Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 |
2500240 Musicologia | OT | 3 |
2500240 Musicologia | OT | 4 |
2500241 Arqueologia | OT | 3 |
2500241 Arqueologia | OT | 4 |
2500246 Filosofia | OT | 3 |
2500246 Filosofia | OT | 4 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | OT | 3 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
2500501 Història | OT | 4 |
2502758 Humanitats | OT | 3 |
2502758 Humanitats | OT | 4 |
2503702 Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Llengua estrangera alemany I aprovat o tenir un certificat d'haver aprovat el nivell A1.1.
Objectius formatius: formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany.
L’aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora. Es pretén alhora donar un coneixement actual i real del paper decisiu de la llengua alemanya dins la Unió Europea, així com destacar el seu paper com a vehicle d’expressió de la cultura en períodes claus de l’evolució de la cultura occidental.
SYLLABUS
Gramàtica:
- Les preposicions amb datiu
- L’article amb datiu
- Possessius: acusatiu
- Conjugació regular dels verbs / La pregunta directa / Les oracions principals i les seves conjuncions.
- Adjectius amb “sein” (+ sehr/zu) , “in” amb acusatiu; preposicions de canvi (“Wechselpräpositionen”) amb datiu
- Passat: Perfekt, Participi II: verbs regulars/irregulars; (El pretèrit perfet (tots els tipus) amb "haben" i amb "sein")
- Connectors: “und”, “oder”, “aber”
- Preguntes: “Welcher?”, “Welches?”, “Welche?”; demonstratiu/Definit: “dieser, diese, dieses”;
- Participi II: verbs separables i no-separables El sustantiu i l'article amb nominatiu / L'adjectiu / La negació "kein"
- Possessius / Verb "sein" / Verbs amb canvi vocàlic i verbs separables /Posició verbal
- Pronom personal amb datiu
- Imperatiu “Aufforderungssätze”
- Verbs modals: “sollen, müssen, nicht dürfen, dürfen”
- L'imperfet de "haben", "sein" i verbs modals
- Pronom “man”, preguntes amb: “Wer?, Wen?, Wem?, Was?...”
- Adverbis del temps: “zuerst, dann, später, zum Schluss”
Situacions i Temes:
- Presentar-se; preguntar pels altres.
- contactes, cites
- comprensió de textos
- viure; pisos; cases; “Meine Wohnung”
- feina, vida laboral
- vestits, moda
- salut, malaltia
- vacances
- Narració de fets passats recents
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació: exàmens parcials i final | 15 | 0,6 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Classes amb participació activa - L'assistència és obligatòria | 40 | 1,6 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica oral, situacions simulades | 11 | 0,44 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de textos de nivell bàsic, exercicis gramaticals, consulta de manuals, Online-Wortschatzübungen, qüestionari a partir de pel·lícules | 40 | 1,6 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
L'alumne/a adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors:
La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat.
La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions.
Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent.
L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'alumne/a haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final de diferents destreses | 50% | 3 | 0,12 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Exericis de vocabulari online; llibreta de vocabuilari | 20% | 14 | 0,56 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Exàmens i exercicis parcials de totes les destreses | 20% | 3 | 0,12 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Textos escrits a casa | 10% | 24 | 0,96 | 8, 6, 5, 14, 4, 1, 12, 11, 9, 3, 7, 10, 2, 13 |
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Avaluació continuada (= 50% de la nota final):
a) L’avaluació continuada consta de les següents parts: vocabulari, exàmens parcials, redaccions i participació activa.
b) Es fan dos exàmens parcials, després de les lliçons 8 i 10, que consten de les següents parts: comprensió oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S’han de aprovar els dos exàmens parcials amb una nota mínima de 5 sobre 10.
c) S’haurà d'elaborar una llibreta de vocabulari segons les instruccions del/a professor/a, que s’haurà de lliurar desprès de cada lliçó, havent fet com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
d) És obligatori haver fet, al final de la lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
e) S’haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.
f) La nota de l’avaluació continuada consta de les següents parts: Vocabulkari (Quizlet i llibreta de vocabulari) 15% + Redaccions 15% + 2 proves parcials (20%)
g) ) Només s'optarà a l'examen final si s'han realizat totes les activitats de l'avaluació continuada, que són obligatòries.
II.) Examen final (= 50% de la nota final):
1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.
2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa l'examen final.
3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10.
4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la notafinal, composta per la suma de les notes del examen final i l'avaluació continuada.
5) Només poden anar a la recuperació aquells i aquelles estudiants que hagin superat com a mínim el 60% de les tasques i que tinguin una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'examen final i l'avaluació continuada.
6) La recuperació es farà, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 40% de les tasques de l'avaluació continuada i l'examen final.
7) L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat totes les activitats d’avaluació.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Procés de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PLAGI
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinarique s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Llibre de classe:
Netzwerk neu A1.2., Kurs- und Arbeitsbuch Teil 2 Mit DVD und Audio-CDs ISBN 978-3-12-607155-0
Diccionari:
Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt
Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.
Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):
Reimann, Monika, Grundstufen-Grammatik für DaF, Hueber, Ismaning, 2000
Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua Alemana, Idiomas, Madrid, 2002.
_
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Alemany | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Alemany | segon quadrimestre | tarda |