Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
3500042 Erasmus Mundus en Fenotipat Morfològic de Models de Malalties Humanes | OB | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha prerequisits. És important la constància en el treball diari i la capacitat d'observació.
- Comprendre la genètica bàsica del ratolí i els mecanismes que controlen els processos embrionaris.
- Conèixer l'etiologia i el significat de les anomalies del desenvolupament.
- Reconèixer i comprendre la forma, l'estructura, la disposició i les relacions dels òrgans i sistemes del ratolí.
- Identificar microscòpicament teixits i òrgans del ratolí.
- Utilitzar correctament i adequadament la terminologia embriològica, anatòmica i histològica.
- Integrar la morfologia del ratolí a través dels nivells orgànic, cel·lular i subcel·lular
- Comprendre els principis fonamentals de la patologia general
- Identificar alteracions d'òrgans estructurals mitjançant la histologia i la immunohistoquímica per correlacionar-les amb processos patològics específics.
- Estat del ratolí en la biomedicina
- Nomenclatura estandarditzada per a ratolins
- Mètodes anatòmics i histològics
- Embriologia i placenta del ratolí
- Anatomia macroscòpica i topografia en el ratolí
- Histologia dels òrgans del ratolí
- Ultraestructura dels teixits del ratolí
- Aproximació ontològica a la morfologia del ratolí
- Introducció a la patologia general del ratolí
- Necròpsia del ratolí
- Patologia dels principals sistemes d'òrgans
- Opcional: cursos d’idiomes (castellà, català)
La metodologia utilitzada en el procés d'ensenyament i aprenentatge de l'assignatura es basa en què l'estudiant treballi la informació que se li posa al seu abast per diferents mitjans. La funció del professor és ajudar-lo en aquesta tasca, no només amb informació o indicant-li on pot obtenir-la, sinó també dirigint i supervisant que el procés d'aprenentatge es desenvolupi de manera eficaç. En sintonia amb aquestes idees, i d'acord amb els objectius de l'assignatura, el desenvolupament del curs es basa en les següents activitats:
El seguiment de l'aprenentatge de l'estudiant tindrà lloc mitjançant diferents proves d'avaluació que es desenvoluparan a les sales de dissecció i microscòpia. Aquestes proves permetran seguir l'aprofitament dels continguts de les sessions pràctiques i també la integració amb els continguts adquirits a les classes magistrals.
El material docent utilitzat a la assignatura estarà disponible a la plataforma Moodle.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 75 | 3 | CM01, CM02, KM01, KM02, KM03, KM04, KM05, KM06, SM01, SM02 |
Pràctiques laboratori | 25 | 1 | KM03, KM04, KM06, SM01, SM02 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 145 | 5,8 | KM01, KM02, KM03, KM04, KM05, SM01 |
L'avaluació es desenvoluparà al llarg de tot el mòdul, cosa que permetrà fer un seguiment del procés d'ensenyament i aprenentatge, incentivar l'esforç continuat i verificar si s'assoleixen les competències assignades.
Es realitzaran 2 controls o proves d'avaluació continuada al llarg del mòdul. La nota dels controls suposarà el 10% de la nota final obtinguda. Es realitzarà un examen pràctic oral, que es desenvoluparà al laboratori de pràctiques sobre els espècimens (ossos, disseccions, preparacions histològiques digitals, etc.) utilitzats durant les sessions pràctiques. L’examen oral suposarà el 40% de la nota final. Es requerirà una nota mínima de 4,5 punts sobre 10 al examen pràctic per poder fer la mitjana amb la resta de qualificacions i poder superar el mòdul.
Es realitzarà un examen final escrit de tipus test, la nota del qual suposarà el 50% del mòdul. Se superarà el mòdul amb una nota final de 5 o superior, després de fer la mitjana dels diferents exàmens.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Controls individuals continuos del treball práctic | 10 | 2 | 0,08 | CM01, KM03, KM04, SM01 |
Examen escrit tipus test | 50 | 2 | 0,08 | CM01, CM02, KM01, KM02, KM03, KM04, KM05, KM06, SM01, SM02 |
Examen oral pràctic | 40 | 1 | 0,04 | CM01, KM03, SM01, SM02 |
- Cook MJ (1965). The Anatomy of the Laboratory Mouse. Academic Press. Freely available at: www.informatics.jax.org/cookbook
- Constantinescu GM (2011). Comparative Anatomy of the Mouse and the Rat. CRC Press
- Iwaki T, Yamashita H, Hayakawa T (2001). A color Atlas of Sectional Anatomy of the Mouse. Braintree Scientific Inc
- Paxinos G and Franklin KBJ (2008). The Mouse Brain in Stereotaxic Coordinates. Compact Third Edition. Academic Press
- Popesko P, Rajtová V, Horák J (2002). Colour Atlas of Anatomy of Small Laboratory Animals. Volume two: Rat, Mouse, and Hamster. Saunders Company
- Ruberte J, Carretero A, Navarro M (2017). Morphological Mouse Phenotyping. Anatomy, Histology and Imaging. Academic Press
- Scudamore CL (2014) A Practical Guide to the Histology of the Mouse. Willey Blackwell
- Smith RS, John SWM, Nishina PM, Sundberg JP (2000). Systematic Evaluation of the Mouse Eye. Anatomy, Pathology, and Biomethods. CRC Press
- Sundberg JP, Vogel P, Ward JM (2022) Pathology of Genetically Engineered and other Mutant Mice. Wiley Blackwell
- Treuting PM, Dintzis SM, Montine KS (2018). Comparative Anatomy and Histology. A Mouse, Rat, and Human Atlas. Academic Press
- Watson C, Paxinos G, Puelles L (2011). The Mouse Nervous System. Academic Press
No aplica