Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502758 Humanitats | OT | 3 |
2502758 Humanitats | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessiten requisits previs
- Conèixer les principals escoles cinematogràfiques i autors de la història del cinema
- Comprendre el context cinematogràfic en el qual es desenvolupen aquets moviments
I. Cinema primitiu
1. Orígens del cinema: context històrico
2. Dispositius precinematogràfics: invents i imaginario mític
3. Els pioners del cinema: ciència, espectacle i indústria
4. Gèneres cinematogràfics: el cinema entre l'alta cultura i el espectacles populars
5. Cinema primitiu (M.R.P.) vs. cinema clàsic (M.R.I.)
II. Cinema clàssic americà
1. Hollywood: naixement i evolució
2. El cinema com indústria: Studio System i Star System
3. La gramàtica del cinema clàssic
4. Els gèneres i els seus codis: principals autors
III. Realismes europeus
1. Realisme poètic francès
2. Neorealisme italià
IV. Nous cinemes europeus i alternatives americanes
1. Nouvelle Vague
2. Cinema Nuovo
3. Free Cinema
4. Neue Deutscher Film
5. Altres cinemes europeus
6. New Hollywood i cinema independent americà
V. Cinema d'avantvanguarda, underground i experimental
1. Impressionisme francès
2. Expressionisme alemany, Kammerspielfilm i Nova Objectivitat
3. Cinema de muntatge soviètic i cinema-ull
4. Cinema i avantguardes artístiques, experimental i underground
VI. Cinematografies perifèriques
1. Iberoamèrica
2. Àsia
3. Àfrica
VII. Panoràmica del cinema contemporani
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES TEÒRIQUES I PRÀCTIQUES | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
VISIONAT I COMENTARI DE FILMS | 58 | 2,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI DELS CONTINGUTS | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
LECTURES I TREBALL PERSONAL | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
- Classes teòriques y pràctiques dirigides pel professor.
- Vissionat i comentari de films.
- Estudi, lectures i treball personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EXAMEN DELS CONTINGUTS I | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
EXAMEN DELS CONTINGUTS II | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
PRESENTACIÓ ORAL SOBRE UN DIRECTOR | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
VISIONAT I COMENTARI DE FILMS | 10% | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
- Examen dels continguts teòrics I (35%)
- Examen dels continguts teòrics II (35%)
- Presentació oral sobre un/a director/a contemporani/a (20%)
- Visionat i comentari del films (10%)
Observacions:
- Avaluació única: treball sobre un/a directora (20%), examen dels continguts teòrics I i II (70%) i visionat de films (10%)
- Revisió: en el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
- Recuperació: per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. L'activitat de visionat i comentari de films i la presentació oral sobre un/a director/a no seran recuperables.
- No evaluable: l'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
- Plagi: en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acted’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Història del cinema
AA.VV., Historia General del Cine (12 vols.), Cátedra, Madrid, 1995-1998
Gubern, Romà, Historia del cine (2 vols.), Lumen, Barcelona, 1971
Sánchez Vidal, Agustín, Historia del cine, Historia 16, Madrid, 1997
Cinema primitiu
Burch, Noël, El tragaluz del infinito, Cátedra, Madrid, 1995
Cinema clàssic americà
Altman, Rick, Los géneros cinematográficos, Paidos, Barcelona, 2000
Bordwell, David; Staiger, Janet; Thompson, Kristin, El cine clásico de Hollywood, Paidos, Barcelona, 1997
Gomery, Douglas., Hollywood: el sistema de estudios, Verdoux, Madrid, 1991
Realismes europeus
Quintana, Àngel, Fábulas de lo visible, El Acantilado, Barcelona, 2003
Nous cinemes
Torreiro, Casimiro; Riambau, Esteve; Monterde, José Enrique, Los “Nuevos Cines” europeos (1955-1970), Lerna, Barcelona, 1987
Avantguarda, underground i cinema experimental
Sánchez-Biosca, Vicente, Cine y vanguardias artísticas, Paidos, Barcelona, 2004
Tejeda, Carlos, Arte en fotogramas. Cine realizado por artistas, Cátedra, Madrid, 2008
Cinematografies perifèriques
Elena, Alberto, Los cines periféricos: África, Oriente Medio, India, Paidos, Barcelona, 1999
Cinema contemporani
Quintana, Àngel, Después del cine. Imagen y realidad en la era diglital, El Acantilado, Barcelona, 2011
Rosenbaum, Jonathan (coord.), Mutaciones del cine contemporáneo, Errata Naturae, Madrid, 2010
- Moodle
- Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |