Logo UAB

Literatura Victoriana

Codi: 100246 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2504380 Estudis d'Anglès i Català OB 3
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol OB 3
2504393 Estudis d'Anglès i Francès OB 3
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OB 3

Professor/a de contacte

Nom:
David Owen
Correu electrònic:
david.owen@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

  • Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver aprovat Introducció a la Literatura Anglesa de primer curs i Literatura del Romanticisme Britànic del segon curs del Grau en Estudis Anglesos.
  • Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment
  • Es recomana tenir presents en tot moment els coneixements adquirits a l’assignatura Història Cultural de les Illes Britàniques.


Objectius

BREU DESCRIPCIÓ DE L'ASSIGNATURA

"Literatura victoriana" ofereix una introducció a la ficció publicada al Regne Unit durant el regnat de la reina Victòria (1837-1901) mitjançant la lectura, l'anàlisi, el debat i la interpretació crítica de quatre textos.

Aquesta assignatura obligatòria capacita l'estudiant, sobretot, en la lectura i la interpretació d'una selecció de textos. La formació oferta és essencial per seguir totes les assignatures posteriors de literatura anglesa.

En finalitzar "Literatura Victoriana", l'estudiant serà capaç de:

 

• Demostrar una sòlida comprensió lectora de la ficció literària Victoriana

• Produir una crítica literària bàsica (treballs acadèmics amb fonts secundàries)

• Utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació amb la literatura Victoriana

• Expressar una valoració fonamentada dels textos literaris victorians estudiats


Competències

    Estudis d'Anglès i Català
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Demostrar el coneixement normatiu de la llengua catalana i els seus fonaments i el domini en totes les aplicacions en l’àmbit acadèmic i professional.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
  • Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
  • Identificar i interpretar els textos literaris de diferents llengües i analitzar-ne els trets genèrics, formals, temàtics i culturals d’acord amb conceptes i mètodes propis del comparatisme i de la teoria literària.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Reconèixer els períodes, les tradicions, les tendències, els autors i les obres més significatives de les literatures en llengües catalana i anglesa en el seu context historicosocial.
  • Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
  • Valorar críticament la producció literària i cultural en català i anglès i el seu context històric i social.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Analitzar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès i en espanyol aplicant les tècniques i els mètodes propis de l’edició crítica i del processament digital.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i l’espanyol escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
  • Interpretar textos literaris en anglès o en espanyol dins del context cultural i històric utilitzant metodologies filològiques actuals i estratègies textuals i comparatives.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Aplicar de manera crítica les diferents metodologies filològiques actuals per interpretar textos literaris en anglès i francès i el seu context cultural i històric.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Avaluar i proposar solucions a problemes teòrics o pràctics dels àmbits de la literatura, la cultura i la lingüística angleses i franceses.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Reconèixer els períodes, tradicions, tendències, obres i autors més significatius de la literatura en llengua anglesa i francesa en el seu context historicosocial.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Aplicar la metodologia d’anàlisi i els coneixements sobre gèneres, mètrica i estilística per comentar textos literaris i analitzar la cultura i la història dels països de parla anglesa i del món antic.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
  • Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Reconèixer els períodes, les tradicions, les tendències, les obres i els autors més significatius de les literatures en llengües grega, llatina i anglesa en el seu context historicosocial.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar i interpretar a nivell bàsic textos literaris en anglès del s. XIX.
  2. Analitzar les desigualtats per raó de sexe/gènere i els biaixos de gènere en l'àmbit de la literatura anglesa.
  3. Aplicar les eines informàtiques i saber consultar les fonts documentals.
  4. Comentar textos literaris, aplicant els instruments adquirits, atenent el context històric i sociocultural.
  5. Contextualitzar correctament els textos literaris en anglès del s. XIX dins de la història de la literatura anglesa.
  6. Contextualitzar correctament els textos literaris en anglès del s. XIX en el seu corresponent entorn històric i cultural.
  7. Demostrar que es comprèn (C2) una àmplia varietat de textos literaris en llengua anglesa del s. XIX i reconèixer-hi sentits implícits.
  8. Demostrar un coneixement sòlid dels temes relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura en general.
  9. Distingir el factor sexe/gènere en la configuració del cànon literari.
  10. Distingir les idees principals de les secundàries i fer la síntesi dels continguts dels textos literaris en anglès del s. XIX.
  11. Emetre valoracions crítiques pertinents basades en la comprensió de la informació rellevant sobre temes relacionats amb la literatura i la cultura.
  12. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals als textos formals i científics, en la llengua estudiada.
  13. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic i utilitzant la terminologia apropiada en relació amb l'estudi de la literatura anglesa del s. XIX.
  14. Fer cerques bibliogràfiques de fonts secundàries relacionades amb la literatura anglesa del s. XIX utilitzant tecnologies digitals.
  15. Fer presentacions orals en anglès (C2) de contingut acadèmic sobre temes relacionats amb textos literaris en anglès del s. XIX.
  16. Fer presentacions orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) de contingut acadèmic sobre temes relacionats amb textos literaris en anglès del s. XIX.
  17. Identificar els principals arguments d'un text escrit.
  18. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  19. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  20. Integrar el coneixement i la informació de les fonts acadèmiques consultades per als treballs escrits, citant, referenciant i parafrasejant correctament.
  21. Integrar les fonts secundàries relacionades amb la literatura anglesa del s. XIX a la producció de crítica acadèmica bàsica.
  22. Interpretar críticament obres literàries tenint en compte el seu context històric i social.
  23. Interpretar críticament obres literàries tenint en compte les relacions entre els diferents àmbits de la literatura i la relació de la literatura amb les àrees humanes, artístiques i socials.
  24. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, bases de dades i biblioteques, i aplicar-la als entorns de treball i/o recerca.
  25. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  26. Mantenir una actitud de respecte cap a les opinions, valors, comportaments i pràctiques dels altres.
  27. Organitzar amb eficàcia la part autònoma de l'aprenentatge.
  28. Organitzar continguts de manera clara i adequada per presentar-los oralment.
  29. Participar en debats presencials i virtuals en anglès sobre temes relacionats amb textos literaris en anglès del s. XIX.
  30. Planificar la feina de manera efectiva, individualment o en grup, per a la consecució dels objectius plantejats.
  31. Planificar, organitzar i fer treballs en equip.
  32. Potenciar la capacitat de lectura, interpretació i anàlisi crítica de textos literaris i lingüístics.
  33. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  34. Produir textos escrits i orals amb correcció normativa.
  35. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  36. Realitzar treballs escrits i presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat.
  37. Redactar assaigs argumentatius (C2) d'extensió mitjana i comentaris de text en anglès sobre temes relacionats amb textos literaris en anglès del s. XIX.
  38. Redactar assaigs argumentatius a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) d'extensió mitjana i comentaris de text en anglès sobre temes relacionats amb textos literaris en anglès del s. XIX.
  39. Redactar comentaris de text amb sentit crític.
  40. Saber comentar un text de manera crítica a partir d'una lectura analítica.
  41. Valorar amb rigor els valors transmesos pels textos analitzats, fent-ne una crítica constructiva.
  42. Valorar com els estereotips i els rols de gènere són presents en els textos literaris del romanticisme britànic i l'època victoriana.

Continguts

UNITAT 1 – Lectura de The Tenant of Wildfell Hall (1847) d’Anne Brontë. Els anys 1840s i 1850s

UNITAT 2 – Lectura de Great Expectations (1860) de Charles Dickens. Els anys 1860s

UNITAT 3 – Lectura de King Solomon’s Mines (1885) de H. Rider Haggard. Els anys 1870s-1880s

UNITAT 4 – Lectura de Dracula (1897) de Bram Stoker. Els anys 1890s


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 30 1,2 1, 14, 5, 8, 7, 9, 12, 13, 18, 19, 11, 24, 26, 27, 35, 38
Lectura i debat dels textos a l'aula 20 0,8 2, 14, 5, 22, 8, 7, 12, 17, 18, 19, 21, 11, 24, 27, 29, 37, 39
Tipus: Supervisades      
Altres activitats d'avaluació (participació a l'aula, examen) 25 1 42, 14, 5, 23, 8, 7, 10, 9, 12, 13, 19, 24, 28, 27, 30, 35, 38
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 15 0,6 1, 2, 3, 42, 4, 14, 6, 5, 22, 23, 8, 7, 36, 9, 10, 12, 13, 17, 18, 27, 19, 20, 21, 11, 40, 24, 25, 26, 15, 16, 28, 29, 30, 31, 34, 33, 41, 32, 35, 37, 38, 39
Lectura de textos individual 35 1,4 3, 4, 14, 5, 22, 23, 8, 36, 10, 9, 12, 13, 17, 18, 27, 19, 11, 24, 26, 15, 16, 28, 29, 32, 35, 39

1 crèdit ECTS = 25 hores > 6 crèdits = 150 hores

Nota: es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació,  per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del  professorat i d’avaluació de l’assignatura

Es recomana que els estudiants facin les activitats de formació online de la Biblioteca (https://www.uab.cat/web/que-oferim/cursos-de-formacio-1345708785493.html) relatius a la cerca de informació

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Comentari crític ("essay") 50% 17 0,68 1, 2, 3, 42, 4, 14, 6, 5, 22, 23, 8, 7, 36, 9, 10, 12, 13, 17, 18, 27, 19, 20, 21, 40, 24, 25, 26, 11, 15, 16, 28, 29, 30, 31, 34, 33, 41, 32, 35, 37, 38, 39
Exàmens/exercicis 40% 4 0,16 14, 5, 22, 8, 7, 9, 12, 13, 19, 11, 24, 26, 28, 27, 33, 35, 39
Participació a classe 10% 4 0,16 14, 5, 22, 8, 7, 9, 12, 13, 18, 19, 21, 11, 24, 26, 16, 27, 35, 39

AVALUACIÓ

L'avaluació es basa en:

  • 1 assaig sobre Great Expectations de Dickens (1500 paraules, almenys tres fonts secundàries): 50% [El lliurament del treball és confirmarà al principi del curs]
  • 2 exàmens a classe: 40%
    • examen sobre la novel·la d'Anne Brontë: 20% (1 pregunta, c. 350-500 paraules). En finalitzar la Unitat 1.
    • examen sobre les novel·les de H. Rider Haggard i Bram Stoker: 20% (2 preguntes, aprox. 350-500 paraules per pregunta). En finalitzar la Unitat 4
  • Participació en els debats a l'aula presencial i virtual: 10%; s'espera de l'estudiant que assisteixi regularment a classe.

El nivell d'anglès de l'estudiant es tindrà en compte a l'hora de qualificar les tres activitats d'avaluació.

 

Avaluació única

L'avaluació única consisteix en les següents activitats, que es faran en un únic dia en el calendari indicat per la Facultat:

  • entrega de 1 assaig sobre Great Expectations de Dickens (1500 paraules, almenys tres fonts secundàries): 50%
  • examen a classe: tres preguntes (350-500 paraules) sobre les novel·les d'Anne Brontë, H. Rider Haggard i Bram Stoker 50%

El nivell d'anglès de l'estudiant es tindrà en compte a l'hora de qualificar les tres activitats d'avaluació.


Les directrius sobre la redacció d'assajos, el format i la citació, així com una altra informació, estan disponibles al Campus virtual.

  • Procediment de revisió
  • Després de cada activitat d'avaluació (o en el cas de l'avaluació única després de totes), el professorat informarà l'estudiant dels procediments a seguir per a la revisió de totes les qualificacions atorgades, així com de la data en què tindrà lloc aquesta revisió.
  • L'estudiant té dret a revisar el treball presentat en una tutoria personal amb el professorat, en les dates establertes, mai més tard de dues setmanes després de la qualificació de l'exercici/examen, incloent-hi la reavaluació. L'estudiant perd aquest dret si no recullen l'exercici/examen en el termini anunciat pel professorat.
  • Procediment de recuperació (avulació continuada i única)
  • No es pot presentar a la reavaluació havent aprovat el curs (no serveix per a pujar nota).
  • L'estudiant que s'hi presenta ha de tenir una nota mínima de 3,5 (màxima 4,8). 
  • Cal obligatòriament haver presentat tots els exercicis d'avaluació, sigui continuada o única.
  • L'examen de reavaluació consistirà en un examen escrit de dues hores de durada sobre qüestions relacionades amb l'assignatura, o exercici equivalent.
  • L'examen o exercici equivalent es qualifica amb un simple aprovat/suspens. Si se supera l'examen de reavaluació, la nota final de curs serà de 5,0.
  • La data i el lloc de l'examen o entrega de l'exercici equivalent seran publicats per la Facultat.
  • L'estudiant que pugui presentar un justificant mèdic podrà optar per fer aquest examen, o exercici equivalent, en un dia i hora acordats amb el professorat; el mateix aplica a l'exercici equivalent.

MOLT IMPORTANT

  • LECTURA: Cal llegir les obres obligatòries del curs. Qualsevol indicació que l’estudiant no hagi completat la seva lectura pot afectar l’avaluació negativament i resultar en un suspens.
  • PLAGI: En cas de plagi en una activitat d'avaluació, l'estudiant serà qualificat amb un zero en aquesta activitat, independentment de qualsevol altre procés disciplinari que pugui tenir lloc. En cas de plagis nous, l'estudiant rebrà un zero com a nota final de l'assignatura. El plagi consisteix a copiar textos de fonts no reconegudes i presentar-los com a propis. Inclou tallar i enganxar fonts d'internet no reconegudes, presentades sense modificar en el text de l'estudiant. S'ha de respectar la propietat intel·lectual dels autors, identificant sempre les fonts que poden fer servir; també s'ha de ser responsable per a l'originalitat i l'autenticitat dels treballs lliurats. 
  • US RESPONSABLE D'EÏNES D'INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL: l'autoria dels exercicis ha de ser sempre 100% pròpia de l'estudiant; es procedirà a atorgar un suspens sempre que es detecti l'ús inacceptable d'eïnes digitals que resultin en un text aliè a l'autoria de l'estudiant (l'ús de diccionaris i les eïnes pròpies del gestor de textos Word—amb excepció del traductor automàtic—són aceptables).

Bibliografia

LECTURES OBLIGATÒRIES

CAL COMPRAR ELS LLIBRES ABANS QUE COMENCI EL CURS

NO ES PODEN FER SERVIR PER LA LECTURA EDICIONS DIGITALS ONLINE (PROJECT GUTENBERG, etc.), CAL USAR LLIBRES DEGUDAMENT EDITATS I ANOTATS

 

INTRODUCCIÓ GENERAL A L’ÈPOCA VICTORIANA

Moran, Maureen. Victorian Literature and Culture (Introductions to British Literature and Culture). London: Continuum, 2006 (2009).

On comprar-lo:

http://www.bookdepository.co.uk/book/9780826488848/Victorian-Literature-and-Culture

 

UNITAT 1

Lectura de The Tenant of Wildfell Hall (1847) d’Anne Brontë

Oxford World’s Classics edition (recomanada)

- Altres llibres recomanats:

Emily Brontë, Wuthering Heights

Charlotte Brontë, Jane Eyre

 

UNITAT 2

Lectura de Great Expectations (1860) de Charles Dickens

Oxford World’s Classics edition (recomanada)

- Altres llibres recomanats:

Charles Dickens, Oliver Twist

Elizabeth Gaskell, North and South

 

UNITAT 3

Lectura de King Solomon’s Mines (1885) de Henry Rider Haggard

Penguin Classics (recomanada)

- Altres llibres recomanats:

Robert Louis Stevenson, Treasure Island

George MacDonald, The Princess and the Goblin

Henry Rider Haggard, She, a History of Adventure

 

UNITAT 4

Lectura de Dracula (1898) de Bram Stoker

Oxford World’s Classics edition (recomanada)

- Altres llibres recomanats:

Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray

Joseph Conrad, Heart of Darkness

Herbert George Wells, The War of the Worlds

  

Webs

-          The Victorian Web, http://www.victorianweb.org/

-          Voice of the Shuttle: http://vos.ucsb.edu/index.asp

-          BUB Link: English LiteratureGeneral: http://bubl.ac.uk/Link/e/englishliterature-general.htm

 


Programari

Aquesta assignatura no inclou cap programari.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 2 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 2 Anglès segon quadrimestre matí-mixt