Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500501 Història | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
L’assignatura d’"Història Contemporània Universal I" té com a objectiu formar els estudiants tot subministrant-los els recursos i instruments necessaris per tal que adquireixin un coneixement sòlid dels canvis polítics, institucionals, econòmics, socials i culturals en el món, així com dels factors que els expliquen, des de mitjan segle XVIII fins al 1871. D’aquesta forma, es cobreix el primer tram de la matèria d’Història Contemporània.
Es tindran en compte les diferents interpretacions i els debats historiogràfiques que se’n deriven.
-Orígens del món contemporani.
-Revolució francesa.
-Època napoleònica i Restauració.
-El triomf del liberalisme.
-Canvi econòmic i industrialització.
-El tombant de 1848.
-La construcció dels Estats contemporanis.
-La dinàmica extraeuropea.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 37,5 | 1,5 | 4, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 3, 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 56 | 2,24 | 1, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 13 |
Lectura de textos. Redacció de treballs. Recerca de informació bibliogràfica | 25 | 1 | 1, 2, 5, 6, 11, 12, 13 |
Assistència a classes teòriques dirigides pel/per la professor/a.
Lectura comprensiva de textos.
Realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
Estudi personal.
El professorat haurà de destinar aproximadament uns 15 minuts d’alguna classe per a permetre que els seus estudiants puguin respondre a les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 25% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12 |
Examen 2 | 25% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12 |
Pràctiques | 30 % | 4,5 | 0,18 | 1, 3, 5, 6, 10, 12, 13 |
Treball quadrimestral | 20% | 6 | 0,24 | 3, 5, 6, 7, 9, 11, 13 |
-Es considerarà un/a alumne/a "No avaluable" si ha lliurat menys del 33% de les evidències avaluables del total de l'assignatura.
-L'assignatura s'aprova si la mitjana ponderada de les diferents evidències avaluables és igual o superior a 5,0. En cas que sigui inferior, es contempla la recuperació, que consistirà en un examen. La nota màxima que s'hi podrà obtenir és de 5,0. Els/les alumnes no avaluables no es poden presentar a recuperació. Igualment, per participar al procés de recuperació el professor/a pot exigir a l’estudiant haver obtingut una qualificació mínima final de 3,5.
-La còpia indiscriminada i no declarada de fonts escrites (Internet, llibres, treballs, etc.) suposa un 0 en la qualificació de l'exercici on es produeixi. La reincidència pot comportar igual nota final a l'assignatura. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixaassignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
-Tots els treballs han d'incorporar bibliografia, notes al peu de pàgina i referències de les fonts consultades.
-Es tindrà en compte la correcció ortogràfica, d'expressió, lèxic i sintaxi dels documents escrits de l'avaluació continuada i dels exàmens.
-L’alumnat tindrà dret a revisar els resultats de les proves realitzades. El professorat establirà oportunament els mecanismes per fer-ho.
AVALUACIÓ ÚNICA:
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació continuada.
BETHELL, Leslie (ed.) Historia de América Latina 5. La independencia. Barcelona: Crítica, 1991.
BRIGGS, Asa, i CLAVIN, Patricia. Historia contemporánea de Europa, 1789-1989. Barcelona: Crítica, 2000.
CANALES, Esteban, La Europa napoleónica 1792-1815. Madrid: Cátedra, 2008
CAMERON, Rondo. Historia económica mundial, desde el Paleolítico hasta el presente. Madrid: Alianza Editorial, 2000 (3a).
COOK, Chris, y STEVENSON, John: Guía de historia contemporánea de Europa. Madrid: Alianza Editorial, 1994.
FRADERA, Josep M., La nación imperial (1750-1918). Barcelona: Edhasa, 2015.
GUARDIA, Carmen de la. Historia de los Estados Unidos. Madrid: Sílex, 2012.
HIJANO, Ángeles. Revoluciones europeas de 1820 a 1848. Editorial Dilema, 2012.
OSTERHAMMEL, Jürgen, La transformación del mundo. Una historia global del siglo XIX. Barcelona: Crítica, 2015
MORADIELLOS, Enrique. La historia contemporánea en sus documentos. Barcelona: RBA, 2011.
SANTIRSO, Manuel. La Revolución Francesa y Napoleón: el fin del antiguo régimen. Serie Descubrir la Historia nº26, 2017
SIMAL, Juan L. La era de las grandes revoluciones en Europa y América (1763-1848). Madrid: Síntesis, 2020
STROMBERG, Roland. Historia intelectual europea desde 1789. Madrid: Debate, 1990
VOVELLE, Michel. Introducción a la Revolución francesa. Barcelona: Crítica, 1981
ZURITA, Rafael. Europa en La Época de Napoleón. Madrid: Síntesis, 2019.
Mireu https://ddd.uab.cat/pub/guibib/112365/modelchicago_a2021a.pdf
Cap
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |