Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317522 Emprenedoria i Innovació Social | OB | 0 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Aquest mòdul només està disponible per al estudiants del Màster en Emprenedoria i Innovació Social.
El caràcter professionalitzador del màster es concreta en l’existència del mòdul de Pràctiques Externes de 15 ECTS, un mòdul semestral obligatori en què l’estudiant realitza 375 hores de treball en l'entitat que li ha estat assignada. Les pràctiques externes es duen a terme durant el segon semestre.
L'objectiu d'aquest mòdul és contribuir a capacitar professionalment a l’alumnat del màster mitjançant una experiència sobre el terreny vinculada a projectes de transformació social. Aquests projectes poden trobar-se en fase de desenvolupament per part de les entitats que acolliran l'alumnat del màster, o en fase de disseny, cas en el qual l'alumnat participarà en la gènesi i desenvolupament inicial del projecte. El disseny del projecte es pot dur a terme de forma individual o col·lectiva, cas en el qual l’alumnat en pràctiques s'incorpora a l'equip designat per l'entitat per elaborar aquest projecte. Els objectius específics són, per tant:
Les pràctiques externes es realitzen en diferents entitats –AAPP, empreses, cooperatives, fundacions, associacions, mútues, empreses d'inserció– amb les que s'han establert convenis de col·laboració.
El contingut del pràcticum serà variable i dependrà del caràcter de l'entitat receptora i del perfil requerit de l'alumnat. En qualsevol cas, el tutor acadèmic de la UAB vetllarà perquè aquest contingut se centri en el desenvolupament d'activitats en les que l'alumnat pugui aplicar els coneixements adquirits a l'aula i aprendre de manera significativa en un entorn professional.
En aquest sentit, donat el perfil qualificat i multidisciplinari de l'alumnat tipus del Màster en Emprenedoria i Innovació Social, les tasques que desenvoluparà l'alumnat en pràctiques hauran d'estar estretament relacionades amb la següent tipologia:
Els plans, projectes i activitats d'avaluació en què l'alumnat del màster desenvoluparà les seves pràctiques poden estar situats en qualsevol àmbit d'actuació amb impacte social com poden ser: l'educatiu, professional, cultural, religiós, social, ambiental, sanitari, cooperatiu, i esportiu (sense que aquest llistat esgoti les possibilitats existents).
Cada entitat col·laboradora dissenya el seu pla formatiu on s'especifica les tasques a desenvolupar per l'alumne i que encaixa en algun dels continguts assenyalats anteriorment.
Sessió informativa. Un cop iniciat el curs, la coordinació del mòdul de pràctiques organitza una sessió informativa per l’alumnat on explica el seu funcionament, les seves característiques principals, així com la informació sobre les entitats col·laboradores, el perfil de les places ofertes i el calendari previst.
Tota la documentació facilitada en aquesta sessió es pot trobar en l’espai docent virtual Moodle creat per aquest mòdul.
Procés d’assignació de les places de pràctiques:
Assignació dels tutors/es acadèmics. La coordinació del mòdul de Pràctiques Externes assigna un tutor/a acadèmic a cada alumne/a amb plaça assignada al mòdul. Aquest tutor/a assessora i orienta professionalment l’alumnat.
Seguiment de les pràctiques professionals. El tutor/a assignat per l’entitat guia i orienta l’alumnat durant la seva estada a l’entitat. El tutor/a acadèmic vetlla pel correcte desenvolupament de l’estada de pràctiques de l’alumnat i gestiona les possibles situacions problemàtiques que poguessin sorgir durant el període de pràctiques.
Entrega de la documentació i avaluació de les pràctiques externes. Un cop finalitza la seva estada de pràctiques, l’alumne/a envia la documentació al seu tutor/a acadèmic. Aquesta documentació consta d’un informe d’avaluació del tutor/a extern/a, en què avalua les tasques realitzades per l’alumnat a l’entitat, i de l’informe de pràctiques realitzat per l’alumnat, on s'hi fa una autoavaluació. El tutor/a acadèmic emet una qualificació final de les pràctiques d’acord amb aquesta documentació i seguint els criteris assenyalats a la guia docent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Desenvolupament de treball dirigit | 124,5 | 4,98 | |
Tipus: Supervisades | |||
Desenvolupament de treball supervisat | 100 | 4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de treball autònom | 150 | 6 |
L'avaluació del mòdul pràctiques professionals es realitza mitjançant:
El tutor de l’entitat realitza un informe de l’alumnat, que té presents els següents criteris: el nivell de coneixements aportats al lloc de treball, quantitat i qualitat de les tasques realitzades, habilitat i interès mostrat en l'acompliment del treball, iniciativa i predisposició a assumir responsabilitats i lideratge, així com l'adquisició de nous coneixements.
En finalitzar el seu període de pràctiques, l'estudiant realitza un informe o memòria de les pràctiques realitzades on es detalla la feina feta i els resultats assolits a llarg d'aquest període.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe d'avaluació del tutor acadèmic | 40% | 0,5 | 0,02 | CA17, CA18, CA19, CA20, KA07, SA09, SA10, SA11, SA12, SA13 |
Informe d'avaluació del tutor de pràctiques a l'entitat | 60% | 0 | 0 | CA17, CA18, CA19, CA20, KA07, SA09, SA10, SA11, SA12, SA13 |
Fernández-Berrueco (2019): “Las prácticas externas desde la perspectiva de las entidades colaboradoras”, Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, vol. 25 (1), DOI: https://doi.org/10.7203/relieve.25.1.13189.
Geller, J., Zuckerman, N. i Seidel, A. (2016). Service-Learning as a Catalyst for Community Development: How Do Community Partners Benefit From Service- Learning? Education and Urban Society, 48(2), pp. 151–175. doi: https://doi.org/10.1177/0013124513514773.
Normativa:
RD 1497/1981, de 19 de juny, sobre Programes de Cooperació Educativa
RD 1845/1994, de 9 de setembre, pel que s'actualitza el Reial Decret 1497/1981
RD 592/2014, d'11 de juliol, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes
El que determini, si s’escau, cada entitat col·laboradora.