Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502758 Humanitats | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessiten requisits previs
- Aprendre el vocabulari bàsic per a l'anàlisi de la imatge artística
- Aplicar la metodologia d'anàlisi iconològico a l'estudi de les obres d'art
- Conèixer els/les principals artistes i movimients de la història de l'art modern i contemporani
- Comprendre el context històric en el qual es van realitzar aquestes obres d'art
1. Introducció a l'art del Renaixement i el Manierisme
2. Pintura italiana del Renaixement i el Manierisme. Escoles florentina i veneciana
3. Pintura del Renaixement i el Manierisme a Europa: Països Baixos, Alemanya i Espanya
4. Escultura renacentista i manierista a Itàlia
5. Introducció a l'art del Barroc
6. Escultura del Barroc a Itàlia
7. Pintura del Barroc a França i Itàlia: classicisme versus realisme
8. Pintura barroca a Flandes i Holanda
9. Pintura del Barroc a Espanya
10. El Rococó a França i Itàlia
11. Neoclassicisme, Il·lustració i Revolució Francesa
12. La reacció romàntica: Anglaterra i Alemanya
13. El realisme a França
14. L'impressionisme i els inicis de l'art modern
15. Simbolisme: centres artístics i principals figures
16. Postimpressionisme: neoimpressionisme, Cézanne, Van Gogh, Gauguin, Toulouse-Lautrec
17. Arquitectura del XIX al XX: del modernisme als pioners del racionalisme (Wright, Le Corbusier, Mies van der Rohe)
18. Principis i significat de les avantguardes
19. Expressionismes: fauvisme, Die Brücke i Der Blaue Reiter
20. Cubisme: pioners i seguidors
21. Futurisme(s) italià
22. Itineraris de l'abstracció: neoplasticisme, constructivisme i suprematisme
23. Dadaisme: Zurich, Berlín, Paris, Nova York
24. Surrealisme
25. Retorn a l'Ordre
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 46 | 1,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari Pensar la Imatge. Humanitats i Cultura Visual | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Lectures de bibliografia | 29 | 1,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
- Classes teóriques dirigides pel professor - Seminari Pensar la Imatge. Humanitats i Cultura Visual - Lectura de bibliografía - Estudi personal |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Examen 2 | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Participació i comentaris | 30% | 7,5 | 0,3 | 2, 3, 5, 6, 8, 9 |
Prova 3 | 20% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 5, 6, 8, 9 |
- Examen dels temes 1-10 (30%)
- Prova dels temes 11-17 (20%)
- Examen dels temes 18-25 (20%)
- Assistència i comentaris del seminari Pensar la Imatge. Humanitats i Cultura Visual (30%)
Observacions:
- Revisió: En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
- Recuperació: Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. L'activitat d'assistència i comentaris del seminari no serà recuperable.
- No evaluable: L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
- Plagi: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acted’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
L'estudiantat que vulgui acollir-se a la possibilitat d'avaluació única, ha d'informar-ho a principis de curs. Aquesta consistirà en un examen de tot el temari (60%) i la presentació d'un treball el mateix dia (40%).
Manuals d'Art Cátedra:
White, John, Arte y arquitectura en Italia 1250-1400
Heydenreich, Ludwig Heydenreich; Lotz, Wolfgang, Arquitectura en Italia 1400-1600
Freedberg, Sidney J., Pintura en Italia 1500-1600
Wittkower, Rudolf, Arte y arquitectura en Italia 1600-1750
Blunt, Anthony, Arte y arquitectura en Francia 1500-1700
Levey, Michael, Pintura y escultura en Francia 1700-1789
Waterhouse, Ellis, Pintura en Gran Bretaña 1530-1790
Vlieghe, Hans, Arte y arquitectura flamenca 1585-1700
Rosenberg, Jakob (et al.), Arte y arquitectura en Holanda 1600-1800
Morales, Alfredo (et al.), Arquitectura del Renacimiento en España 1488-1599
Checa, Fernando, Pintura y escultura del Renacimiento en España 1450-1600
Pérez Sánchez, Alfonso, Pintura barroca en España 1600-1750
Martín González, Juan José, Escultura barroca en España 1600-1770
Novotny, Fritz, Pintura y escultura en Europa 1780-1880
Hamilton, George Heard, Pintura y escultura en Europa 1880-1940
Hitchcock, Henry-Russell, Arquitectura de los siglos XIX y XX
Argan, Giulio Carlo, El arte moderno, Akal Arte y Estética, Madrid, 1991
Benevolo, Leonardo, Historia de la arquitectura moderna, Gustavo Gili, Barcelona, 1990
Crow, Thomas E., Pintura y sociedad en el París del siglo XVIII, Madrid, Nerea, 1989
De Micheli, Mario, Las vanguardias artísticas del siglo XX, Alianza Forma, Madrid, 1979
Frampton, Kenneth, Historia críticade laarquitectura moderna, Gustavo Gili, Barcelona, 1998
Guasch, Anna Maria, El arte último delsiglo XX,Alianza Forma, Madrid, 2000
Honour, Hugh, Neoclasicismo, Xaray,Madrid,1991
Honour, Hugh, El romanticismo, Alianza Forma, Madrid, 1992
Krauss, Rossalind, Pasajes de la escultura moderna, Akal Arte Contemporáneo, Madrid, 2002
Marchán-Fiz, Simón, Del arte objetual al arte de concepto, Akal Arte y Estética, Madrid, 1994
Marchán-Fiz, Simón, Fin de siglo y los primeros ismos del XX (1890-1917), Summa Artis Vol. XXXVIII, Espasa Calpe, Madrid, 1996
Marchán-Fiz, Somón, Las vanguardias históricas y sus sombras (1917-1930), Summa Artis Vol. XXXIX, Espasa Calpe, Madrid, 1995
Mayayo, Patricia, Historias de mujeres, historias del arte, Cátedra, Madrid, 2003
Nochlin, Linda, El realismo, Alianza Forma, Madrid, 1991
Read, Herbert, La escultura moderna, Destino, Barcelona, 1994
Rewald, John, Historia del Impresionismo, Barcelona, Seix Barral, 1972
Rosen, Charles y Zerner, Henry, Romanticismo y realismo, Hermann Blume, Barcelona, 1988
Stangos, Nikos, Conceptos de arte moderno, Alianza Forma, Madrid, 1991
Wittkower, Rudolf, La escultura: procesos y principios, Alianza Forma, Madrid, 1987
Moodle
Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |