Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500501 Història | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’alumnat pot matricular-se del seu Treball de Fi de Grau (TFG) un cop superats 160 crèdits; dels quals, obligatòriament, tots els corresponents al primer curs. Tanmateix, es recomana matricular-lo durant l'últim any d'estudis del Grau.
El TFG consisteix en:
El cos del treball ocuparà una extensió màxima de 40 pàgines (2.100 caràcters/pàgina) i mínima de 20 pàgines, descomptats els capítols d’agraïments, motivació i bibliografia, així com la informació complementària (imatges, gràfics, mapes, apèndixs, etc.). Aquesta extensió inclou el títol, índex, resums (un en la llengua de redacció del TFG i l'altre en anglès) i cinc paraules claus (en la llengua de redacció del TFG i en anglès), text general i les notes. Les extensions mínimes i màximes han de respectar-se exactament per part de l'alumnat i no complir-les implica la no avaluació del TFG.
La tipografia que s'ha d'utilitzar obligatòriament és Times New Roman (mida 12 al text i 10 a les notes al peu o finals) amb interlineat 1,5 punts. El professorat podrà orientar sobre criteris de citació de fonts documentals o filològiques més específics. La bibliografia i les notes s'han de referenciar obligatòriament segons les directrius disponibles al Servei de Biblioteques de la UAB
L'alumnat tindrà en compte les directrius de l'Observatori d'Igualtat de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre la perspectiva de gènere en la recerca i l'ús de llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal d'elaboració del treball de fi de grau | 142 | 5,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició oral i pública del treball | 30% | 0,5 | 0,02 | 1, 8 |
Seguiment i contingut teòric del treball | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
D'acord amb el protocol de la Facultat de Filosofia i Lletres aprovat el 15 de març del 2024, l'avaluació del TFG en el seu format escrit i en la seva exposició pública estarà a càrrec d'una comissió, la composició de la qual serà determinada per la comissió de docència de la titulació d'Història i aprovada per la Coordinació de l'assignatura.
Per decisió de la Comissió de Docència del Grau d'Història en la seva sessió del 2 de juliol de 2024, la nota final de cada TFG queda establerta a partir dels següents percentatges:
-Un 70% de la nota queda valorat a partir de la memòria escrita. Una part d'aquesta nota tindrà en compte el seguiment de les tutories al llarg del curs i els aspectes formals de presentació del TFG (correcció ortogràfica, sintàctica o lèxica i d'expressió escrita, citacions bibliogràfiques i documentals, ús de terminologia i vocabulari històric). Es podrà aplicar una penalització de 0,10 punts per falta sintàctica o ortogràfica, fins a un màxim de 2 punts sobre la nota final. Les faltes repetides descompten. Aquest percentatge de la nota final va a càrrec del professorat tutor i d'un/a co-avaluador/a que elaboraran un informe raonat de la qualificació.
-El 30% restant de la nota queda valorat a partir de l'exposició pública del TFG per part de l'alumnat davant d'una comissió de 2 professor(e)s, de la qual no pot formar part el/la director/a del treball. La coordinació de l'assignatura publicarà data i lloc de lectura pública del TFG. La presentació per part de l'alumnat tindrà una durada màxima de 15 minuts. La comissió podrà formular preguntes i demanar aclariments sobre el TFG durant l'acte de presentació que tindràuna durada màxima total de 30 minuts. Deforma orientativa, la comissió atendrà els valors expositius, recursos instrumentals i de suficiència expressiva de l'alumne, d'acord amb els següents punts:
Oralitat. Es tracta d'avaluar els aspectes de l'exposició oral (explicació entenedora, vocabulari correcte i adient, coherència del discurs, gestualitat, ritme explicatiu...). En general, es valorarà la idoneïtat de la manera d’explicar el TFG;
Recursos expositius. Es tracta d'avaluar la relació entre el discurs i els mitjans emprats per facilitar la seva comprensió: adequació i complexitats dels suports informàtics o tècnics emprats, precisió i correcció dels materials, originalitat i novetat comunicativa... En general, es valorarà l'aptitud en l'elecció i ús dels recursos expositius;
Estructura. Es tracta d'avaluar l'estructura en la planificació de l'exposició. En general, es consideraran elements com l'equilibri entre les idees i tesis exposades, la claredat i el temps emprat, el ritme del discurs o la gestualitat adient;
Interès. Es tracta d'avaluar l'interès que ha suscitat l'exposició del tema). En general, hom valorarà la suficiència i personalitat en convèncer de la importància dels treball i dels seus resultats.
En el cas que l'exposició pública no es pugui fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB.
En relació a la concessió de la qualificació de Matrícula d'Honor (MH): L'assoliment d'un 9-10 sobre 10 com a nota final implicarà una qualificació d'Excel·lent. Els TFG avaluats amb Excel·lent, que siguin proposats anota màxima de MH per les comissions ambun informe suficientment raonat, passaran a ser considerats per una altra comissió específica.
Aquesta comissió, integrada per la comissió de docència de la titulació i la coordinació de l'assignatura, decidirà laconcessió de la qualificació de MH d'acord amb les disposicions administratives. La comissió examinarà el TFG, el compliment dels requisits formals, així com l’informe raonat i valoratiu. Basarà la prelació final en un còmput que tingui en compte un 75% la nota del TFG i en un 25% la nota de l’expedient de l’alumne/a.
Els TFG qualificats amb MH podran ser publicats al Dipòsit Digital de Documents de la Universitat Autònoma de Barcelona. L'alumnat podrà sol·licitar-ho, amb el vistiplau del tutor/a, a la coordinació de l'assignatura. El servei de Biblioteques proporciona tutorials sobre l'adaptació formal dels TFG als requisits de l'edició digital.
Tot TFG que no sigui avalat de manera motivada pel tutor/a, que no compleixi els requisits mínims o màxims d'extensió formal, que no hagi complert el calendari de tutories o que no es presenti en les dates i formats de lliurament establerts serà considerat "No avaluable". També serà considerat "No avaluable" tot TFG que no hagi passat per l'acte d'exposició pública en la data assignada.
Si el professorat tutor, avaluador o la comissió en qualsevol moment de l’avaluació d’un TFG lliurat oficialment detecta un plagi o l'ús d'eines d'intel·ligència artificial, ho comunicarà a la coordinació de l'assignatura que pot qualificar el TFG amb un zero, en aplicació del compromís que l’estudiantat signa en el moment de la matrícula de respectar les regles sobre l’originalitat dels treballs.
El professorat haurà de raonar la seva qualificació. El TFG està sotmès als mateixos processos de revisióordinària i revisió extraordinària de qualsevol altra assignatura del grau.
El TFG només té una convocatòria i no pot ser recuperat.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Com_es_fa_el_treball_de_final_de_grau.pdf (udg.edu)
BARZUN, Jacques i GRAFF, Henry F.. The Modern Researcher. Philadelphia, 1992.
BOULOGNE, Arlette. Comment rédiger une bibliographie. París, 2004.
CLANCHY, John i BALLARD, Brigid, Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes universitarios, 2a edició. Zaragoza, 2000.
CREME, Phyllis i LEA, Mary L., Escribir en la universidad. Barcelona, 2000.
DÍAZ SÁNCHEZ, María Eugenia i MÁRQUEZ PÉREZ, Aida. A Manual for Writing Research Papers. With a Guide to Using Internet Sources. Salamanca, 2001.
ECO, Umberto, Cómo se hace una tesis. Barcelona, 2007.
Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos:conocimientos y estrategias. Barcelona, 2007.
FERRER, Virginia, CARMONA, Moisés i SORIA, Vanessa (eds.). El Trabajo de Fin de Grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. Madrid, 2012.
FRAGNIÈRE, Jean-Pierre. Comment reussir un mémorie. Comment presenter une thèse. Comment rédiger un rapport. París, 1986.
GALLEGO FERNÁNDEZ, Antonio. Ser doctor. Cómo redactar una tesis doctoral. Madrid, 1987.
GONZÁLEZ GARCÍA, Juana, LEÓN MEJÍA, Ana i PEÑALBA SOTORRÍO, Mercedes. Cómo escribir un Trabajo de Fin de Grado. Algunas experiencias y consejos prácticos. Madrid, 2014
Guia didàctica del discurso académico escrito ¿Cómo se escribe una monografía? Madrid, 2001.
Guia práctica para la elaboraciónde un trabajo científico. Bilbao, 1994.
GUITTON, Jean. El trabajo intelectual. Madrid, 1995.
HARVEY, Gordon. Cómo se citan las fuentes:[guía rápida para estudiantes]. Madrid, 2001.
HERNÁNDEZ, Bernat. Escriure Història a la Universitat. Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (online, català).
HERNÁNDEZ, Bernat. Writing History at University. Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 (online, english).
ICART ISERN, Mª Teresa. Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina. Barcelona, 2001.
LENI-BAYLE, Martine. Écrire une recherche: mémorie ou these. Lyon, 2006.
Les referències i les citacions bibliogràfiques, les notes i els índex. Bellaterra, 1994.
LICHTFOUSE, Eric, Rédiger pour être publié! Conseils pratiques pour les scientifiques. Paris, 2010.
MARTÍNEZ DE SOUSA, José. Diccionario de ortografía técnica:normas de metodología y presentación de trabajos científicos. Bibliológicos y tipográficos. Salamanca, 1987.
OLINA VILLAR, Juan José. Cómo hacer un trabajo final de carrera para los estudios de grado. Barcelona, 2010.
MORFAUX, Louis-Marie i PRÉVOST, Roger, Résumé & synthèse de textes. Méthode et exercices corrigés. París, 2004.
MUÑOZ-ALONSO LÓPEZ, Gemma. Técnicas de investigación en ciencias humanas. Madrid, 2003.
MURRAY, Rowena. Cómo escribir para publicar en revistas académicas. Barcelona, 2006.
ORNA, Elizabeth. Cómo usar la información en trabajos de investigación. Barcelona, 2001.
PHILLIPS, Estele M. La tesis doctoral: cómo escribirla y defenderla. Barcelona, 2008.
RIGO, Antònia i GENESCÀ, Gabriel, Tesis i treballs. Aspectes formals. Vic, 2000.
RIQUELME, Jesucristo. Canon de presentación de trabajos universitarios: modelos académicos y de investigación.Alicante, 2006.
RIVERA-CAMINO, Jaime. Cómo escribir y publicar una tesis doctoral. Madrid, 2014.
ROMANO, David. Elementos ytécnicas del trabajo científico, Barcelona, 1982.
SANCHEZ ASÍN, Antonio i d’altres, Trabajos de fin de grado y de postgrado. Guía práctica para su elaboración. Archidona, 2016.
SÁNCHEZ, Ricardo. Como publicar. Oviedo, 2000.
SANCHO, Jordi. Com escriure i presentar el millor treball acadèmic. Vic, 2014.
SANZ CAMAÑEZ, Porfirio et alii. Cómo se hace un trabajo académico en Historia. Madrid, 2021.
TOLCHINSKI, Liliana (coord.). La escritura académica a través de las disciplinas. Barcelona, 2013.
TOLCHINSKI, Liliana. Tesis, tesinas y otras tesituras. Barcelona, 2002.
TRIGO ARANDA, Vicente. Escribir y presentar trabajos en clase. Madrid, 2002.
Referències complementàries:
- Recursos d'informació i metodologia en Història (Servei de Biblioteques de la UAB)
- Argumenta. Competències lingüístiques i comunicatives en l'àmbit acadèmic
*
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.