Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500149 Matemàtiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Convé haver après els coneixements en programació bàsica en C en els primers cursos del Grau o en altres assignatures, encara que no és imprescindible.
L'assignatura té dues parts ben diferenciades. Un primer objectiu és aconseguir un bon domini de programació en C, de manera que els alumnes siguin capaços d'estructurar una aplicació i de programar un algorisme complexe. Un segon objectiu és aconseguir una formació en programació orientada a objectes (principalment amb Java, però també en Python), creació de llibreries i que serveixi de base per a l'aprenentatge de qualsevol llenguatge orientat a objectes.
Les pràctiques es basen en fer dos jocs: un en C i l'altre en Java o Python.
El desenvolupament de jocs com a base de les pràctiques de l'assignatura proporciona la obligatorietat de fer servir molts aspectes diferents dels llenguatges de programació i fa que les pràctiques siguin més atractives per a l'alumne. Tot això fa de motivant per a què l'alumne estigui més interessat pel desenvolupament de l'assignatura.
Primera part.
1. Recordatori de programació estructurada i modular aplicada al C. | |||
1.1. Recordatori bàsic | |||
1.1.1. Estructures i tipus de dades 1.1.2. Estructures de seqüència, control i iteració 1.1.3. Procedimiments i funcions |
|||
1.2. Estructures dinàmiques | |||
1.2.1 Organització de punters i adreces de memòria 1.2.2. Estructures bàsiques: piles, llistes i cues. 1.2.3. Arbres 1.2.4. Matrius dinàmiques |
|||
2. Recursivitat. | |||
2.1. Fonaments de la recursivitat 2.2. Algorismes de cerca de solucions mitjançant arbres: |
|||
2.2.1. Amplitud prioritària i profunditat prioritària. 2.2.2. Backtraking. |
Segona part
3.Programació orientada a objectes | ||
3.1. Conceptes generals y característiques. 3.2. Classes i objectes 3.3. Anàlisi i disseny orientat a objectes. |
||
4. Java | ||
4.1. Característiques del llenguatge. 4.2 Classes, bucles, funcions i estructures del llenguatge |
5. Python en Programació Orientada a Objectes
*Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, de problemes i pràctiques | 45 | 1,8 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i desenvolupament de pràctiques | 97 | 3,88 | 7 |
Classes teòriques, de problemes i pràctiques:
Es presentaran els conceptes de l’assignatura. Es farà èmfasi en la interpretació dels resultats i en la relació entre aquests conceptes i les seves aplicacions. Es presentaran exemples que permetin als alumnes abordar de forma autònoma la resolució de problemes.
Es discutirà la resolució dels problemes proposats.
La base de l’assignatura serà absolutament pràctica. Això implica que les classes es fan totalment en ordinador. Els conceptes teòrics seran explicats en cada sessió i seran complementats amb exercicis proposats pel professor, que s'hauran de programar directament a l’ordinador amb la seva supervisió.
Tutories:
El professor supervisarà i avaluarà el treball dels estudiants. Aquests plantejaran els dubtes que els hagin sorgit en la resolució dels exercicis plantejats.
En les primeres sessions de tutoria el professor recollirà informació sobre la formació de cada estudiant i l'assessorarà sobre com corregir possibles mancances. En la resta de sessions de tutoria es resoldran dubtes i es discutirà la resolució dels problemes.
Activitats autònomes:
Els exercicis i pràctiques hauran de ser resolts de manera individual. No té cap mena de sentit, en aquesta assignatura, el formar grups de pràctiques de més d’un alumne per a resoldre les pràctiques.
*La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 33% | 4 | 0,16 | 3, 4, 5, 8, 11 |
Examen de recuperació | 33% | 4 | 0,16 | 3, 4, 5, 8, 11 |
Lliurament de pràctiques | 66% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Mòdul de teoria i problemes (pes 33%).
S'avalua als exàmens parcial i final, fent que l’alumne respongui els conceptes teòrics a partir de problemes de programació que es plantegen.
Per aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir un mínim de 2.5 punts a la part dels exàmens. L'examen parcial té un pes del 30% i el final 70% de la nota dels exàmens.
Mòdul de pràctiques (pes 66%)
Les dues pràctiques de l’assignatura contaran cadascuna com un 33% de la nota final
Exàmens
Les Matrícules d'Honor no es concediran als estudiants que optin per fer l'examen de recuperació.
S'aplicarà la qualificació "No avaluable" als estudiants que no es presentin a l'examen.
L'examen de recuperació s'aplica només als estudiants que no han aprovat l'assignatura.
Avaluació única
Programació Avançada no té avaluació única.
*L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
C
C/C++. Curso de programación. 4ª Edición.
JAVA
- Learning Java : An Introduction to Real-World Programming with Java
- Java Cookbook : Problems and Solutions for Java Developers
- Foundational Java : KeyElements and Practical Programming
PYTHON
- Python 2: http://docs.python.org.ar/tutorial/pdfs/TutorialPython2.pdf
- Python 3: http://docs.python.org.ar/tutorial/pdfs/TutorialPython3.pdf
- Mark Lutz, "Learning Python", Ed. O'Reilly
- Raúl González Duque, "Python para todos", http://mundogeek.net/tutorial-python/
-"Python tutorial", https://www.tutorialspoint.com/python/
Altres llibres
- "The C++ Programming Language", B.Stroustrup, 3ªed.,Addison-Wesley, 1997.
- "Programación en C/C++", M.Alfonseca, A.Sierra, Anaya-Multimedia, 1999.
- "El lenguaje de programación Java", K.Arnold, J.Gosling, Addison-Wesley, 1997
- "Programación en JAVA 2", J.Zukowski, Anaya-Multimedia, 1999
- "Descubre Java 1.2", M.Morgan, Prentice Hall, 1999.
- "Java2: The Complete Reference", P.Naughton, H.Schildt, Osborne/McGraw-Hill, 2000
- "Core Java" Volúmenes I y II, C.S.Horstmann, G.Cornell, Sun Microsystems Press.
https://www.codeblocks.org/downloads/binaries/
https://www.eclipse.org/downloads/
https://code.visualstudio.com/download
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |