Logo UAB
2023/2024

Mock Conference i Pràctiques Professionals Tutelades

Codi: 44347 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4316479 Interpretació de Conferències OB 2 1

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Guiomar Stampa Garcia-Ormaechea
Correu electrònic:
guiomar.stampa@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent

Maria Guiomar Stampa Garcia-Ormaechea
Marta Arumi Ribas
Susagna Guardiola Criach
María Pilar García Crecente
Teresa Perramon Llado

Prerequisits

Haver cursat els següents mòduls del primer any: Tècniques d´interpretació i contextualització de la disciplina; Interpretació consecutiva; Interpretació simultània; amb les combinacions lingüístiques que té cada estudiant. 


Objectius

Recrear situacions reals de conferència en les quals els estudiants poden familiaritzar-se amb tots els procediments dels diferents tipus de conferències.

Practicar la interpretació de conferències en les modalitats de consecutiva i simultània davant d'un públic real.

Aprendre a documentar i preparar la terminologia dels temes a tractar.

Obtenir informació sobre com preparar i proporcionar serveis d'interpretació. 

Desenvolupar habilitats organitzatives i de lideratge dels equips d'interpretació.

Aplicar els coneixements adquirits a situacions reals d'interpretació.

Promoure l'adquisició de competències que preparin per al futur exercici d'activitats professionals.

 


Competències

  • Actuar d'acord amb els principis deontològics de la professió.
  • Aplicar la tècnica de la interpretació consecutiva a nivell professional.
  • Aplicar la tècnica de la interpretació simultània a nivell professional.
  • Aplicar les tècniques, les normes i els estàndards professionals de la interpretació.
  • Automatitzar estratègies de resolució de problemes d'interpretació i presa de decisions amb pressió temporal.
  • Demostrar coneixements especialitzats d'economia i dret aplicats a la interpretació de conferències.
  • Identificar i aplicar tècniques de documentació i de preparació terminològica.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  • Treballar en equip, generant sinergies en entorns de treball que involucrin diferents persones que treballen de forma coordinada i col·laborativa.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar d'acord amb els principis deontològics de la professió.
  2. Aplicar les estratègies de resolució de problemes a la interpretació consecutiva.
  3. Aplicar les estratègies de resolució de problemes a la interpretació simultània.
  4. Automatitzar estratègies de resolució de problemes d'interpretació i presa de decisions amb pressió temporal.
  5. Demostrar capacitat de resistència física i mental i domini de la tensió derivada dels trets específics de les situacions d'interpretació consecutiva.
  6. Demostrar capacitat de resistència física i mental i domini de la tensió derivada dels trets específics de les situacions d'interpretació simultània.
  7. Demostrar que es coneix el context professional i el mercat laboral de la interpretació consecutiva i simultània.
  8. Fer una preparació conceptual i terminològica a nivell professional d'un encàrrec d'interpretació sobre economia i dret.
  9. Gestionar problemes relacionats amb l'exercici de la professió d'intèrpret.
  10. Identificar els processos cognitius subjacents a la interpretació consecutiva.
  11. Identificar els processos cognitius subjacents a la interpretació simultània.
  12. Identificar i aplicar tècniques de documentació i de preparació terminològica.
  13. Organitzar i gestionar equips d'intèrprets.
  14. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  15. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
  16. Reflexionar sobre les prestacions pròpies d'interpretació consecutiva i autoavaluar-les.
  17. Reflexionar sobre les prestacions pròpies d'interpretació simultània i autoavaluar-les.
  18. Saber fer anar la cabina d'interpretació simultània i el seu equipament.
  19. Treballar en equip, generant sinergies en entorns de treball que involucrin diferents persones que treballen de forma coordinada i col·laborativa.

Continguts

Preparació terminològica i elaboració contextual d'encàrrecs d'interpretació

Pràctica d'interpretació consecutiva en una conferència simulada

Pràctica d'interpretació simultània en una conferència simulada

Interpretació en relais

Organització i lideratge d'equips d'interpretació

Pràctiques d'interpretació consecutiva en conferències reals

Pràctiques d'interpretació simultània en conferències

Pràctiques d'interpretació simultània en la modalitat de cabina muda en les institucions europees. 

 


Metodologia

Dirigidas: Pràctiques d'aula

Supervisades y autònomes:

Preparació de conferències

Tutories

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Dirigida 27,5 1,1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Tipus: Supervisades      
Supervisada 25 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19
Tipus: Autònomes      
Autònoma 32,5 1,3 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 19

Avaluació

Avaluació 

L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.

Revisió

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.

Recuperació

Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.

Consideració de “no avaluable”

S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.

Irregularitats en les activitats d’avaluació

En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).

 

Aquest mòdul no preveu el sistema d´avaluació única. 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Autoavaluació de totes les mockconference al portafolis 25% 15 0,6 1, 3, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 17, 18, 19
Autoavaluació de totes les pràctiques al portafolis 25% 15 0,6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19
Informe de preparació de totes les pràctiques al portafolis 25% 17,5 0,7 1, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 19
Informe de preparación de todas las mockconference en el portafolio 25% 17,5 0,7 1, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15

Bibliografia

Bowen, David and Margareta Bowen. 1984. Steps to Consecutive Interpreting. Washington: Penn and Booth. Chernov, Ghelly V. 2004. Inference and Anticipation in Simultaneous Interpreting. Edited with critical foreword and notes by Robin Setton and Adelina Hild. Amsterdam: John Benjamins.

Cheung, Andrew Kay-fan. 2008. Simultaneous interpreting of numbers: An experimental study. Forum 6 (2): 23-38. Collados Aís, Á. (2000): La evaluación de la calidad en interpretación simultánea: La importancia de la comunicación no verbal, Granada, Editorial Comares

Déjean le Féal, Karla. 1997. Simultaneous interpretation with 'training wheels'. Meta 42 (4):616-621. Dam, Helle V. 2004. Interpreters' notes: On the choice of language. Interpreting 6 (1): 3-17. doi: 10.1075/intp.6.1.03dam

Gaiba, Francesca. 1998. The Origins of Simultaneous Interpretation: The Nuremberg Trial. Ottawa:University of Ottawa Press. Gile, Daniel. 2004. Conference and simultaneous interpreting. In Mona Baker (ed.), RoutledgeEncyclopedia of Translation Studies, 40-45. Shanghai: Shanghai Foreign Language EducationPress.

Gillies, Andrew. 2005.: Note-taking for consecutive interpreting. Manchester, Uk St. Jerome Publishing.

Gillies, Andrew 2013. Conference Interpreting : A student's practice book. Londres: Routledge.

Herbert, Jean. 1965. Manuel de l'Interprète,. Librairie de l'Université de Genève. Ginebra: Georg & Cie.

Ilg, Gérard and Sylvie Lambert. 1996. Teaching consecutive interpretation. Interpreting 1 (1):69-99. doi: 10.1075/intp.1.1.05ilg

Ilg, Gérard. 1982. L'interprétation consécutive: la pratique. Paralleles 5: 91-109.

Ilg, Gérard. 1988. La prise de notes en interprétation consécutive. Une orientation générale. Paralleles 9:9-13.

Iliescu, Catalina. 2001. introducción a la interpretación: la modalidad consecutiva. Publicaciones dela Universidad de Alicante: Alicante

Jiménez Ivars, Amparo. 2008. "Sight Translation and Written Translation. A Comparative 4

Jiménez Ivars, Amparo. 2008. "Sight Translation and Written Translation. A Comparative Analysis of Causes of Problems, Strategies and Translation Errors within the PACTE Translation Competence Model." Forum 6, 2, 79-104.

Jiménez Ivars, Amparo. y Hurtado Albir, Amparo. 2003. "Variedades de traducción a la vista. Definición y clasificación", Trans 7, 47-57.

Jones, Roderick.1998. Conference Interpreting Explained. Translation Theories Explained. Manchester, St. Jerome Publishing.

Kalina, Sylvia. 2000. Interpreting competence and how it is acquired. The Interpreters' Newsletter 10: 3-32.

Kohn, Kurt y Sylvia Kalina. 1996. The strategic dimension of interpreting. Meta 41 (1): 118-138.

Kurz, Ingrid. 2003. Physiological stress during simultaneous interpreting: A comparison of expertsand novices. The Interpreter's Newsletter 12: 51-67.

Lambert, Sylvie. 1989. Simultaneous interpreters: One ear may be better than two. TTR : Traduction,Terminologie, Redaction 2 (1): 153-162.

Lambert, Sylvie. 2004. "Shared Attention during Sight Translation, Sight Interpretation and Simultaneous Interpretation." Meta 49: 2, 294-306.

Lederer, Marianne. 1981. La traduction simultanée. París: Minard.

Martin, Anne. 1993. "Teaching Sight Translation to Future interpreters." En Picken, C. (ed.) La Traduction au Coeurde la Communication. Proceedings of the XIII FIT World Congress. Londres: Institute of Translation and Interpretation, 398-405.

Myers, Laura. 1976. Introduction to Consecutive Interpretation. Unpublished MA thesis. Monterrey:MIFS (Middlebury Institute of Foreign Studies).

Nolan, James. 2005. Interpretation Techniques and Exercises. Texas: Multilingual Matters.

Rozan, Jean-François. 1979. La Prise de Notes en Interprétation Consécutive. Ginebra, Université de Genève.

Setton, Robin. 1998. Meaning assembly in simultaneous interpretation. Interpreting 3 (2): 163-200. (Reprinted in abridged form in Pöchhacker, Franz and Miriam Shlesinger (eds.), 2002. The Interpreting Studies Reader, 178-202. London: Routledge.)

Setton, Robin. 1999. Simultaneous Interpretation: A Cognitive-pragmatic Analysis. Amsterdam:John Benjamin.

Setton, Robin. 2005. So what is so interesting about simultaneous interpreting? SKASE (Online)Journal of Translation and Interpretation 1 (1): 70-85. http://www.skase.sk/Volumes/JTI01/doc_pdf/06.pdf (Accessed July 24, 2015). 5

Sunnari, Marianna. 1995. Processing strategies in Simultaneous Interpreting: 'Saying it All' vs.Synthesis. In Jörma Tommola (ed.), Topics in Interpreting Research, 109-119. Turku: Universityof Turku, Centre for Translation and Interpreting.

Weber, Wilhelm K. 1990. The importance of sight translation in an interpreter training program.In David Bowen and Margareta Bowen (eds.), Interpreting - Yesterday, Today, and Tomorrow,44-52. Binghamton: SUNY.


Programari

Aula virtual: Moodle, 

Processador de textos: Word (o similar)

Lector de pdf: Acrobat Reader (o similar)

Navegador: Chrome 

Editor d´udio: Audacity (o similar)

En cas de docència no presencial: plataforma zoom (funció de cabines d’interpretació)

Notability: presa de notes amb Ipads