Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | FB | 1 |
2500240 Musicologia | FB | 1 |
2500246 Filosofia | FB | 1 |
2500501 Història | FB | 1 |
2502758 Humanitats | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura requereix un domini oral i escrit de l'espanyol equiparable al que s'obté en finalitzar el batxillerat. Es considera, per tant, imprescindible una correcta expressió oral i escrita de l'idioma.
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'alumnat adquireixi els fonaments metodològics necessaris per a la producció de texts en llengua espanyola. L'alumnat haurà de ser rigorós a l'hora d'esmentar i citar les fonts que fa servir en aquestes produccions i saber parafrasejar idees que hagi extret de les referències bibliogràfiques. També haurà de ser capaç de produir texts correctes, clars i coherents, tenint en compte totes les etapes del procés d'escriptura (planificació, producció i revisió).
1. Fonaments metodològics per a la producció de texts escrits
2. L'ètica de l'escriptura: citació i correcció política
3. Producció de texts acadèmics, professionals i divulgatius
4. Coneixements i recursos bàsics per a l'elaboració de texts
5. Presentació oral de texts
El programa de l'assignatura constarà dels apartats següents (el professorat podrà adaptar-lo i variar-lo):
1. LA NORMA LINGÜÍSTICA
1.1. Accentuació
1.2. Signes de puntuació
2. PROPIETATS TEXTULAS
2.1. Adequació
2.2. Coherència
2.3. Cohesió
3. TIPOLOGIES TEXTUALS
3.1. Els texts expositius
3.2. Els texts argumentatius
4. ELS GÈNERES ACADÈMICS
4.1. Estils de citació
4.2. La ressenya i el treball monogràfic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Controls | 6 | 0,24 | 6, 13 |
Elaboració de texts segons unes pautes | 12 | 0,48 | 3, 10, 11, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de texts segons unes pautes. Treball final | 10 | 0,4 | 3, 8, 10, 14, 16 |
Elaboració de texts segons unes pautes. Treball final | 12 | 0,48 | 8, 10, 11, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'activitats supervisades | 25 | 1 | 3, 6, 9, 10, 11, 14, 16, 20 |
Preparació d'activitats supervisades | 25 | 1 | 7, 10, 15, 16, 21 |
Redacció d'activitats supervisades | 25 | 1 | 3, 6, 11, 17, 20 |
La metodologia docent és principalment pràctica. Així, es combinaran les explicacions teòriques per part del professorat i la realització d'exercicis a l'aula, on es tindrà en compte la participació de l'alumnat, amb l'elaboració d'una sèrie d'activitats sobre els continguts concrets de l'assignatura (el professorat decidirà el seu nombre i el percentatge concret) i un treball final (que podrà ser en grup a criteri del professorat), en què es posaran en pràctica totes les qüestions tractades durant el curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves teòriques | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Pràctiques d'escriptura | 20% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Pràctiques d'escriptura: Elaboració de texts argumentatius | 20% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Pràctiques d'escriptura: Elaboració de texts expositius | 20% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Treball final | 20% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
- L'assimilació de continguts teòrics;
- l'aplicació pràctica dels continguts;
- l'adequació als requisits de l'activitat en qüestió; i
- l'assistència i la participació a classe.
Avaluació única:
-Dos exàmens parcials (35% + 35%), amb dues preguntes suplementàries, que sumaran el 10% equivalent a l'assistència i participació a classe.
-Un treball (30%).
No.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |