Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500257 Criminologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Les sessions de Teoria s’imparteixen en català. Els seminaris s’impartiran en castellà.
Aquesta assignatura introduirà l'estudiant de criminologia en la perspectiva sociològica. Quines preguntes es fa la sociologia i quines respostes dona segons els diferents corrents teòriques; posant espacial èmfasi en la comprensió de la construcció de l’ordre social, i en el paper de les principals institucions socials.
1. La perspectiva sociològica. Quines preguntes es fa la sociologia.
2. Els grans corrents del pensament sociològic. Preguntes i conceptes clau en Marx, Durkheim i Weber (que s’aniran desgranant al llarg del programa).
3. Relacions Socials i interacció social.
4. La construcció de l’ordre social. Cultura i socialització.
5. La construcció de l’ordre social : Rols i Instituciones.
6. La construcció d l’ordre social: Legitimació y control social.
7. Les institucions socials en la societat moderna: la família.
8. Les institucions socials en la societat moderna: Educació i reproducció social.
9. Les institucions socials en la societat moderna: Treball i ocupació.
10. Les institucions socials en la societat moderna: Comunitat i associacions (i xarxes socials).
11. Desviació, diferència i desigualtat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 19,5 | 0,78 | 1, 3, 5, 7 |
Seminaris. Treball en petits grup. | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi i estudi de lectures i documents. Preparació de l'examen. | 106 | 4,24 | 1, 2, 3, 5, 7 |
Examen | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 5, 7 |
La metodologia docent combina, d'una banda les lliçons magistrals per part del docent a les classes teòriques, on s’espera que l’alumnat participi als debats que es plantegin a l’aula; i d'altra, sessions de seminari que exigiran una participació més activa i protagonista de l’alumnat, ja que consistiran en la realització de presentacions de lectures, debats als voltant de les mateixes i la realització d’exercicis pràctics relacionats amb el desenvolupament del treball grupal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assitència i participació als seminaris | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Examen | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 7 |
Treball en grup | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
La nota final de l’assignatura serà el resultat de combinar diversos tipus d’exercicis:
- Un examen final (50% de la nota final)
- Un treball en grup (30% de la nota final)
- Assistència i participació als seminaris (20% de la nota final)
Al seminaris es donaran les orientacions per a la realització del treball grupal.
Per superar l’assignatura, caldrà obtenir a l’examen final una puntuació de 5 o superior. La nota final serà la mitjana aritmètica entre l'examen i els altres dos indicadors, d'acord amb els percentatges assenyalats.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable.
L'assignatura exigeix una assistència regular a les classes teòriques i pràctiques, així com la feina continuada de l'estudiant.
L’alumnat haurà d’assistir almenys al 80% de les classes (sense comptar les absències justificades) per superar l'assignatura. Les absències només es poden justificar per raons de malaltia, força major i altres raons acadèmiques prèviament autoritzades per l'equip docent.
Recuperacions: tant l'examen com el treball en grup podran ser recuperats, mitjançant exercicis individuals, en les dates establertes al calendari acadèmic.
Copiar o intentar copiar a l'examen suposarà suspendre amb un zero, així com la pèrdua del dret a qualsevol recuperació.
Les classes comencen puntualment. L’alumnat ha de ser puntual.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable
Avaluació Única
Consistirà en les següents tres activitats avaluables
Bibliografia avaluació única:
Atkinson, S. Ed. (2021). El libro de la Sociología. DK-Akal.
Nota prèvia: La bibliografia de lectura obligatòria, i per tant de contingut avaluable, estarà compilada en un dossier de lectures accessible a través del campus virtual.
Per a una millor comprensió dels conceptes presentats a classe, es pot recórrer a la bibliografia següent:
Manual de referència
Giddens, A. (1999). Sociología. Alianza Editorial.
Manuals de consulta
Berger, P., & Luckmann, T. (2006). La construcción social de la realidad. Amorrortu.
Giner, S. (2007). Historia del pensamiento social. Editorial Ariel.
Macionis, J., & Plummer, K. (2001). Sociología. Pearson Educaciòn
Torrente, D. (2001). Desviación y delito. Alianza Editorial.
No hi ha programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |