Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500501 Història | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal conèixer els capítols sobre cultura de les històries universals, història d'Espanya i de Catalunya estudiades durant l'ensenyament secundari i les assignatures obligatòries del grau d'Història.
L'assignatura pretén abordar l'estudi de la cultura i les mentalitats al llarg de l'època moderna (segles XVI, XVII i XVIII). Els objectius específics són:
1. Coneixement de les aportaciones o llegats de cadascun dels tres grans corrents culturals del període estudiat: Renaixement, Barroc i Il·lustració.
2. Anàlisi dels mitjans o canals de difusió de la cultura, fonamentalment impresa, en tots els seus vessants i a través de l'educació.
3. Estudi de les mentalitats, enteses com a manifestacions o expressions de la faceta no racional de l'home: el sentit lúdic i tràgic de la vida, la religiositat popular, els sentiments...
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 39 | 1,56 | 4, 7, 10 |
Exercicis pautats a classe o a través del Campus Virtual | 18 | 0,72 | 2, 4, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació i estudi individual de la matèria | 40 | 1,6 | 1 |
Redacció de treballs i preparació de comentaris o ressenyes | 35 | 1,4 | 4, 6, 10, 11 |
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentacions i participació activa a classe | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Proves escrites teòriques | 60% (30% + 30%) | 3 | 0,12 | 2, 7, 10 |
Treballs i ressenyes | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 10, 11 |
Avaluació continuada
La matèria s'avaluarà de forma continuada aplicant els següents criteris: - 2 Proves escrites de la part teorica de l'assignatura. 60%: 1 Examen (30%) - 2 Examen (30%) - Realització de treballs, recensions, resums i preparació de comentaris orals i seminaris. 20% - Exposició i comentaris orals en els seminaris de discussió. 20%
Les caracteristiques i dates de realització i lliurament de totes aquestes proves s'explicaràn el primer dia de classe i estaràn disponibles als mitjans virtuals de l'assignatura. Es realitzaràn en funció de la progressió temporal i temàtica del quadrimestre. En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaràn a través de forums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams Teams. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast. S'aprova l'assignatura si s'aconsegueix un mínim de 5 punts (sobre 10) amb la suma de les qualificacions de totes les activitats d'avaluació realitzades. L'estudiant rebra la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació Sobre el plagi: En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avalució, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0. Les activitats d'avaluació en que hi hagi hagut irregularitats (còpia, ús no autoritzat de la IA, etc.) no són recuperables. D'acord amb les guies d'expressió escrita del nostre grau s'avaluarà la correcció ortogràfica, d'expressió, lèxic, i sintaxi. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals pot ser penalitzada d'entre 0'2-0'25 per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides (mínim quatre) poden suposar una penalització màxima del 10% de la nota de la prova realitzada. L'alumne/a té dret a revisar els resultats de les proves realitzades. En el moment de la realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l'alumnat (moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
Tal i com estableix el protocol de recuperació de la Facultat de Filosofia i Lletres, per tal de tenir dret a la recuperació "l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total" i haver obtingut una qualificació mínima final de 3,5 punts. Només seran recuperables els examens de sintesi. Queden excloses del procés de recuperació les pràctiques i treballs. La recuperació consistirà en un examen del global de l'assignatura, i tindrà lloc en la data establerta per la Facultat. La nota màxima que es podrà obtenir en el procés de recuperació és un 5 (APROVAT). En cap cas es podrà plantejar la recuperació com un mecanisme per a millorar la nota dels/de les alumnes que ja haguessin aprovat l'assignatura en el procés normal d'avaluació.
Avaluació Única
- Una prova de la part teorica de l'assignatura repartida entre una exposició escrita d'una pregunta tema (35%) i una exposició oral d'altre pregunta (35%) - Un treball tutoritzat sobre la materia de l'assignatura (30%)
S'aprova l'assignatura amb una nota mínima de 5 punts (sobre 10) amb la suma de les qualificacions de totes les activitats d'avaluació previstes.
Recuperació Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver lliurat totes les proves previstes d'avaluació i haver obtingut una qualificació mínima de 3,5 punts. Queda exclòs del procés de recuperació el treball.
La recuperacio consistirà en un examen del global de l'assignatura en la data fixada per la Facultat, repartida entre una resposta escrita d'una pregunta i una resposta oral d'altre pregunta. La nota màxima que es podrà obtenir en el procés de recuperació és un 5 (APROVAT).
En cap cas es podrà plantejar la recuperació com un mecanisme per a millorar la nota dels/de les alumnes que ja haguessim aprovat l'assignatura en el procés normal d'avaluació.
|
BAJTIN, M.: La cultura popular en la Edad Media y en el Renacimiento, Alianza, Madrid, 1987. BARZUN, J.: Del amanecer a la decadencia. Quinientos años de vida cultural en Occidente, Taurus, Madrid, 2001. BENNASSAR, B.: Los españoles. Circulo de Lectores, Barcelona, 1990. BOUZA ALVAREZ, F. J.: Del escribano a la biblioteca. la civilizacion escrita europea en la alta Edad Moderna (siglos XV-XVII). Sintesis, Madrid,1992. BURKE, P.: La cultura popular en la Europa moderna, Alianza, Madrid, 1989 BURKE, P.: Hibridismo cultural, Akal, Madrid, 2010. CANDAU CHACON, Mª Luisa: La religiosidad en la Edad Moderna, Sintesis, Madrid, 2020. CARO BAROJA, J.: Las formas complejas de la vida religiosa (Siglos XVI y XVII), Sarpe, Madrid, 1985. CHARTIER, R.: El mundo como representacion. Historia cultural: entre práctica y representación, Gedisa, Barcelona, 1992. DELUMEAU, J.: El miedo en Occidente, Taurus, Madrid, 1989. FRANCO, G.: Cultura y mentalidad en la edad moderna, Editorial Merablum, Sevilla, 1998. GARCIA CARCEL, R.: Las culturas del Siglo de Oro, Editorial Historia 16, Madrid, 1989. GARCIA CARCEL, R. i MORENO MARTINEZ, D.: Inquisición. Historia crítica. Temas de Hoy, Madrid, 2000. GARCIA CARCEL, R. i SERRANO, E. (eds.) : Historia de la tolerancia en España, Cátedra, Madrid, 2021. HUIZINGA, J.: El otoño de la Edad Media. Alianza Universidad, Madrid, 1978. MEREU, I.: Historia de la intolerancia en Europa, Paidos Iberica, Barcelona, 2003. OLIVARI, M.: Avisos, pasquines y rumores. Los comienzos de la opinión pública en la España del sigloXVII. Cátedra, Madrid, 2014. PEÑA, M. (Ed).: La vida cotidiana en el mundo hispánico (siglos XVI-XVIII), Abadaeditores, Madrid, 2012. RODRIGUEZ-SAN PEDRO, L. E. i SANCHEZ LORA J. L.: Los siglos XVI-XVII. Cultura y vida cotidiana, Editorial Síntesis, Madrid, 2000. SAAVEDRA. P. i SOBRADO, H.: El Siglo de las Luces. Cultura y vida cotidiana, Síntesis, Madrid, 2004.
|
*
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |