Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317571 Psicologia Jurídica i Forense | OB | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha prerequisits per a la matrícula del Treball de Final de Màster, però es recomana la seva matrícula en paral·lel a la resta d'assignatures del Màster per poder així iniciar el procés d'assignació de places durant el primer quadrimestre del curs (on s'ajudarà a l'estudiant en la selecció de la temàtica, assistirà a sessions presencials de continguts, així com tutories, que puguin ser d'interès per a l'inici del seu treball). Durant aquest primer període, es procedirà a l'adjudicació del tutor o tutora, definint els continguts i la temporalització que guiarà la supervisió necessària per a l'entrega i defensa final del TFM finalitzat el segon quadrimestre del curs.
El Treball de Final de Màster (TFM) té com a objectiu principal enfrontar a l'estudiant amb un cas pràctic de recerca, avaluació i/o intervenció que guardi relació amb les activitats desenvolupades en els mòduls de pràctiques externes o amb les línies de recerca pròpies del professorat del màster.
En finalitzar la realització del TFM, s'espera que els estudiants siguin capaços de:
El TFM es portarà a terme paral·lelament al desenvolupament de la resta d'assignatures que conformen el Màster en Psicologia Jurídica i Forense. En primer lloc, es procedirà l'adjudicació per part de la comissió coordinadora que tindrà en compte tant les propostes dels propis estudiants com les línies de treball ofertes pel professorat. Una vegada definida la temàtica i el professorat que la tutoritzarà, s'iniciarà el període d'elaboració i supervisió del Treball Final de Màster. El TFM tindrà eminentment un caràcter profesionalizador que haurà de desenvolupar-se a partir de l'elaboració d'un treball de recerca que pot atendre una de les tres tipologies següents:
El Treball Final de Màster es caracteritza per:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentació | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del TFM | 142 | 5,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
El sistema d'avaluació del Treball de Final de Màster contempla tant el procés com els resultats obtinguts (resum inicial, treball escrit i defensa pública). En l'avaluació participaran tant el tutor o tutora com els membres del tribunal, tal com es detalla a continuació:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Informe final | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Informe valoratiu procés d'aprenentatge | 15 | 0 | 0 | 3, 4, 5 |
Resum inicial | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6 |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association. American Psychological Association (7th Edition).
Appelbaum, Mark, Cooper, Harris, Kline, Rex B., Mayo-Wilson, Evan, Nezu, Arthur M. & Rao, Stephen M. (2018). Journal Article Reporting Standards for Quantitative Research in Psychology : The APA Publications and Communications Board Task Force Report. American Psychologist, 73(1), 3-25. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/amp0000389
Hernández-Sampieri, Roberto y Mendoza Torres, Christian Paulina (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativas, cualitativas y mixta. McGrawHill. http://doi.org/10.7326/0003-4819-151-4-200908180-00135
Levitt, Heidi M., Bamberg, Michael, Creswell, John W., Frost, David M., Josselson, Ruthellen & Suárez-Orozco, Carola (2018). Journal Article Reporting Standards for Qualitative Primary , Qualitative Meta-Analytic , and Mixed Methods Research in Psychology: The APA Publications and Communications Board Task Force Report. American Psychologist, 73(1), 26-46. https://doi.org/10.1037/amp0000151
Moher, David, Libertati, Alessandro, Tetzlaff, Jennifer, & Altman, Dogulas G. (2009). Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses: The PRISMA Statement. Annals of Internal Medicine, 151(4), 264-270. doi: 10.7326/0003-4819-151-4-200908180-00135
Tójar Hurtado, Juan Carlos (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. La Muralla.
En aquest mòdul no s'utilitza cap programari específic.