Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
L'epistemologia és la branca de la filosofia que s'ocupa de la naturalesa i extensió del què coneixem. En aquest curs, explorarem algunes de les qüestions centrals com: Qué vol dir exactament conèixer quelcom? Cal valorar el coneixement? Com podem respondre als arguments escèptics? Quins són els obstacles que no ens permeten adquirir coneixement?
1. Clarificació de la noció de coneixement:
1.1. Saber, opinar, conjecturar.
1.2. Creença, veritat i justificació.
1.2.1. Veritat i criteri de veritat.
1.2.2. Veritat i certesa: l'escepticisme i el relativisme.
2. Els obstables del coneixement.
3. La injustícia epistèmica.
4. Virtuts i vicis epistèmics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals. | 45 | 1,8 | 2, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 25 |
Discussió a classe de lectures obligatòries. | 10 | 0,4 | 2, 6, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de presentacions/treballs escrits. | 23 | 0,92 | 2, 6, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 23, 24, 26 |
Resolució de dubtes. | 20 | 0,8 | 6, 9, 10, 11, 14, 15, 17, 18, 23, 24, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries i complementàries. | 30 | 1,2 | 2, 6, 8, 9, 13, 15, 17, 23, 24, 25, 26 |
Les activitats dirigides segueixen la metodologia de l'aprenentatge basat en el plantejament i la resolució de problemes. Aquestes activitats són bàsicament de dos tipus: a) Presentacions teòriques de la matèria amb discussió de problemes que s'hi relacionen a càrrec de la professora. b) Pràctiques d'argumentació a l'aula a través de les lectures programades. L'alumna/e haurà de llegir textos que seran discutits per tot l'alumant de tal manera que es captin les idees principals i les relacions internes del text. Es fomentaran les participacions a classe per tal que l'alumant adquireixi les competències assignades. Les classes teòriques i les pràctiques s'alternaran durant tot el curs. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen tipus test i/o resposta curta (Primera part). | 35% | 1,5 | 0,06 | 2, 6, 7, 9, 14, 15, 16, 17, 21, 23, 24, 25, 26 |
Examen tipus test i/o respota curta (Segona part) | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Prova sobre les lectures obligatòries. | 30% | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Avaluació continuada:
L'avaluació continuada es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova tipus test i/o resposta curta de la primera part del curs (35% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en una prova tipus test i/o resposta curta de la segona part del curs (35% de la nota final), (iii) la nota obtinguda en un examen sobre les lectures obligatòries (30% de la nota final).
Les dates d'examen seran comunicades en el calendari del Moodle amb temps suficient. Els alumnes que per QUALSEVOL motiu no puguin assistir a les proves durant el curs, faran directament l'examen de recuperació. L'examen de recuperació tindrà lloc entre el 25 de juny i el 5 de juliol. No hi haurà datas de reavaluació alternatives.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació.
Les proves recuperables són la (i), (ii) i (iii) i tindran el mateix format i pes que les proves del curs (35%, 35%, 30%).
Avaluació única:
L'avaluació única es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova tipus test i/o resposta curta de la primera part del curs (35% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en una prova tipus test i/o resposta curta de la segona part del curs (35% de la nota final), (iii) la nota obtinguda en un examen sobre les lectures obligatòries (30%).
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada. Així doncs es faran tres proves amb un pes de (35%, 35% i 30%).
1. Llibres de text de curs:
J.BLASCO i T. GRIMALTOS, Introducció a la teoria del coneixement, València: Pretextos, 2ª edició revisada i ampliada en castellà: Publicacions Unviersitat de València, 2004.
D. QUESADA, Saber, opinión y ciencia. Una introducción a la teoría del conocimiento clásica y contemporánea. (Es publicarà una nova edició a l'inici de curs).
2. Consulta.
P. Boghossian, La por al coneixement, Obrador Edèndum, 2007.
J. Dancy, E. Sosa i J. Turri (eds.), A Companion to Epistemology, Oxford, Blackwell, 1994.
M. Fricker, Epistemic Injustice: Power and the Ethics of Knowing, Oxford University Press, 2007.
J. Greco i E. Sosa (eds.), The Blackwell Guide to Epistemology, Wiley-Blackwell, 1999.
M. Steup, J. Turri i E. Sosa (eds.), Contemporary Debates in Epistemology, Wiley-Blackwell, 2013.
E. Sosa, Virtue Epistemology, Oxford, Oxford University Press, 2007.
3. Enllaços web:
http://plato.stanford.edu/
No és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |