Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 |
2500246 Filosofia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits, més enllà d'un interès genuí pel pensament humà en la seva totalitat i diversitat.
Els objectius de l'assignatura consisteixen en introduir a l'estudiant en les grans escoles de pensament oriental, tot parant atenció a les principals figures a l'hora que es fa una reflexió sobre les diferències i especificitats del pensament oriental envers l'occidental
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 50 | 2 | 9, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats a classe | 22,5 | 0,9 | 23, 2, 12, 11, 6, 7, 10, 16, 18, 19, 20, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom i redacció de resums teòrics | 70 | 2,8 | 3, 11, 17, 7, 10, 8, 21, 22, 13 |
La metodologia del curs es basarà rigorosament en l'avaluació continuada i conjunta de l'assignatura:
1) Es duran a terme lectures comprensives de textos estratègics de la temàtica de l'assignatura que s'hauran de preparar prèviament a les sessions de comentari establertes. Aquests textos es posaran a disposició de l'estudiant mitjançant el campus virtual una setmana abans de la classe dedicada a la discussió conjunta i comentari de text.
2) Es duran a terme explicacions teòriques dels punts clau del temari de l'assignatura per part del professor de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens parcials tipus test (x2) | 50% (25%+25%) | 3,5 | 0,14 | 2, 1, 3, 4, 6, 7, 9, 15, 18, 21, 19, 20, 22 |
Redacció d'exercici de reflexió (x2) | 50% (25%+25%) | 4 | 0,16 | 23, 2, 1, 3, 12, 11, 17, 5, 6, 7, 10, 9, 14, 8, 16, 18, 21, 19, 20, 22, 13 |
- El procés d’avaluació inclou tres activitats d’avaluació distribuïdes al llarg del curs: Examen (50%), Assaig (40%), Exposició oral (10%).
- S'utilitzarà el campus virtual per tal de preparar les lectures que es comentaran a classe.
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (via Moodle, per tal que en quedi registre oficial) del procediment i data de revisió de les qualificacions
- Els alumnes que no superin l'aprovat en la mitja de l'assignatura s'hauran de presentar a la recuperació. Si no s'hi presenten, suspendran l'assignatura. Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Per participar al procés de recuperació és necesari haver obtingut una qualificació mínima de 3,5 en la mitjana de l’assignatura.
- No Avaluable: els estudiants que no es presentin a cap prova avaluativa obtindran un "No Avaluable".
- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Aquesta assignatura no té avaluació única
Bouso, R., Heisig, J., Kasulis, T. P., & Maraldo, J. (2016). La filosofía japonesa en sus textos. BCN: Herder.
Deshimaru, Taisen (2000) Zen verdadero. Introducción al Shobogenzo.
Heisig, J. W. (2016). Filósofos de la nada: Un ensayo sobre la Escuela de Kioto. Herder Editorial.
Lessig, D. (trad) Tao te King. Editorial Koan
Lopez, D. (2011) The story of Buddhism. A concise guide to its historiy and teachings. San Francisco: Harper
Loy, D. (1999) No dualidad. Editorial Kairós
Nisbett, R. (2004). The geography of thought: How Asians and Westerners think differently... and why. Simon and Schuster.
Okumura, S. (2010) Realizing genjokoan: the key to Dogen's Shobogenzo. Wisdom Publications.
Siderits, M. (2007) Buddhism as philosophy. Hackett.
Villalba, D. (Trad) Shobobenzo. Editorial Kairós
Zhuang Zi. El libro de Zhuang Zi. Editorial Kairós
En aquesta assignatura no s'usa cap programa informàtic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |