Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 0 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Estar familiaritzat amb les nocions més bàsiques relatives a l’estructura i ús del llenguatge. És també altament recomanable ser capaç de llegir en anglès.
Aquest curs és una introducció a l’estudi del significat lingüístic.
Els objectius centrals d’aquesta assignatura són els següents:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Autònomes | |||
Lectures | 75 | 3 | 1, 3, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 20, 21, 22, 23 |
Es combinaran les explicacions teòriques amb la resolució d'exercicis i les presentacions orals. La metodologia docent i l'avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exercicis | 40% | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Participació | 10% | 0 | 0 | 1, 21, 22 |
L’avaluació es basarà en les activitats següents:
(a) Participació activa a classe i a les tutories. 10%.
(b) Lliurament d’exercicis i/o exposició de presentacions en el termini que s’estableixi. 40%.
(c) Examen. 50%.
Per aprovar l’assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a dos terços o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada entre 3,5 i 4,9. La nota màxima que es pot obtenir amb la recuperació és 5.
No es podrà recuperar l'activitat (a).
Les dates de les activitats d'avaluació i de la revisió s'anunciaran al Campus Virtual.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà 0.
Avaluació única:
(a) Examen escrit. 50%
(b) Entrevista oral d’avaluació de competències. 30%
(c) Resolució de problemes. 20%
Aloni, M. & P. Dekker (2016), The Cambridge handbook of formal semantics. Cambridge: CUP.
Birner, B. (2013), Introduction to pragmatics. Oxford: Wiley-Blackwell.
Blakemore, D. (1992), Understanding utterances. An introduction to pragmatics, Oxford: Blackwell.
Cann, R. (1993), Formal semantics. Cambridge: CUP.
Cann, R. R. Kempson & E. Gregoromichelaki (2009), Semantics. An introduction to meaning and language. Cambridge: CUP.
Chierchia, G. (1997). Semantica. Bologna, Il Mulino.
Coppock, E. & L. Champollion (2022). Invitation to formal semantics. Ms. https://eecoppock.info/bootcamp/Invitation_to_formal_semantics-2022Jan18.pdf
Cuenca, M.J. & J. Hilferthy (1999), Introducción a la lingüística cognitiva, Barcelona: Ariel.
Cruse, A. (2000), Meaning in language, Oxford: Oxford University Press.
Davis, S. & B. Gillon (eds.) (2004), Semantics. A reader. Oxford: OUP.
Davis, S. (ed.) (1991) Pragmatics: a reader. Oxford: Oxford University Press.
*Escandell, M.V. (1996, 2006), Introducción a la pragmática, Barcelona: Ariel. https://www.planetadelibros.com/libro-introduccion-a-la-pragmatica/112776#soporte/113053
*Escandell, M.V. (2004), Fundamentos de semántica composicional. Barcelona: Ariel.
Escandell, M.V. (2016), Pragmática. En J. Gutiérrez-Rexach (ed.), Enciclopedia de Lingüística Hispánica. Oxford: Routledge, 257-270.
Escandell, M.V. (2020), La comunicación. Lengua, cognición y sociedad. Madrid: Akal. https://www.akal.com/libro/la-comunicacion_34994/edicion/ebook-57291/
Escandell, M.V., J. Amenós-Pons, A.K. Ahern (eds.) (2021), Pragmática. Madrid: Akal.
Escandell, M.V., M. Leonetti, C. Sánchez López (eds.) (2011), 60 Problemas de gramática. Madrid: Akal.
Espinal, M.T. (1988), Significat i interpretació, Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat.
*Espinal, M.T (coord.) (2002), Semàntica. Del significat del mot al significat del’oració, Barcelona: Ariel.
*Espinal, M.T (coord.) (2014), Semántica. Madrid: Akal.
https://www.akal.com/libro/semantica_34976/edicion/ebook-57501/
García Murga, F. (2002), El significado. Una introducción a la semàntica. Munich: Lincom.
García Murga, F. (2014), Semántica. Madrid: Síntesis.
Geeraerts, D. & H. Cuyckens (2010), The Oxford handbook of cognitive linguistics. Oxford: OUP.
Horn, L. & G. Ward (eds.) (2004, 2006), The handbook of pragmatics. Oxford: Blackwell.
Jaszczolt, K. M. (2023), Semantics, pragmatics, philosophy. Cambridge: Cambridge University Press.
Kearns, K. (2000, 2011), Semantics. Londres: Palgrave.
Lappin, S. (ed.) (1997), The handbook of contemporary semantic theory. Oxford: Blackwell.
Löbner, S. (2002, 2013), Understanding semantics. London: Routledge.
Lyons, J. (1995), Linguistic semantics. Cambridge: Cambridge University Press.
Maienborn, C., K. Von Heusinger & Paul Portner (2011), Semantics: an international handbook of natural language meaning. 3 vols. Berlin: de Gruyter.
de Miguel, E. (ed.) (2009), Panorama de lexicología. Barcelona: Ariel.
Moreno Cabrera, J.C. (2003), Semántica y gramática, Madrid: Antonio Machado Libros.
Portner, P. (2005), What is meaning? Fundamentals of formal semantics, Oxford: Blackwell.
Portner, P. & B. Partee (eds.) (2002), Formal semantics: The essential readings. Oxford: Blackwell.
Riemer, Nick (2016), The Routledge handbook of semantics. Oxford: Routledge.
Saeed, J.I. (1997, 20113), Semantics. Oxford: Blackwell.
Turner, K. (ed.) (1999), The semantics / pragmatics interface from different points of view, Amsterdam: Elsevier.
Yule, G. (1996), Pragmatics. Oxford: OUP.
Zimmermann, T.E. & W. Sternefeld (2013). Introduction to semantics: an essential guide to the composition of meaning. Berlín: De Gruyter.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |