Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500501 Història | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap requisit previ
Els objectius de l'assignatura són bàsicament el següents:
1. Aconseguir una base de coneixements i biblografia actualitzada i plural sobre les distintes temàtiques demogràfiques, econòmiques, polítiques, institucionals i de relacions internacionals relacionades amb La Monarquia Hispànica dels Reis Catòlics.
2. Aconseguir nivells d'expressió escrita i oral pròpies del nivell científic i universitari .
3. Avançar en la reflexió i la critica historiogràfiques a partir de les temàtiques específiques de l'assignatura.
4. Fomentat les actituds participatives en el treball intel·lectual i científic.
5. Fomentar les actituds d'esforç i de respecte personal en el treball intel·lectual i científic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 35 | 1,4 | 4, 6, 7, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, treball de biblioteca i hemeroteca, reflexió crítica. | 75 | 3 | 1, 2, 4, 11 |
La metodologia docent es fonamentarà en:
1. Classes teòriques amb participació dels estudiants
2. Exposicions orals dels estudiants
3. Proves escrites tipus qüestionari
4. Ressenyes de llibres
5. Tutories de supervisió de les activitats autònomes dels estudiants
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició oral (amb la presentació d'un esquema) sobre un personatge, text ,esdeveniment, etc. relacionat amb l'assignatura. Realitzar un debat sobre el tema. Reconèixer la diversitat i multiculturalitat a partir dels debats. | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Exàmens (35% + 35%) | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
presentació de la ressenya d'un llibre (a escollir entre tres propossats). Identificar les idees principals i secundàries del llibre i expressar-les amb correcció lingüística. | 20% | 0 | 0 | 1, 6, 8, 9, 10 |
L’avaluació es farà en base als següents procediments i criteris :
La recuperació consistirà en un examen global de la matèria de l'assignatura i se celebrarà en la data establerta per la Facultat. La recuperació no és un mitjà de millora de la nota. La nota màxima que es podrà obtenir a la reavaluació és de 5.0 (Aprovat).
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En les activitats escrites es tenen en compte les faltes ortogràfiques, sintàctiques o lèxiques. La penalització pot ser d'entre 0,1-0,2 punts per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides poden descomptar.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
L'avaluació única consistirà:
1. Prova de síntesi: 70%.
2. Dues ressenyes (a escollir entre tres llibres): 15% + 15%.
BIBLIOGRAFIA GENERAL.
AZCONA, T., Isabel la Católica. Estudio crítico de su vida y reinado, Madrid, BAC, 1963.
BELENGUER, E., Ferran el Catòlic, Barcelona, Ed.62, 1999.
BELENGUER, E. (Ed.), Ferran II i la Corona d'Aragó, Barcelona, IEC, 2018.
BELENGUER, E., Los Trastámara, Barcelona, Crítica, 2019.
EDWARDS, J., La España de los Reyes Católicos 1474-1520, Barcelona, Crítica, 2001.
FLORISTAN, A. (Coord.), Historia de España en la Edad Moderna, Barcelona, Ariel, 2004.
HILLGART, J.N., Los Reyes Católicos, Barcelona, Grijalbo, 1984 (Correspon al volum III de la trilogía Los Reinos Hispánicos).
LADERO QUESADA, M.A., La España de los Reyes Católicos, Madrid, Alianza, 1999.
PÉREZ, J., Isabel y Fernando. Los Reyes Católicos, Madrid, Nerea, 1988.
SUÁREZ FERNÁNDEZ, L., Los Reyes Católicos, Barcelona, Ariel 2004.
VAL VALDIVIESO, M.I., Isabel I de Castilla (1451-1504), Madrid, Ediciones Orto; 2004.
VALDEÓN, J. (Ed.), Isabel la Católica y la política, Valladolid, Ámbito, 2001.
VALDEON, J. (Ed.), Visión del reinado de Isabel la Católica, Valladolid, Ámbito, 2004.
No cal
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |