant. Una vegada connectats podreu accedir al manual (el proveïdor permet fer d'impressions parcials limitades). El personal docent indicarà els continguts de consulta obligatòria
b) Recomanada (no té caràcter obligatori) A efectes informatius s'indica la referència d'altres manuals que serviran de base per a la preparació de la docència teòrica i pràctica de l'assignatura:
2. NORMATIVA NECESSÀRIA
CONSULTEU la "Biblioteca Jurídica General" del BOE (Boletín Oficial del Estado), d’accés gratuït i actualitzada permanentment. Per a l'assignatura Dret del Treball a COLECCIÓN CÓDIGOS ELECTRÓNICOS UNIVERSITARIOS, descarregueu-vos el CÓDIGO UNIVERSITARIO DE DERECHO DEL TRABAJO
3. Altra normativa, resolucions judicials, convenis col·lectius i altra documentació jurídica d’interès
DISPOSEU D'UN AMPLI catàleg de recursos electrònics (BASES DE DADES DE DRET) accessibles des del web de la Biblioteca o des del Cercador. S'hi pot accedir des del Campus UAB i TAMBÉ DES DE FORA DE LA UAB: en aquest cas és possible que hagueu d'accedir a l'enllaç ARE: https://www-uab-cat.are.uab.cat/biblioteques/
RECOMANATS PER DRET DEL TREBALL
En vista de les reformes normatives, la consulta i l'estudi de la matèria s'han de fer amb la redacció vigent de les normes. Manuals i repertoris de normativa: NOMÉS és vàlida l'última edició, amb les actualitzacions que indiqui el professorat. És del tot desaconsellable utilitzar materials (apunts, etc) de cursos anteriors.
L'assignatura no requereix un programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |