Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500257 Criminologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixement d'anglès Nivell B1
Altament recomanable tenir superada l'assignatura de Fonaments de la Psicologia Criminal.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
La docència de l’assignatura s’impartirà en castellà i els materials i lectures seran en català i anglès
Els objectius marc de l’assignatura intenten ser un reflex d’alguns els objectius primordials del grau. Així, l'assignatura es planteja com un aprofundiment dels continguts treballats a l'assignatura de 1r curs, Fonaments de la Psicologia Criminal, com ara conèixer els conceptes i fonaments psicològics de la Criminologia i familiaritzar-se amb el lèxic psicològic propi del grau.
En concret, l'alumnat haurà de comprendre els processos psicològics bàsics i els factors de personalitat fonamentals per a l’estudi criminològic des del punt de vista de la Psicologia. En aquest cas, els coneixements seran de tipus aplicat, aprofundint sobre el coneixement de les tipologies de personalitats i la seva influència en la generació i manteniment de conductes delicitives. Alhora, i com a objectiu primordial, s'haurà d'assolir la integració d'elements propis de la psicologia en la feina diària de criminòleg / criminòloga, com l'estudi de la qualitat del testimoniatge, les tècniques d'entrevista i la comprensió de la personalitat i la motivació delictiva en funció dels tipus de delicte. Cal destacar que, part dels objectius, es centren en la millora de les competències vinculades a la millora de la reinserció en contextos d'execució penal, així com d'ajut i suport a víctimes.
1. Investigació criminal i perfilació psicològica
2. Tipologies de perfils psicològics
3. Motivació delictiva
4. Psicologia Criminal Aplicada a la Investigació criminal
5. Predicció del risc de violència
6. Tècniques per a millorar l'obtenció de la informació
Nota: A l'inici delcurs l'alumnat disposarà d'un calendari de sessions i un cronograma de lliuraments a través de la Plataforma Moodle.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Sessions presencials dirigides | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de materials | 40 | 1,6 | 1, 2, 4, 5 |
Treball de grup (final) | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Treballs de reflexió o discussió | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Es seguirà una metodologia de classes teòriques dirigides en les quals l'alumnat rebrà continguts teòrics i tècnics sobre els elements a estudiar. A les sessions de seminari, es facilitaran eines i recursos per poder estudiar de forma més aplicada i propera els conceptes a treballar, mitjançant casos pràctics, treball en grup en exercicis de deducció i proposant linies d'intervenció des de la Psicologia Criminal. Finalment, de forma autònoma, l'alumnat haurà de realitzar els treballs de curs per assolir la superació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1 treball final de curs | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
2 exàmens parcials | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5 |
2 treballs de reflexió / discussió | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
El plantejament que proposem pretén reunir diferents puntuacions sobre la participació dels i de les estudiants de l’assignatura que permeti procedir a l’avaluació continuada. Es dura a terme una avaluació mesurada a través de les pràctiques, els comentaris escrits sobre les lectures i un treball final.
EVIDÈNCIES D'AVALUACIÓ
Per aprovar l’assignatura caldrà haver superat amb un mínim de 5 cadascuna de les àrees avaluades:
a) 2 treballs individuals de reflexió / discussió (30% de la nota final). Aquests treballs s’aniran demanant en el decurs del semestre i es centraran en comentaris de lectures del campus.
b) 1 treball final grupal de curs amb exposició oral (30% de la nota final). S'analitzarà un cas que serà proposat a l’inici del curs. Sobre aquest cas, desenvoluparan de forma profunda i reflexionada, les preguntes que se’ls plantejaran i que desenvoluparan al llarg del semestre, per finalment, exposar-ho davant el seu grup.
c) 2 exàmens parcials (40% de la nota final). 2 exàmens sobre el contingut teòric impartit al curs.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura (tot i que recordem que cal superar cada evidència amb un mínim de 5). Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar (per exemple si només lliura o es presenta a 1 evidència), la professora de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable.
ASSISTÈNCIA
1. L’assistència és obligatòria al 100% (normativa del Grau). Es realitzarà un sistema de control de l'assistència. Qui no assisteixi a un mínim de 80% de les sessions no podrà ser avaluat/da.
2. Si un alumne/a no assisteix a un mínim del 80% de les activitats docents no podrà superar l'assignatura
3. Les absències justificades no computaran negativament i el professor possibilitarà que l’alumne pugui recuperar el treball realitzat en les classes en el cas d’absència justificada. Per que una absència sigui justificada aquesta ha d’estar documentada. Només podenser absències justificades les derivades de força major sobrevingudes com malaltia o situacions similars que impedeixen assistir a les activitats docents. La realització d’altres activitats formatives del grau podrà ser considerada absència justificada si així ho accepta amb anterioritat el professor responsable de l’assignatura.
4. En cas de que l'activitat docent no pugui ser realitzada per vaga de l'alumnat o del professorat, l'alumnat resta obligat a preparar-se la matèria pel seu compte. En tot cas tota la matèria prevista en la guia docent serà objecte d'avaluació. El professorat podrà facilitar a l'alumnat material específic per a preparar la matèria que s'hagués tractat a l'aula. (Acord de la comissió mixta del grau, de juny del 2012).
5. Les classes comencen puntualment, salvant casos justificats, no acceptant-se la incorporació a l'aula més tard de la hora prevista, així com tampoc l'abandonament de l'aula abans de l'hora prevista.
REAVALUACIÓ
Els i les estudiants que no superin els requisits de l’avaluació continuada quedaran suspesos/es, a l’espera de que puguin recuperar els treballs individuals en el decurs del semestre.
En cas que durant un examen es detecti la presència d'alumnat copiant quedaran automàticament suspesos sense possibilitat d’accés a la recuperació. En cas de plagi en la redacció de treballs, es valorarà cada cas i, en cas extrem es considerarà la opció de suspens directe sense opció a recuperació.
L'alumnat que presenti una pràctica o treball amb indicis de plagi obtindrà un 0 i una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumnat suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el seu dret a recuperació.
Pel que fa a l'examen, es podrà recuperar en les setmanes de recuperació programades a tal efecte, si bé la nota màxima a l'exàmen de recuperació serà un 7
UNIVERSITAT A L'ABAST
Degut a la seva especial condició en aquest curs, es prega a l'alumnat de la Universitat a l'Abast que contacti amb la responsable de l'assignatura a inicis del curs per poder fixar els objectius d'avaluació i seguiment del curs.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat que triï l'avaluació única ho haurà d'indicar a l'equip docent. L'avaluació consistirà en una única sessió d'examen en la que es lliurarà el treball d'anàlisi de cas fent també la seva defensa oral (final de curs que equival a un 30%), així com es realitzarà:
- Examen únic que inclourà els coneixements teòrics del curs (40%), basats en el material disponible en el Moodle i en la Bibliografia
- Examen que inclourà els coneixements de les lectures obligatòries (30%), que estaran disponibles en el Moodle
Per aprovar l’assignatura caldrà haver superat amb un mínim de 5 cadascuna de les evidències.
A la plataforma virtual, l'alumnat trobarà el material de lectura obligatòria per l'assignatura. Per cada tema analitzarem extractes de les següents fons bibliogràfiques:
Sistema Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |