Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Aquesta assignatura proporciona una introducció a la fenomenologia i l'hermenèutica, dos corrents filosòfics fonamentals del segle XX. S'estudiaran les principals contribucions de filòsofs com Edmund Husserl, Martin Heidegger, Hans-Georg Gadamer i Paul Ricoeur, explorant com les seves idees han influït en la comprensió de l'ésser, el coneixement i la interpretació.
Bloc 1: Introducció a la Fenomenologia
1. Edmund Husserl.
1.1. La crisi de les ciències europees i la fenomenologia transcendental.
1.2. El concepte d'intencionalitat.
1.3. La reducció fenomenològica i l 'epoché.
2. Fenomenologia Existencial
2.1. Martin Heidegger: Ser i temps.
2.2. L'analítica existencial: Dasein, ser-en-el-món, i la temporalitat.
Bloc 2: Introducció a l' Hermenèutica
3. Hans-Georg Gadamer
3.1. Veritat i mètode: la fusió d'horitzons.
3.2. La historicitat de la comprensió i el paper dels prejudicis.
3.3. El diàleg i l'aplicació hermenèutica.
4. Paul Ricoeur
4.1. Hermenèutica dels textos i l'acció.
4.2. La triple mimesi i la narrativa.
4.3. La identitat narrativa i la interpretació del si mateix.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrales y sesiones de seminario | 50 | 2 | 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 18, 19, 22, 23, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de los textos fundamentales del curso; consulta de la bibliografía secundaria; búsqueda de información complementaria; preparación de las sesiones de seminario que se realizarán en el aula | 92,5 | 3,7 | 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26 |
L'assignatura combina classes magistrals amb sessions de seminari i discussió a classe de les principals lectures del curs. Els estudiants participen activament en l'anàlisi dels textos i en el procés d'aprenentatge.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició en grup | 30% | 2,5 | 0,1 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 26 |
Parcial 1 | 30 | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 22, 23, 25, 26 |
Parcial 2 | 30 | 2,5 | 0,1 | 3, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 26 |
El sistema d'avaluació continuada consisteix en:
1. Dos exàmens parcials (60%)
2. Una exposició en grup (30%)
3. Assistència i participació a classe (10%)
Avaluació única
L'avaluació única consistirà en un examen amb dues parts corresponents als dos blocs i d’un treball (2000-2500 paraules) sobre un tema elegit d’acord amb el professor que s’haurà de lliurar el mateix dia de l’examen.
Recuperació
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (AVALUACIÓ CONTINUADA) o bé lliurar totes les proves previstes (AVALUACIÓ ÚNICA).
En el moment de realització de cada activitat d’avaluació, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Lectures Obligatòries:
Husserl, Edmund. 2011. La idea de la fenomenología. Barcelona: Herder.
Heidegger, Martin. 2023. Ser y tiempo. Madrid: Trotta.
Gadamer, Hans-Georg. 1977. Verdad y método. Salamanca: Sígueme.
Ricoeur, Paul. 2003. El conflicto de las interpretaciones. Buenos Aires: F.C.E.
Lectures Complementàries:
García-Baró, Miguel. 2015. Husserl y Gadamer. Fenomenología y hermenéutica. Barcelona: Emse Publishing.
Moran, Dermot. 2011. Introducción a la fenomenología. Rubí (Barcelona): Anthropos.
Grondin, Jean 2008. ¿Qué es la hermenéutica? Barcelona: Herder.
No hi ha cap requisit específic de programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |