Logo UAB

Llenguatge criminològic

Codi: 100472 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2500257 Criminologia FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Anna Melendez Pereto
Correu electrònic:
anna.melendez@uab.cat

Equip docent

Judit Xufre Calafell
Laura Zurera Benito

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Els estudiants han de tenir un nivell bo d'anglès (B1 imprescindible) en tots els àmbits de competències (llegir, escriure, escoltar i parlar). Aquells estudiants que no tinguin el nivell d'anglès exigit hauran d'adoptar les mesures necessàries per millorar el seu anglès fos de l'aula (classes externes, intercanvis lingüístics, grups d'estudi, o altres similars).

Els estudiants es distribuiran en tres grups, que seran formats en base al nivell d'anglès declarat pels propis estudiants el primer dia de classe. 


Objectius

Dins del marc general del grau, els estudiants han de demostrar que han entès les teories i àmbits bàsics i específics de la criminologia i que poden reflexionar en anglès de manera crítica sobre això. A més, els estudiants han de poder transmetre el seu coneixement tant a un públic especialitzat com al gran públic, presentar respostes als problemes relatius a la delinqüència i els conflictes socials que sorgeixen arran d'això, mentre prenen en consideració els drets i interessos de totes les parts afectades i manegen els valors de pacificació social, integració social i prevenció dels conflictes.

Els objectius específics del curs són els següents:

1. Poder definir correctament els conceptes criminològics bàsics en anglès
2. Poder escriure un text bàsic en anglès usant els conceptes criminològics correctament
3. Poder parlar explicar i realitzar presentacions orals en anglès usant els conceptes criminològics correctament.


Competències

  • Actualitzar els coneixements criminològics propis de manera autònoma.
  • Demostrar que es comprenen els conceptes i els fonaments psicològics, pedagògics i sociològics de la criminologia.
  • Demostrar que es comprenen les teories criminològiques.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • Transmetre oralment les idees a una audiència.
  • Treballar de manera autònoma.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre el lèxic psicològic i sociològic utilitzat en textos anglesos de criminologia.
  2. Interpretar de manera eficaç els textos teòrics escrits en llengua anglesa.
  3. Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi.
  4. Transmetre oralment les idees a una audiència.
  5. Treballar de manera autònoma.
  6. Utilitzar la literatura científica de l'àmbit de la criminologia per conèixer les actualitzacions en aquesta matèria.

Continguts

Els continguts descrits a continuació seràn presentats i completament desenvolupats en el context de seminaris pràctics 

  1. Conceptes criminològics bàsics en anglès
  2. Teories criminològiques bàsiques en anglès
  3. Conceptes bàsics de justícia penal en anglès
  4. Conceptes bàsics de penologia
  5. Contectes bàsics de victimología en anglès
  6. Delinqüència en particular: algunes tipologies delictives

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Clases magistrals 19,5 0,78 2, 1, 6
Seminari 19,5 0,78 3, 2, 1, 6, 4
Tipus: Autònomes      
Lectura comprensiva dels articles, preparació de recensions, preparació de exposicions orals en anglès. 106 4,24 3, 2, 1, 6, 4, 5

Amb la finalitat d’enfortir les capacitats de lectura, escriptura, escolta i parla en anglès, el curs es desenvoluparà com detallem a continuació:

1. READING

Es preveu la lectura i l’anàlisis de textos científics sobre una temàtica concreta. Es discutiran als seminaris, on els estudiants hauran de llegir, analitzar i realitzar treballs escrits i orals sobre els textos específics.

En aquests seminaris els estudiants hauran de participar activament i demostrar ser capaços de posar en relació els textos analitzats amb els coneixements que tenen en l’àmbit de la criminologia i que han anat adquirint durante el curs.

2. WRITING

Per a millorar la capacitat d’escriure un text en anglès utilitzant llenguatge acadèmic, els estudiants hauran de dur a terme algunes pràctiques escrites a casa i, a final de curs, es preveu un examen escrit. 

3. LISTENING

Amb la finalitat de millorar la capacitat de listening dels estudiants, al llarg del curs tant a teoria com a seminaris, es duran a terme diferents activitats i practiques de listening (videos, documentals i gravacions relacionats amb temes tractats en el curs).

4. SPEAKING

Finalment, per a enfortir l’habilitat de parlar i expressar-se en anglès, els alumnes duran a terme diferents presentacions orals sobre temes treballats a seminari i també presentaran el seu projecte a final de curs.  

Es vol puntualitzar quel es classes no són passives i els estudiants hauran de participar activament en els debats i les activitats assignades.

En la distribució de l'alumnat per seminaris es tindrà en compte, en la mesura del possible, el nivell d'anglès. 

*Es preveu realitzar un projecte grupal transversal, on es treballin totes les competències  mencionades  anteriorment. S'explicarà a l'inici del semestre.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen escrit sobre els temes teòrics ( base power points i textos) 40% 2,5 0,1 3, 2, 1, 6, 5
Presentacions orals 10% 0 0 3, 2, 1, 6, 4, 5
Projecte d'assignatura 40% 2,5 0,1 3, 2, 1, 6, 4, 5
Treballs escrits 10% 0 0 3, 6, 5

 Assistència i avaluació: requisits

1.  Assistència

 L’assistència és obligatòria al 100%.

Si un alumne no assisteix a un mínim del 80% de les activitats docents no podrà superar l'assignatura

Les Les absències justificades no computaran negativament i el professor possibilitarà que l’alumne pugui recuperar el treball realitzat en les classes en el cas d’absència justificada. Per que una absència sigui justificada aquesta ha d’estar documentada. Només poden ser absències justificades les derivades de força major sobrevingudes com malaltia o situacions similars que impedeixen assistir a les activitats docents. La realització d’altres activitats formatives del grau podrà ser considerada absència justificada si així ho accepta amb anterioritat el professor responsable de l’assignatura.

 En cas de que l'activitat docent no pugui ser realitzada per vaga de l'alumnat o del professorat, l'alumnat resta obligat a preparar-se la matèria pel seu compte. En tot cas tota la matèria prevista en la guia docent serà objecte d'avaluació. El professorat podrà facilitar a l'alumnat material específic per a preparar la matèria que s'hagués tractat a l'aula. 

2. Avaluació Continuada

L'avaluació es basa en la participació activa en classe i el lliurament dels treballs a temps. Els estudiants rebran feedbacks al llarg del curs per taldeque puguin millorar el seu treball.

En tots els aspectes avaluats, els estudiants seran avaluats sobre el seu coneixement dels conceptes criminològics estudiats al llarg del curs i la seva capacitat d'expressar i discutir aquests conceptes de manera correcta i eficient en anglès. 

3. Requisits per aprovar l'assignatura

Els estudiants han d'aconseguir una nota mitjana de 5,0/10 sobre el conjunt de les tasques avaluades (mitjana dels tres apartats ha de ser de 5 o superior a 5)

Si un alumne copia o intenta copiar al'examen suspendrà l'assignatura amb un 0 i perdrà el dret a la re-avaluació. Un plagi en un treball comportarà el suspens del treball i la reincidència el suspès a l'assignatura.

Alumnat NO AVALUABLE: En el supòsit en què un alumne no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació de l’assignatura (art 266.9 Normativa Acadèmica UAB) podrà ser considerat com a no avaluable. En particular: “L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable”. 

 4. Altres

No s'accepten presentacions fora de termini.

Les excuses per complir amb les obligacions degudes a malaltia o a raons de força major podran ser acceptades sempre que es compti amb un certificat oficial.

Lesclasses comencen puntualment. No s'admet l'entrada a classe una vegada aquesta hagicomençat ni la sortida abans de la seva finalització, salvant una justificació raonable.

5. Avaluació Única

 L'alumnat que decideixi seguir l'avaluació única haurà de demostrar que ha adquirit el conjunt de competències de l'assignatura, de manera que la tasca avaluativa constarà de diverses parts ( examen/actividad):

1. Activitat escrita teòrica 40 % 

2. activitat escrita pràctica 40% 

3. Activitat oral teorico-pràctica 10 %

En cas de suspendre serà possible recuperar l'examen/activitat. A principi de curs es concretarà a moodle més detalls sobre l'avaluació única.


Bibliografia

1.  Bibliografia de consulta  

Manuals i diccionaris

Manual:

Newburn, T.  (2017). Criminology. Routledge.

Diccionaris: 

Davis, M. (2002). Concise Dictionary of Crime and Justice. Sage.

McLaughlin, E. i Muncie, J. (2019). The Sage dictionary of Criminology. Sage.

2. Lectures obligatòries: s'indicaran a l'inici de curs d'acord a la calendarització.


Programari

L'assignatura no compta amb programari específic.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.