Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500257 Criminologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
La docència dels seminaris s'impartirà en castellà.
En el marc de les matèries criminològiques, aquesta assignatura persegueix aportar una primera informació sobre els diferents perfils que presenta la criminalitat econòmica.
Els objectius a aconseguir són els següents:
PART GENERAL
PART ESPECIAL
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 19,5 | 0,78 | 2, 4, 5, 7, 10, 13 |
Tallers/Seminaris | 19,5 | 0,78 | 2, 4, 5, 7, 10, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individuals i en grup | 106 | 4,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 13, 14 |
L'assignatura s'organitza de forma similar a la resta d'assignatures del grau de criminologia. Es realitzen dos tipus d'activitats.
El model descrit es completarà amb les conferències que es realitzaran al llarg del quadrimestre i en les quals participaran experts en les matèries que aportaran experiència pràctica a propòsit de l'analitzat a l'aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en classes teòriques i seminaris | 5% | 0 | 0 | 10, 11, 12, 13, 14 |
Prova final (individual - test) | 35% | 5 | 0,2 | 4, 5, 10, 11, 13 |
Treball en grup (anàlisi de problemes i casos pràctics) | 30 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Treball individual (preguntes cortes) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Model d’avaluació. El model d’avaluació és continuat, per tant la nota de l'assignatura s'obtindrà avaluant les següents activitats al llarg del semestre:
a) Dues proves individuals teòriques avaluaran el nivell de comprensió i de coneixement de l'alumnat sobre les lectures i el contingut de les classes teòriques de la primera i de la segona part del curs: 4 preguntes curtes a respondre per escrit (pes sobre la nota final: 30%, 15% per a cadascuna de les proves).
b) Sis treballs pràctics en grup avaluaran al llarg del curs la capacitat de l'alumnat d'aplicar els conceptes teòrics a problemes i casos pràctics. En aquest cas, els grups lliuraran els seus treballs en les dates establertes i rebran un feedback. Sobre la base d'aquest, podran millorar els seus treballs i lliurar-los novament per a la qualificació (pes sobre la nota final: 30%, 5% per a cada treball).
c) Una prova individual teòrica avaluarà el coneixement de l'alumnat de tot el contingut del curs: test d'opció múltiple (pes sobre la nota final: 35%).
Participació en classe. Es valorarà positivament la participació de l'alumne en classe que demostri l'assimilació dels continguts i la consecució dels objectius de l'assignatura (pes sobre la nota final: 5%).
Puntuació. Cada prova puntuarà de 0 a 10. Per a superar l'assignatura haurà d'obtenir-se un mínim de 5 punts en cadascuna de les activitats proposades. De no obtenir-se aquest mínim, en el període de recuperació es proposarà la realització d'una activitat de recuperació.
Millora de la nota final: les persones que hagin aprovat l'assignatura però desitgin millorar la seva nota final tindran la possibilitat de fer-ho en una prova oral sobre tot el contingut del curs que es realitzarà en el període dedicat a la revaluació.
Condicions per a ser avaluat. L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable.
Assistència. La assistència tant a les classes de teoria com a les de seminari és obligatòria. Per tant, un alumne que no assisteixi a un mínim del 80% de les classes no podrà superar l'assignatura. Les absències només poden justificar-se per raons mèdiques o altres de força major i per raons acadèmiques hauran de ser prèviament autoritzades pel professorat. El professorat realitzarà controls d'assistència a classe.
Puntualitat. Les classes comencen puntualment. No s'admet l'entrada a classe una vegada aquesta hagi començat ni la sortida abans de la finalització, salvant causa degudament justificada.
Plagi. Un alumne que copiï a un examen tindrà un 0 en la prova i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una activitat en el que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0)iperdrà el dret a la recuperació.
Avaluació única
L'alumnat que opti per l'avaluació única haurà de superar un examen que constarà de 3 activitats a realitzar en el mateix dia en 2 hores:
1) Una prova teòrica avaluarà el nivell de comprensió i de coneixement de l'alumnat sobre les lectures i el contingut de les classes teòriques, així com la seva capacitat d'anàlisi i síntesi: 2 preguntes curtes a respondre per escrit en 30 minuts (pes sobre la nota final: 30%).
2) Una prova oral avaluarà la capacitat de l'alumnat d'aplicar els continguts teòrics del curs per a resoldre un cas pràctic i d'inferir els models d'intervenció adequats en funció d'una avaluació prèvia eficaç de necessitats. L'alumnat tindrà 45 minuts per a elaborar la resposta a l'aula (sense la possibilitat de consultar el material del curs) i un màxim de 10 minuts per a exposar el resultat al professorat (pes sobre la nota final: 30%).
3) Un test d'opció múltiple avaluarà el nivell de coneixement de l'alumnat dels diferents temes de l'assignatura. L'alumnat tindrà 35 minuts per a completar el test (pes sobre la nota final: 40%).
Igual que la resta de l'alumnat, l'alumnat que opti per l'avaluació única tindrà dret a sol·licitar l'atenció del professorat responsable de l'assignatura, al llarg de tot el semestre, en l'horari establert per a les tutories.
BIBLIOGRAFIA OBLIGATORIA
PART GENERAL
Tema 1: Aproximació al concepte de delinqüència econòmica: jurídica i criminològica
Tema 2: La delinqüència econòmica individual - Perfil criminològic de l'autor i de la víctima
Tema 3: La delinqüència corporativa. La responsabilitat de l'empresa (perspectiva criminològica i jurídica)
Tema 4: Prevenció en la delinqüència econòmica, individual y corporativa. Els programes de compliment en el àmbit públic i en el àmbit privat. El rol dels professionals de la criminologia
Tema 5: Investigació i enjudiciament de la delinqüència econòmica
Tema 6: La resposta penal. Sanció i execució de la pena (persones físiques i jurídiques)
Tema 7: La resposta restaurativa. Danys i victimització difusa, col·lectiva i compartida. Fonaments i característiques dels acords restauratius
PARTE ESPECIAL
Tema 8: La corrupció. Concepte jurídic i criminològic de corrupció. La corrupció a Espanya. Els delictes de corrupció. Prevenció, sanció i y reparació del dany
ALTRA BIBLIOGRAFIA D’INTERÉS
Per a l'estudi, pot resultar útil consultar també la següent bibliografia:
Nota: Eventuals actualitzacions en la bibliografia es comunicaran a temps a través del Moodle
Programes informàtics generalistes (Paquet Microsoft Office)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |