Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver fet un curs d'Història de la Filosofia Antiga i d'Història de la Filosofia Moderna.
En aquest curs s'introduirà una de les principals escoles de la filosofia contemporània, la Filosofia Analítica.
La Filosofia Analítica inclou ara un ventall més ampli d'enfocaments, idees i posicions que les que ha tingut mai abans. Aquest curs examinarà els orígens d'aquesta tradició llegint texts de les figures clau com Gottlob Frege, Bertrand Russell, G.E. Moore, Rudolf Carnap, Ludwig Wittgenstein i Elizabeth Anscombe. El propòsit és permetre la comprensió d'aquesta tradició des de dins, captant quines són les motivacions que van donar lloc al seu desenvolupament, els seus mètodes i idees per tal d'estar en condició de participar en els debats filosòfics contemporanis.
|
1. Què és la Filosofia Analítica?
2. Frege: El rerafons matemàtic de la Filosofia Analítica.
3. La revolta contra l'idealisme: Moore i Russell.
4. Russell: filosofia de la lògica i qüestions metodològiques.
5. Moore: l'Escola de Cambridge.
6. Wittgenstein: el gir lingüístic.
7. El Cercle de Viena: Carnap.
8. Més enllà del gir lingüístic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals. | 40 | 1,6 | 4, 5, 6, 8, 10, 11, 14, 15 |
Discussió a classe de lectures obligatòries. | 25 | 1 | 2, 4, 7, 8, 9, 12, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de presentacions/treballs escrits. | 30 | 1,2 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17 |
Resolució de dubtes. | 19,5 | 0,78 | 10, 11, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries i complementàries. | 31 | 1,24 | 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 14, 16, 17 |
Les activitats dirigides segueixen la metodologia de l'aprenentatge basat en el plantejament i la resolució de problemes. Aquestes activitats són bàsicament de dos tipus:
a) Presentacions teòriques de la matèria amb discussió de problemes que s'hi relacionen a càrrec de la professora.
b) Pràctiques d'argumentació a l'aula a través de lectures programades. L'alumna/e haurà de llegir textos que seran presentats i discutits per tot l'alumant de tal manera que es captin les idees principals i les relacions internes del text.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de pràctiques. | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Examen sobre els temes 1 a 4 i les lectures obligatòries que els hi corresponen. | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17 |
Examen sobre els temes 5 a 8 i les lectures obligatòries que els hi corresponen. | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 16, 17 |
Avaluació continuada:
L'avaluació continuada es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova de la primera part del curs (40% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en una prova de la segona part del curs (40%), (iii) un examen de pràctiques (20%).
Les dates d'examen seran comunicades en el calendari del Moodle amb temps suficient. Els alumnes que per QUALSEVOL motiu no puguin assistir a les proves durant el curs, faran directament l'examen de recuperació. Cal tenir en compte que les dates de recuperació estan entre el 25 de juny i 5 de juliol i que no s'oferiran dates alternatives a les assignades oficialment.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable"sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació.
Les proves recuperables són la (i), la (ii) i la (iii)i tindran el mateix format i pes que les proves del curs (40%, 40%, 20%).
Avaluació única:
L'avaluació única es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova de la primera part del curs (40% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en una prova de la segona part del curs (40% de la nota final), (iii) la nota obtinguda en un examen de pràctiques (20%).
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada. Així doncs es faran dues proves amb un pes de (40%,40%, 20%).
1. Lectures obligatòries (es trobaran al Campus Virtual).
2. Llibres de consulta:
Maria Ponte Azcárate, David Pérez Chico i Moisés Barroso (ed.), Pluralidad de la filosofía analítica, Madrid: Plaza y Valdés, 2007.
Hans-Johann Glock, What is Analytic Philosophy?, Cambridge: Cambridge University Press, 2008. Traducció com ¿Qué es la Filosofía analítica?, Madrid: Editorial Tecnos, 2012.
Steven D. Hales, Analytic Philosophy: Classic Readings, Wadsworth Publishing Co Inc, 2001.
Javier Muguerza, La concepción analítica de la filosofía, Alianza, 1974.
León Olivé, L. (ed.), Racionalidad. Ensayos sobre la racionalidad en ética y política ciencia y tecnología, s.XXI, 1988.
Scott Soames, The Analytic Tradition in Philosophy, Princeton University Press, 2014.
Enllaços web:
Stanford Enciclopedia of Philosophy: http://plato.stanford.edu/
No n'hi ha cap de necessari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |