Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4310486 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | OT | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomanable tenir un nivell d’anglès mínim d’un C1 per accedir a aquest mòdul.
Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. Aquesta aspiració es concreta en els objectius següents:
L'alumnat que vulgui matricular aquesta assignatura és un/a candidat/a a professor o professora d'anglès, per la qual cosa és responsable d'accedir al curs en condicions de ser un bon model lingüístic. Per tant, ha de ser capaç d'expressar-se en llengua meta oralment i per escrit amb adequació, fluïdesa i correcció gramatical, lèxica i fonètica tant en situacions ordinàries com en tota la varietat de situacions professionals: debats, informes, presentacions orals, gestió de la comunicació a l'aula, explicacions a professionals i a alumnat, etc. També ha de ser capaç de llegir en llengua meta amb un alt grau de comprensió textos informatius, textos literaris i textos professionals de divulgació i recerca.
El MSEC de l’UAB s’alinea amb els plantejaments europeus de promoció activa de les competències plurilingües. Així, s'espera de l'alumnat una actitud receptiva, apreciativa i, en definitiva, oberta cap a l'ús d'altres llengües que no siguin la de la pròpia especialitat, tant si l'alumnat les parla com si no.
ANGLÈS (10 ECTS)
- El Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per a les llengües: aprenentatge, ensenyament, avaluació
- Habilitats acadèmiques orals i escrites
- Adquisició d'una segona llengua (SLA): teoria i pràctica
- Producció literària i audiovisual, i cultura popular per a aprenentes adolescents i adults
La metodologia de les sessions presencials combinarà les activitats magistrals i expositives amb pràctiques d'aula, treball en parelles i grups, exposicions, debats, elaboració de projectes, etc. Es requerirà una participació activa de part de l'alumnat i l'ús sostingut de la llengua meta com a llengua vehicular habitual. L'anglès és la llengua en la qual es realitzen les activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
Es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial dirigida (magistral expositiva, pràctiques d'aula, exemplificació i estudi de casos) | 62,5 | 2,5 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories especialitzades o presencials: col·lectives o individuals | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats no presencials i autònomes | 137,5 | 5,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 13, 14, 15 |
Per a la superació del mòdul és necessari el compliment dels següents requeriments:
Avaluació continua. Càlcul de la qualificació́ final del mòdul:
Les dates exactes de les activitats d’avaluació s’anunciaran a l’inici de l’assignatura a través del calendari que es publicarà al Moodle de la classe seguint la següent proposta:
ACTIVITAT / EVIDÈNCIA D’AVALUACIÓ |
% |
DATA |
Prova diagnòstica inicial de competència lingüística en anglès (No Recuperable) Individual |
5 |
Octubre 2023 |
Treball de literatura (Recuperable) Individual |
20 |
Març 2024 |
Presentació acadèmica oral (No recuperable) Individual |
20 |
Desembre 2023 |
Treball acadèmic escrit (Recuperable) Individual |
20 |
Desembre 2023 |
Prova diagnòstica final de competència lingüística en anglès (Recuperable) Individual |
20 |
Gener 2024 |
Projecte (No recuperable) Group |
15 |
Gener 2024 |
Examen de recuperació. Individual |
|
Febrer 2024 |
TOTAL |
100 |
|
Evaluació:
Revisió de la qualificació final:
Reclamacions:
Recuperació:
Les dates exactes de les activitats d’avaluació única s’anunciaran a l’inici de l’assignatura a través del calendari que es publicarà al Moodle de la classe seguint la següent proposta:
ACTIVITAT / EVIDÈNCIA D’AVALUACIÓ |
% |
DATA |
Prova diagnòstica de competència lingüística en anglès (Recuperable) |
30 |
Febrer 2024 |
Treball de literatura (Recuperable) |
20 |
Febrer 2024 |
Presentació acadèmica oral (No recuperable) |
20 |
Febrer 2024 |
Treball acadèmic escrit (No recuperable) |
30 |
Febrer 2024 |
Examen de recuperació |
|
16 Febrer 2024 |
TOTAL |
100 |
|
Recuperació:
Revisió de la qualificació final:
IMPORTANT:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anglès - Proves diagnòstiques | 25% | 0 | 0 | 1, 11, 13, 15 |
Presentació acadèmica oral | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 11, 15 |
Projecte | 15% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15 |
Treball Acadèmic escrit | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball de Literatura | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15 |
Bibliografia
Kennedy-Scanlon, M., Pladevall, E., Cebrián, J. (2012). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English. Level B2. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
Kennedy-Scanlon, M., Cebrián, J., Bradbury, J. (2009). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English. Level C1-Book 1. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
Kennedy-Scanlon, M., Cebrián, J., Bradbury, J. (2010). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking students of English. Level C1-Book 2. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
Bibliografia recomenada
Bailey, Kathleen. M. (2007). Practical English language teaching: Speaking. Higher Education Press.
Celce-Muria, Marianne (2001). Teaching English as a second or foreign language. Boston: Heinle & Heinle / Thomson Learning.
Council of Europe (2020). Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar. Strasbourg. Council of Europe. Disponible a: https://rm.coe.int/common-european-framework-of-reference-for-languages-learning-teaching/16809ea0d4
Council of Europe (2005). Política lingüística del Consell d’Europa En Plurilingual education in Europe. Strasbourg: Council of Europe, pp.6-8. Disponible en: www.coe.int.
Dalton-Puffer, Cristiane. (2007). Discourse in content and language integrated learning. Amsterdam: John Benjamins.
Moore, Emilee. (2016). Aprendizaje de lenguas e interacción social. En D. Masats & L. Nussbaum (Eds.) Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatòria. Madrid: Síntesis, pp. 35-58.
Murphy, Raymond. (2008). Essential Grammar in Use. Cambridge: CUP
Nussbaum, L. (2001). El discurso en el aula de lengua extranjera. A Nussbaum, L. & Bernaus M. (Eds.) Didáctica de las lenguas extranjeras en la educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis, pp. 137-172.
Swan, Michael. (2002). Practical English Usage. Oxford: OUP
Walsh, Steve (2013). Classroom discourse and teacher development. Edinburgh University Press.
No es fa servir cap programari.