Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OB | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es tracta d'un mòdul obligatori del MURE
Objectius específics de tipus cognitiu:
Objectius específics de tipus procedimental:
Objectius específics de tipus actitudinal:
1. Mètodes i dissenys de recerca en educació:
1.1. Investigació quantitativa: ex post-facto, experimental, quasi-experimental, correlacional i descriptiva.
1.2. Investigació qualitativa: Investigació fenomenològica, etnogràfica, estudi de casos, investigació-acció.
1.3. Altres: investigació basada en el disseny, i investigació evaluativa
2. Instruments i estratègies de recollida d'informació:
2.1. Tipologia d'instruments, estratègies i dispositius de recollida d'informació: protocols d'observació, entrevistes i qüestionaris
2.2. Diseny, construcció i validació d'instruments i dispositius de recollida d'informació
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi i discussió col.lectiva d'articles i fonts documentals | 7,5 | 0,3 | CA04, CA05, KA02, KA03, KA04, SA02, SA03 |
Clases Magistrals / Expositives | 60 | 2,4 | CA05, KA02, KA03, KA04 |
Presentació e/ exposició oral de treballs | 7,5 | 0,3 | CA04, CA05, KA02, SA02, SA03, SA04 |
Pràctiques d'aula: Disseny d'investigacions i discussió de la seva pertinència i viabilitat | 10 | 0,4 | CA04, KA04, SA02, SA03 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de supervisió del treball individual i resolució de dubtes | 55 | 2,2 | CA04, CA05, KA02, KA04, SA02, SA03, SA04 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 60 | 2,4 | CA04, KA02, KA04, SA02, SA03, SA04 |
Lectura d'articles i fonts documentals | 25 | 1 | CA05, KA02, KA04, SA02, SA03 |
L'avaluació del mòdul es desenvoluparà mitjançant les activitats que s'indiquen.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per a poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir, com a mínim, un 4 a totes les activitats.
El procediment de revisió de les proves es desenvoluparà de forma individual
L'assistència és obligatòria a les sessions presencials. Per a poder obtenir l'avaluació final positiva, l'estudiant ha d'haver assistit a un mínim del 80% de les classes.
Si un/a estudiante s'acogeix a la modalitat d'avaluació única, tindrà que presentar un portafoli amb el conjunt d'evidències establertas com activitats d'avaluació. El lliurament d'aquest portafoli es farà a l'aula Moodle en la data prevista per al lliurament del Treball Final. Posteriorment es convocará per una entrevista d'anàlisi del portafoli.
La presentació oral del projecte de recerca es farà durant les dues sessions prèvies a la finalització del Mòdul 1. El lliurament del Treball Final es lliurarà, via Moodle, una vegada finalitzi el mòdul. La resta d'activitats d'aula estaran distribuïdes al llarg de tot el mòdul, temporitzades en la data d’inici i de lliurament; aquestes dates constaran en el programa de l'assignatura que es farà accessible el primer dia de classe.
La recuperació del treball Final de Mòdul i/o d’alguna activitat d’aula (en el cas de l’alumnat que fa avaluació contínua) o del Portafoli (en el cas de l’alumnat que fa avaluació única) està prevista dur-la a terme en un període màxim d’un mes després de la finalització del mòdul. La presentació oral (tant si es fa avaluació continua com única) no serà recuperable.
La copia o plagi en qualsevol tipus d’activitat d’avaluació constitueixen un delicte, i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup (en aquest cas, tots els membres del grup tindran un 0).
Es considerarà que un treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o unapart significativa del treball d'un/a altre/a company/a.
Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital .
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats i exercicis d'aula | 20% | 0 | 0 | CA04, CA05, KA02, KA03, KA04, SA02, SA03 |
Assistència i participació | 10% | 0 | 0 | CA04, CA05, KA02, KA03, KA04, SA02, SA03, SA04 |
Presentació i seguiment del Treball | 30% | 0 | 0 | CA04, CA05, KA02, KA04, SA02, SA03, SA04 |
Treball individual de final de módul | 40% | 0 | 0 | CA04, CA05, KA02, KA03, KA04, SA02, SA03, SA04 |
Albert M.J. (2007). La investigación Educativa. McGraw Hill
APA (2019).Publication manual of the American Psychological Association. (7th ed). American Psychological Association
Briones, G. (2016). Métodos y técnicas de investigación en Ciencias Sociales. (4ª ed.) Trillas.
Canales, M. (Ed.) (2017). Metodologías de investigación social. LOM Ediciones. Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Ed Mcgraw Hill.
Creswell, J. W. & Creswll, J.D. (2018). Research Design. Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. (5º ed.). SAGE
Design-Based Research Collective. (2003). Design-based research: An emerging paradigm for educational inquiry. Educational Researcher, 32 (1), 5-8.
Diaz-Barriga, A. y Luna-Miranda, A.B. (Coords.) (2015). Metodología d ela investigación educativa. Aproximaciones para entender sus estrategias. Ediciones Díaz Santos
Easterday, M., Lewis, D. y Gerber, E (2014). Design-Based Research Process: Problems, Phases and Applications. ICLS Proceedings Volume I. (317-324)
Espinoza, E.E. (2015). Aspectos teóricos e instrumentos de la Metodología de Investigación Educativa. Universidad Técnica de Machala.
Fabregas, S.; Meneses, J. Rodríguez-Gómez, D. y Paré, M.H. (2016). Técnicas de investigación social y educativa. Editorial UOC.
Green, J.L.; Camilli, G & Elmore, P.B. (eds.) (2006). Handbook of Complementary Methods in Education Research. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Publishers & American Educational Research Association.
Hernández Sampieri, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación (6ª ed). McGraw-Hill
HernándezSampieri, R. Y Mendoza, C,P. (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantiativa, cualitativa y mixta. McGraw-Hill
Krueger, R.A.; Casey. M.A. (2008). Focus groups: A practical guide for applied research. SAGE
León, O. & Montero, I. (2015). Métodos de investigación en Psicología y Educación. Las tradiciones cuantitativa y cualitativa. (4a Edición). McGraw Hill Education
Leavy. P. (2017). Research Design. Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-based Participatory Research Approachs. The Guilford Press
Martínez Mediano C. & Galán González, A. (2014). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Editorial UNED.
Mckenney, S.E. y Reeves, T. (2012). Conducting Educational Design Research. Routledge
McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: evidence-based inquiry (7th ed). Pearson
Mertens, D.M. (2010). Research and Evaluation in Education and Psychology (3rd Edition). SAGE Publications.
Pimienta, J. y De la Orden, A. (2017). Metodologia de la investigación. Pearson.
Quintal, J.; García, B. (coord.) (2012). Fundamentos básicos de metodología de investigación educativa. CCS.
Stake, R.E. (1998). Investigación con estudio de casos. Morata.
Aquest mòdul no necessita un programari específic.