Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500501 Història | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Els objectius de l’assignatura són bàsicament el següents:
1. Aconseguir una base de coneixements i bibliografia actualitzada i plural sobre les distintes temàtiques demogràfiques, econòmiques, polítiques, institucionals i de relacions internacionals relacionades amb La Monarquia Hispànica durant els segles XVI, XVII i XVIII..
2. Aconseguir nivells d'expressió escrita i oral pròpies del nivell científic i universitari .
3. Avançar en la reflexió i la crítica historiogràfiques a partir de les temàtiques específiques de l'assignatura.
4. Fomentar les actituds participatives en el treball intel·lectual i científic.
5. Fomentar les actituds d'esforç i de respecte personal en el treball intel·lectual i científic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 39 | 1,56 | 8, 9, 3, 7 |
Exercicis pautats d'aprenentatge | 7,5 | 0,3 | 4, 10, 1, 11 |
Seminaris, pràctiques i tutories dirigides pel professor | 10 | 0,4 | 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 5, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 45 | 1,8 | 2, 4, 1, 6, 11 |
Integració dels coneixements adquirits. Realització d'esquemes, mapes conceptuals, resums i altres pràctiques. | 30 | 1,2 | 5, 2, 4, 10, 1, 6, 11 |
La metodologia docent es fonamenta en:
1. Classes teóricas amb la participació dels estudiants.
2. exposicions dels estudiants.
3. Proves escrites tipus qüestionari.
4. Ressenyes de llibres.
5. Tutories de supervisió de les activitats autònomes dels estudiants.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'una ressenya | 20% | 0 | 0 | 8, 9, 3, 4, 10, 1, 6, 11 |
Proves escrites (35% + 35%) | 70% | 3 | 0,12 | 9, 2, 10, 1 |
presentació oral | 10% | 0,5 | 0,02 | 8, 9, 5, 3, 2, 4, 10, 7, 1, 6, 11 |
L’avaluació continua es farà en base als següents procediments i criteris :
La recuperació consistirà en un examen global de la matèria de l'assignatura i se celebrarà en la data establerta per la Facultat. La recuperació no és un mitjà de millora de la nota. La nota màxima que es podrà obtenir a la recuperació és de 5.0 (Aprovat).
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
L'avaluació única consistirà en:
1. Exàmen de síntesi: 70%.
2. Dues ressenyes de llibres (entre tres a triar): 15% + 15%.
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
En les activitats escrites es tenen en compte les faltes ortogràfiques, sintàctiques o lèxiques. La penalització pot ser d'entre 0,1-0,2 punts per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides poden descomptar.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc.
|
BIBLIOGRAFIA GENERAL.
ARTOLA, M., Enciclopedia de Historia de España, Madrid, 7 vols., Alianza, 1988-1993.
BALCELLS, A., (Coord.), Història de Catalunya, Barcelona, L’Esfera dels Llibres, 2004.
BELENGUER, E., El imperio hispánico 1479-1665, Barcelona, Crítica, 1995.
ELLIOTT, J.H., La España imperial, Barcelona, Vicens Vives, 1964.
FERNÁNDEZ ALBALADEJO, P., La crisis de la Monarquía, Barcelona, Crítica- Marcial Pons, 2009.
FLORISTAN, A. (Coord.), Historia de España en la Edad Moderna, Barcelona, Ariel, 2004.
FRANCO, G., ARIAS, I. i REY, O (eds.), El telar de la vida, Gijón, Trea, 2021.
LYNCH, J., Los Austrias, Barcelona, 2 vols., Crítica, 1992.
LYNCH, J., Los Borbones, Barcelona, Crítica, 1991.
MARCOS MARTÍN, A., España en los siglos XVI, XVII y XVIII, Barcelona, Crítica, 2000.
MOLAS RIBALTA, P., Edad Moderna 1474-1808. Manual de Historia de España, Madrid, Espasa Calpe, 1988.
RUIZ TORRES, P., Reformismo e Ilustración, Barcelona, Crítica-Marcial Pons, 2007.
SIMON, A., (Dir.), Diccionari d’Historiografia catalana, Barcelona, Enciclopedia Catalana, 2003.
VILAR, P., Catalunya dins l’Espanya Moderna, Barcelona, 4 vols., Ed. 62, 1964-1968.
No cal
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |