Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317522 Emprenedoria i Innovació Social | OB | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Aquest mòdul només està disponible per al estudiants del Màster en Emprenedoria i Innovació Social.
Els continguts d'aquest mòdul tenen un caràcter transversal. No hi ha cap requeriment de coneixement previ.
L’objectiu del mòdul és aportar a l’alumnat la visió general dels recursos tecnològics i comunicatius disponibles en l’àmbit de l’emprenedoria social. Tenint en compte els diversos “background” acadèmics, no és objectiu del mòdul que aquests es converteixen en experts en l’àmbit tecnològic i comunicatiu, sinó que adquireixin el coneixement de les diferents eines i solucions tecnològiques que estan disponibles a dia d’avui en aquest àmbit.
La forma en la que la tecnologia afecta a la societat és un factor clau per entendre com aquests desenvolupaments han accelerat àmbits estratègics relacionats amb la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que estan generant, al mateix temps, noves oportunitats i models de negoci. Des d’aquest punt de vista, és important conèixer les eines tecnològiques disponibles, no només en el que fa referència al a captació de dades per la seva posterior explotació, sinó també en el que fa referència a la interacció amb l’usuari, i en la gestió general dels recursos en l’àmbit de les diferents entitats i organitzacions.
En resum, aquest mòdul pretén proporcionar una visió global de les eines disponibles, així com una interacció pràctica amb aquestes amb l’objectiu d’intensificar el seu coneixement i competències en l’àmbit de la tecnologia.
C1. Recursos tecnològics en l’emprenedoria social
C2. Sistemes d’informació i gestió de projectes en l’emprenedoria social
C3. Estratègies de comunicació en l’àmbit de l’emprenedoria social
C4. Estratègies de comunicació en l’àmbit de l’emprenedoria social II
C5. Ètica, tecnologia i emprenedoria social
NOTA: La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques (C1) | 9 | 0,36 | |
Classes teòriques (C2) | 9 | 0,36 | |
Classes teòriques (C3) | 4,5 | 0,18 | |
Classes teòriques (C4) | 12 | 0,48 | |
Classes teòriques (C5) | 4,5 | 0,18 | |
Tallers i seminaris (C1) | 9 | 0,36 | |
Tallers i seminaris (C2) | 9 | 0,36 | |
Tallers i seminaris (C3) | 4,5 | 0,18 | |
Tallers i seminaris (C5) | 4,5 | 0,18 | |
Tipus: Supervisades | |||
Desenvolupament de treballs aplicant l'ús de les diferents eines tecnològiques | 69 | 2,76 | |
Seminari extern: Fabricació digital: concepte i aplicacions | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 150 | 6 |
La nota final del mòdul es calcularà tenint en compte els percentatges associats a cada submòdul i al Seminari Extern (SE). Les activitats d’avaluació continuada de cada submòdul comptabilitzen el 70% de la nota final del mòdul, mentre que el pes de l’examen de mòdul és d’un 30%.
Nota Final = (0.083*SE + 0.25*C1 + 0.25*C2 + 0.125*C3 + 0.166*C4 + 0.125*C5)*0.7 + 0.3*Examen de mòdul
Com que és un màster presencial, l'assistència a classe amb un mínim del 80% de les sessions del mòdul (incloent-hi classes, seminaris, tallers i altres activitats acadèmiques) és requisit per ser avaluat/da d’aquest mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 10% | 0 | 0 | CA06, CA07, CA08, CA09, CA10, KA03, KA04, SA03, SA04, SA05, SA06 |
Defensa de projectes i casos pràctics | 5% | 0 | 0 | CA06, CA07, CA08, CA09, CA10, KA03, KA04, SA03, SA04, SA05, SA06 |
Desenvolupament de projectes | 55% | 0 | 0 | CA06, CA07, CA08, CA09, CA10, KA03, KA04, SA03, SA04, SA05, SA06 |
Exàmens | 30% | 9 | 0,36 | CA06, CA07, CA08, CA09, CA10, KA03, KA04, SA03, SA04, SA05, SA06 |
David Barberá-Tomás, Itziar Castelló, Frank G. A. de Bakker, and Charlene Zietsma, 2019: Energizing through Visuals: How Social Entrepreneurs Use Emotion-Symbolic Work for Social Change. AMJ, 62, 1789–1817, https://doi.org/10.5465/amj.2017.1488
Roundy, P. T. (2014). Doing Good by Telling Stories: Emotion in Social Entrepreneurship Communication. Journal of Small Business Strategy, 24(2), 41-68. Retrieved from https://libjournals.mtsu.edu/index.php/jsbs/article/view/193
Giraldo-Luque, S. (2018). Protesta social y estadios del desarrollo moral: una propuesta analítica para el estudio de la movilización social del siglo XXI. Palabra Clave, 21(2), 469-498. DOI: 10.5294/pacla.2018.21.2.9
Tejedor, S., & Tusa Jumbo, F. E. (2020). Los newsgames como herramienta periodística: Estudio de caso de experiencias de éxito. Revista Prisma Social, (30), 115–140. Recuperado a partir de https://revistaprismasocial.es/article/view/1543
Lubberink, R., Blok, V., van Ophem, J., & Omta, O. (2019). Responsible innovation by social entrepreneurs: an exploratory study of values integration in innovations. Journal of Responsible Innovation, 6(2), 179–210.
Long, T. B., Blok, V., Dorrestijn, S., & Macnaghten, P. (2020). The design and testing of a tool for developing responsible innovation in start-up enterprises. Journal of Responsible Innovation, 7(1), 45-75.
Human Development Reports, http://www.hdr.undp.org/en
Sustainable Development Goals, https://www.un.org/sustainabledevelopment/
Eurostat, Circular Economy, https://ec.europa.eu/eurostat/web/circular-economy
Ellen MacArthur Foundation, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/
Martin Kleppmann, O'Reilly. Designing Data intensive applications, 2017
Dan C. Marinescu. Morgan-Kaufmann. Cloud Computing. Theory and Practice”, 2018.
Paul Capriotti Peri. BRANDING CORPORATIVO. Fundamentos para la gestión estratégica de la. Identidad Corporativa. Chile: Colección de Libros de la Empresa, 2009
Seth Godin. This is Marketing. You can’t be see until you learn to see. New York. Penguin, 2018.
Kathy Matilla. Cómo hacer un plan estratégico de comunicación Vol. I. Un modelo de planificación estratégica, paso a paso. Barcelona : Editorial UOC, 2018
Andréa Oliveira. Cómo hacer un plan estratégico de comunicación Vol. II. Públicos y stakeholders. Barcelona : Editorial UOC, 2018.
Joan Cuenca Fontbona. Cómo hacer un plan estratégico de comunicación Vol. III. La investigación estratégica preliminar. Barcelona : Editorial UOC, 2018.
Guillem Marca Francés. Cómo hacer un plan estratégico de comunicación Vol. IV. La Paul investigación estratégica de evaluación. Barcelona : Editorial UOC, 2018.
Capriotti Peri. DircomMap. (En premsa), 2021.